[ AFB 2.5 150 KM] Ustawienie pompy wtryskowej VP44
[ AFB 2.5 150 KM] Ustawienie pompy wtryskowej VP44
Witam, wymienialem pompe na inna i teraz nie wiem jak ja ustawic na kole/pasku?
Zeby to zrobic to wiem ze trzeba zwalac caly rozrzad i ustawiac na znaki ale nie da sie inaczej?
Nie pomoze VAG? w grupie 19 widze poczatak kata wtrysku przy kreceniu rozrusznikiem, nie da rady po tym ustawic zeby tylko odpalilo?
Zeby to zrobic to wiem ze trzeba zwalac caly rozrzad i ustawiac na znaki ale nie da sie inaczej?
Nie pomoze VAG? w grupie 19 widze poczatak kata wtrysku przy kreceniu rozrusznikiem, nie da rady po tym ustawic zeby tylko odpalilo?
- Patryk Bydzia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Da sięharnasm pisze:inaczej, prosciej sie nie da? vag nie pomoze?
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Skoro rozrząd nie był ruszany:
- zrzuć vacumpompę lub poluzuj prawą pokrywę i wyjmij zaślepkę z tyłu głowicy
- obracaj wałem aż wycięcia w wałkach pokryją się z płaszczyzną głowic
- ustaw pompę na blokadę
- załóż pasek i napinacz
- odpal silnik i rozgrzej do 90*
- podłącz vag-a (grupa 004) i skontroluj kąt wtrysku
- doreguluj (opis na forum)
- jeździj
-
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dzieki wielkie za odpowiedz. Mozesz jednak bardziej wyjasnic pkt 1 i 2, co jak dokladnie zrobic? Dopiero zdejmowalem dekle zeby walki obejrzec... Nie ma znakow na kole zamachowym?
edit: poradzilem sobie
jednak przy wyjmowaniu tego korka musialem go uszkodzic, jutro kupie nowy i zobaczymy czy zapali
[ Dodano: 2014-04-23, 17:12 ]
Zrobilem wszystko jak kazales i dalej nie odpala... kat ustawiony jak pisales, pompa odpowietrzona, rozumiem ze nie trzeba jej adaptowac jesli auto z 98r i pompa tez w tych okolicach? zreszta zadnych bledow na vagu nie pokazuje...
[ Dodano: 2014-04-23, 19:54 ]
Wkurzyłem sie i dalem plaka na moment, odpalil... zapytam ponownie czy idzie przy kreceniu rozrusznikiem w vagcomie podejrzec kat wtrysku? ustawilem dokladnie tak jak mowiles ale nic z tego...
edit: poradzilem sobie


[ Dodano: 2014-04-23, 17:12 ]
Zrobilem wszystko jak kazales i dalej nie odpala... kat ustawiony jak pisales, pompa odpowietrzona, rozumiem ze nie trzeba jej adaptowac jesli auto z 98r i pompa tez w tych okolicach? zreszta zadnych bledow na vagu nie pokazuje...
[ Dodano: 2014-04-23, 19:54 ]
Wkurzyłem sie i dalem plaka na moment, odpalil... zapytam ponownie czy idzie przy kreceniu rozrusznikiem w vagcomie podejrzec kat wtrysku? ustawilem dokladnie tak jak mowiles ale nic z tego...
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kolego jedno musisz wiedzieć pomijam już wszystkie czynności, jakie wykonałeś, ale żeby poprawnie ustawić kąt wtrysku musi być spełniony jeden istotny warunek a mianowicie silnik musi mieć temperaturę roboczą, czyli… 90°C na wskaźniku (na desce rozdzielczej). Dopiero wtedy ustawiasz kąt wtrysku za pomocą Vag-a. Nic nie zobaczysz … przy odpalaniu auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1.
2.
3. Czy wycięcie w wałku nie było przypadkiem obrócone o 180*- czy można było włożyć blokadę?
4. Jeżeli pompa podaje paliwo a silnik go nie spala, z wydechu powinien lecieć biały dym z niespalonej ropy.
5. Co do kąta to tak jak kolega wyżej- silnik musi pracować- niestety.
Niech ktoś się wypowie w tej sprawie, bo w tym to noga jestem...harnasm pisze:pompa odpowietrzona, rozumiem ze nie trzeba jej adaptowac
2.
Odpalił i chodził, czy bez plaka zgasł?harnasm pisze:Wkurzyłem sie i dalem plaka na moment, odpalil
3. Czy wycięcie w wałku nie było przypadkiem obrócone o 180*- czy można było włożyć blokadę?
4. Jeżeli pompa podaje paliwo a silnik go nie spala, z wydechu powinien lecieć biały dym z niespalonej ropy.
5. Co do kąta to tak jak kolega wyżej- silnik musi pracować- niestety.
Bez plaka zgasl, wyciacie bylo idealnie ustawione, mozna wlozyc blokade... Dzownilem do mechanika ktory powiedzial ze musi byc sprawna pompa w baku paliwa ktora u mnie jest do wymiany... to prawda? mam zalane ponad 3/4 baku aby komora spietrzajaca byla pelna i z tego co wyczytalem to wystarczy. myle sie? ma mechanik racje?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ma. Zresztą gdyby komora spiętrzająca była pusta, nigdy by Ci się nie udało odpowietrzyć pompy- to chyba logiczne.
Co do ustawień. Nie pozostaje nic innego jak dokładniejsze sprawdzenie. Ustaw wałki jak poprzednio, wturlaj się pod samochód, wykręć zaślepkę z boku bloku silnika pod kolektorem wydechowym (strona kierowcy, oliwy nie spuszczasz), latarka, lusterko i zobacz czy widać otwór w przeciwwadze wału. Jak nie to obróć delikatnie wałem w lewo- prawo aby otwór ustawił się centralnie po środku otworu zaślepki. W takim położeniu skoryguj ustawienie pompy. Dokładniejszej metody nie ma.
ps. Jesteś pewien co do sprawności pompy? Czy na pewno dobrze odpowietrzona? Paliwo na poluzowanych przewodach tryska przy próbie rozruchu?
Co do ustawień. Nie pozostaje nic innego jak dokładniejsze sprawdzenie. Ustaw wałki jak poprzednio, wturlaj się pod samochód, wykręć zaślepkę z boku bloku silnika pod kolektorem wydechowym (strona kierowcy, oliwy nie spuszczasz), latarka, lusterko i zobacz czy widać otwór w przeciwwadze wału. Jak nie to obróć delikatnie wałem w lewo- prawo aby otwór ustawił się centralnie po środku otworu zaślepki. W takim położeniu skoryguj ustawienie pompy. Dokładniejszej metody nie ma.
ps. Jesteś pewien co do sprawności pompy? Czy na pewno dobrze odpowietrzona? Paliwo na poluzowanych przewodach tryska przy próbie rozruchu?