Witam, mam instalkę stag 6, valteki i reduktor ig1. Problem polega na tym, że zabrałem się do regulacji lpg po korektach. Po autokalibracji mnożnik od 1,1 do 0,9, lecę na bogato. Po ustawieniu korekty wracają do bliskich benzynowych, jednak przy maks bucie spadają ostro na ubogo -25 i mam checka na desce, reguluje dalej i korekty w zakresie niskich obrotów wyjeżdżają mi na plus, ale nie więcej jak +10, jednak przy maks bucie znowu spadają do -15 jednak bez checka. Zapewne przyczyną jest za mała ilość gazu podawana przy wysokich obrotach i to jest powód. Czy zwiększyć ciśnienie na reduktorze? Czy ig1 reguluje się z programu? czy na na parowniku? mam wrażenie, że nie reaguje na zmiany ciśnienia w programie. Ciśnienie na parowniku stabilne w całym zakresie obrotów od 1,06 przy wolnych obrotach do 0,98 przy maks bucie.
[ Dodano: 2014-04-15, 22:27 ]
Czy to możliwe, że po ustawieniu po korektach mapy benzynowa i gazowa się w ogóle nie pokrywają?
[AML 2.4 165 KM] Ustawieni lpg po korektach
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Ciśnienie reguluje się na reduktorze, a przy maks. czasach wtrysków nie patrz na korekty tylko na podgląd z wykresu sondy lambda ma wtedy stać na bogato, czyli blisko 1. Max buta stroi się na sondzie szerokopasmowej.
To jest możliwe.
Na tych wtryskach mimo dobrego zestrojenia i tak mogą dziać się dziwne rzeczy... rozjazdy itp. Jeśli chcesz auto do siebie zainwestuj chociaż w Hanna/Barracuda.
Co do strojenia itp poczytaj jeszcze tu: viewtopic.php?t=56145
fomek5 pisze:Czy to możliwe, że po ustawieniu po korektach mapy benzynowa i gazowa się w ogóle nie pokrywają?
To jest możliwe.
Na tych wtryskach mimo dobrego zestrojenia i tak mogą dziać się dziwne rzeczy... rozjazdy itp. Jeśli chcesz auto do siebie zainwestuj chociaż w Hanna/Barracuda.
Co do strojenia itp poczytaj jeszcze tu: viewtopic.php?t=56145
a nie przypadkiem odwrotnie? -25 to na ubogo bodajże, z plusem to za bogato..., porównywałem do benzyny i ni jak nie idzie identycznie ustawić na tym ciśnieniu i przy tych dyszach i wtryskach identycznie
Wolne obroty ustawiam idealnie na około 0, ale przy tych ustawieniach potem maks but i na ubogo mi leci -25, podkręcając na na +10 przy wolnych , przy maks bucie zubaża mi już do -15, mam bez czeka, ale czy te parametry są ok? mniemam, że nie. Wygląda na to, że mam za małą dawkę paliwa (lpg) przy maks bucie, czyli za małe ciśnienie gazu i przy okazji jak będę podnosił ciśnienie na parowniku to muszę dysze delikatnie mniejsze wstawić, żeby na autokalibracji ok było
Wolne obroty ustawiam idealnie na około 0, ale przy tych ustawieniach potem maks but i na ubogo mi leci -25, podkręcając na na +10 przy wolnych , przy maks bucie zubaża mi już do -15, mam bez czeka, ale czy te parametry są ok? mniemam, że nie. Wygląda na to, że mam za małą dawkę paliwa (lpg) przy maks bucie, czyli za małe ciśnienie gazu i przy okazji jak będę podnosił ciśnienie na parowniku to muszę dysze delikatnie mniejsze wstawić, żeby na autokalibracji ok było
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Jak jest -25% to masz bogato i sterownik próbuje zubożyć i zmniejsza dawkę... Jak masz ubogo to wtedy korekty wędrują do góry...
W STAGu jest jeszcze mozliwość korekcji po obrotach - poczytaj, to powinno być bolączką na Twoje problemy.
Do tego jeszcze korekcja temperatury.
Ale mówiłem już, że na tych wtryskach nie da rady dokładnie stroić. Ktoś je kiedyś nazwał wtryskami zerojedynkowymi :P Czyli albo leją albo nie heh...
Czyli jak przy maks bucie leci Ci na - 25 to masz za bogato znacznie.
Valteki lubią ciśnienie ok 1.2 bara, i zrób tak by mnożnik schodził Ci przy maks czasach wtrysków do 1 (okolice 16-18ms) a zaczynał się na wysokości ok. 1,2.
Jak nie będzie chciało wychodzić to zabawa dyszami...
W STAGu jest jeszcze mozliwość korekcji po obrotach - poczytaj, to powinno być bolączką na Twoje problemy.
Do tego jeszcze korekcja temperatury.
Ale mówiłem już, że na tych wtryskach nie da rady dokładnie stroić. Ktoś je kiedyś nazwał wtryskami zerojedynkowymi :P Czyli albo leją albo nie heh...
Czyli jak przy maks bucie leci Ci na - 25 to masz za bogato znacznie.
Valteki lubią ciśnienie ok 1.2 bara, i zrób tak by mnożnik schodził Ci przy maks czasach wtrysków do 1 (okolice 16-18ms) a zaczynał się na wysokości ok. 1,2.
Jak nie będzie chciało wychodzić to zabawa dyszami...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze