Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AML 2.4 165 KM] Ustawieni lpg po korektach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

[AML 2.4 165 KM] Ustawieni lpg po korektach

Post autor: fomek5 » 15 kwie 2014, 22:27

Witam, mam instalkę stag 6, valteki i reduktor ig1. Problem polega na tym, że zabrałem się do regulacji lpg po korektach. Po autokalibracji mnożnik od 1,1 do 0,9, lecę na bogato. Po ustawieniu korekty wracają do bliskich benzynowych, jednak przy maks bucie spadają ostro na ubogo -25 i mam checka na desce, reguluje dalej i korekty w zakresie niskich obrotów wyjeżdżają mi na plus, ale nie więcej jak +10, jednak przy maks bucie znowu spadają do -15 jednak bez checka. Zapewne przyczyną jest za mała ilość gazu podawana przy wysokich obrotach i to jest powód. Czy zwiększyć ciśnienie na reduktorze? Czy ig1 reguluje się z programu? czy na na parowniku? mam wrażenie, że nie reaguje na zmiany ciśnienia w programie. Ciśnienie na parowniku stabilne w całym zakresie obrotów od 1,06 przy wolnych obrotach do 0,98 przy maks bucie.

[ Dodano: 2014-04-15, 22:27 ]
Czy to możliwe, że po ustawieniu po korektach mapy benzynowa i gazowa się w ogóle nie pokrywają?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 kwie 2014, 12:37

Ciśnienie reguluje się na reduktorze, a przy maks. czasach wtrysków nie patrz na korekty tylko na podgląd z wykresu sondy lambda ma wtedy stać na bogato, czyli blisko 1. Max buta stroi się na sondzie szerokopasmowej.
fomek5 pisze:Czy to możliwe, że po ustawieniu po korektach mapy benzynowa i gazowa się w ogóle nie pokrywają?


To jest możliwe.

Na tych wtryskach mimo dobrego zestrojenia i tak mogą dziać się dziwne rzeczy... rozjazdy itp. Jeśli chcesz auto do siebie zainwestuj chociaż w Hanna/Barracuda.

Co do strojenia itp poczytaj jeszcze tu: viewtopic.php?t=56145

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 16 kwie 2014, 13:53

Dzięki za podpowiedź, czytałem literaturę tego linka

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 16 kwie 2014, 16:21

korekta np.-25% to masz za bogato a +10% to ubogo,przy wcisniętym pedale w podłoge krótkoterminowe mają stać na 0 a sonda nie może zejść poniżej 0,8V i nie wyżej jak 0.9V bo będzie za bogato.poprostu ma wejść w open lop (OL).sprawdź sobie jak na pb to wygląda a potem lpg reguluj

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 17 kwie 2014, 11:09

a nie przypadkiem odwrotnie? -25 to na ubogo bodajże, z plusem to za bogato..., porównywałem do benzyny i ni jak nie idzie identycznie ustawić na tym ciśnieniu i przy tych dyszach i wtryskach identycznie
Wolne obroty ustawiam idealnie na około 0, ale przy tych ustawieniach potem maks but i na ubogo mi leci -25, podkręcając na na +10 przy wolnych , przy maks bucie zubaża mi już do -15, mam bez czeka, ale czy te parametry są ok? mniemam, że nie. Wygląda na to, że mam za małą dawkę paliwa (lpg) przy maks bucie, czyli za małe ciśnienie gazu i przy okazji jak będę podnosił ciśnienie na parowniku to muszę dysze delikatnie mniejsze wstawić, żeby na autokalibracji ok było

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 kwie 2014, 11:20

Jak jest -25% to masz bogato i sterownik próbuje zubożyć i zmniejsza dawkę... Jak masz ubogo to wtedy korekty wędrują do góry...

W STAGu jest jeszcze mozliwość korekcji po obrotach - poczytaj, to powinno być bolączką na Twoje problemy.

Do tego jeszcze korekcja temperatury.

Ale mówiłem już, że na tych wtryskach nie da rady dokładnie stroić. Ktoś je kiedyś nazwał wtryskami zerojedynkowymi :P Czyli albo leją albo nie heh...

Czyli jak przy maks bucie leci Ci na - 25 to masz za bogato znacznie.

Valteki lubią ciśnienie ok 1.2 bara, i zrób tak by mnożnik schodził Ci przy maks czasach wtrysków do 1 (okolice 16-18ms) a zaczynał się na wysokości ok. 1,2.

Jak nie będzie chciało wychodzić to zabawa dyszami...

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 23 kwie 2014, 13:01

dzięki za podpowiedzi, będę próbował to ogarnoć

[ Dodano: 2014-04-23, 13:01 ]
Jeszcze jedno pytanie:
Czy można zrobić korekty gazu po temperaturze i po obrotach w AC gas Synchro 1.14.1.0 ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 kwie 2014, 20:58

fomek5 pisze:Czy można zrobić korekty gazu po temperaturze i po obrotach w AC gas Synchro 1.14.1.0 ?
Jest to program do starych sterowników i jeśli masz starego staga 300 to jeśli dobrze pamiętam to tam nie było możliwości ustawienia korekty od temp.

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 23 kwie 2014, 21:30

dzięki za podpowiedź, w sumie to jakbym chciał mieć idealnie zestrojona instalację lpg to musiałbym zmienić sterownik na nowszy i nowe wtryski założyć, dzięki wszystkim za podpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja