Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Słabe światła xenonowe

Nadwozie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Słabe światła xenonowe

Post autor: cajar » 21 kwie 2014, 20:18

Ze względu na słabe światła mijania, ostatnio spolerowałem lampy. Znacznie poprawiło to jasność świecenia, ale niestety niewystarczająco - nadal widać, że światła zbyt blisko świecą.

Mam dwa pytania:

1. Spotkałem się z opiniami, że xenon w A6 C5 jest ogólnie słaby, i że krótko świeci, ale czy są jakieś możliwości regulacji xenonu? I co z auto-poziomowaniem?

2. Czy zmiana na bixenon by tutaj pomogła? Jeśli tak - to czy lampy xenon/bixenon wymienia się plug&play, czy trzeba przerabiać wiązki itd..?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 21 kwie 2014, 20:34

Bixenon polega na tym że w momencie załączenia długich, odsuwa się przysłona na xenonie .

Xenon w przedlifcie był nieco gorszy niż poliftowy - mniejsza soczewka.

Xenon można regulować ręcznie - śrubkami na lampach... ale tak na prawdę należy dokonać regulacji + wykonać adaptację przy użyciu VAGa. Autopoziomowanie służy do tego, by xenon nie oślepiał pojazdów z naprzeciwka w momencie zwiększonego załadowania.

Nie jest plug and play. Wymaga trochę zabawy, wymiany / modyfikacji lamp itd.

Jeśli chodzi o sam fakt słabo świecącego Xenonu - Jakie masz żarniki? Bo od samych żarników BARDZO dużo zależy. Dodatkowo jeśli miałeś zjechane mocno szkła, to może warto by było zainteresować się stanem soczewek i odbłyśników. Innymi słowy - jeśli masz dobre żarniki - typu Osram czy Philips (oryginały nie chińskie podróbki), to pozostaje ci regeneracja wkładów.

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 21 kwie 2014, 20:45

Wiem jaka jest zasada działania bixenonu - kolega miał w A6 C5 polift, i drogowe miał dużo lepsze, mijania też raczej "średnie".

Na temat regulacji doczytałem właśnie jak to zrobić :)

Żarniki wydaje mi się, że są ok, bo po polerce jest już naprawdę mega jasno, tylko bardzo bliski zasięg...

A przy zmianie na bixenon, to jakie są problemy?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 21 kwie 2014, 21:03

Cajar - nie będę tutaj odkrywał po raz drugi koła. Wpisz sobie w wyszukiwarkę forumową zmiana xenon na bixenon, dużo już na ten temat było napisane :)

Teraz tak - to że żarniki dają na 'mega jasno' nie znaczy że dają dobrze ;) Zasięg też zależy od wkładu/żarnika... no i oczywiście ustawienie poziomiu, co w twoim wypadku jest pierwsze do kontroli z tego co piszesz :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 kwie 2014, 22:40

mrporpoise pisze: no i oczywiście ustawienie poziomiu, co w twoim wypadku jest pierwsze do kontroli z tego co piszesz :)
Tylko Kolego cajar, polecam przeprowadzić regulację w jakiejś stacji diagnostycznej ... to że Tobie będzie się wydawało że zasięg jest lepszy wcale nie będzie oznaczało że w takim wypadku nie będziesz oślepiał kierowców z naprzeciwka <okok>

Koszt takiej usługi nie powinien być większy niż 10zł - przecież to mniej jak 5 min roboty <okok>

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 21 kwie 2014, 22:42

Po ostatniej regulacji (jeszcze w innym aucie) na stacji diagnostycznej, światła mijania były dłuższe niż drogowe... Więc mam mieszane uczucia co do 'fachowców' ze stacji diagnostycznych :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 kwie 2014, 22:49

cajar pisze:Więc mam mieszane uczucia co do 'fachowców' ze stacji diagnostycznych :)
Możesz to zrobić sam ... szukasz płaskiego terenu (w miarę poziomego) najlepiej przed jakąś ścianą ... teraz odjeżdżasz na 10m (można bliżej ale będzie trzeba to przeliczyć) ... teraz patrzysz ile procent spadku powinny mieć Twoje światłą (jest nabite na lampie chyba 1,2%). Teraz bierzesz miarę, stajesz przed lampą i mierzysz odległość od ziemi do środka soczewki. Następnie podchodzisz do ściany i od odczytanej wcześniej wartości odejmujesz 12cm (procentowa wartość z 10m) ... i regulujesz światełka tak aby znalazły się pod tą wysokością

Ja tak kiedyś ustawiałem światła w starym samochodzie i nikt światełkami mi nie mrugał <okok>

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 22 kwie 2014, 22:25

Dzięki :) Właśnie tak planowałem podejść do ustawiania świateł :)

[ Dodano: 2014-04-22, 22:25 ]
Dziś pokombinowałem przy lampach i trochę się wyjaśniło dlaczego tak słabo świecą. Lampę kierowcy podniosłem do góry bez problemów. Przy lampie pasażera okazało się, że brakuje zębatki, która umożliwia regulację wysokości. Kręcąc samym wystającym prętem udało się tylko trochę podnieść strumień światła - wyżej się nie da, bo bez tej zębatki ciężko obrócić prętem. Póki co napisałem w dziale 'Kupię', że poszukuję tego elementu. Macie może pomysł jak inaczej poruszyć tym mechanizmem? Albo jak to prowizorycznie naprawić?

W lampie pasażera brakuje elementu oznaczonego strzałką:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja