Ze względu na słabe światła mijania, ostatnio spolerowałem lampy. Znacznie poprawiło to jasność świecenia, ale niestety niewystarczająco - nadal widać, że światła zbyt blisko świecą.
Mam dwa pytania:
1. Spotkałem się z opiniami, że xenon w A6 C5 jest ogólnie słaby, i że krótko świeci, ale czy są jakieś możliwości regulacji xenonu? I co z auto-poziomowaniem?
2. Czy zmiana na bixenon by tutaj pomogła? Jeśli tak - to czy lampy xenon/bixenon wymienia się plug&play, czy trzeba przerabiać wiązki itd..?
Słabe światła xenonowe
Bixenon polega na tym że w momencie załączenia długich, odsuwa się przysłona na xenonie .
Xenon w przedlifcie był nieco gorszy niż poliftowy - mniejsza soczewka.
Xenon można regulować ręcznie - śrubkami na lampach... ale tak na prawdę należy dokonać regulacji + wykonać adaptację przy użyciu VAGa. Autopoziomowanie służy do tego, by xenon nie oślepiał pojazdów z naprzeciwka w momencie zwiększonego załadowania.
Nie jest plug and play. Wymaga trochę zabawy, wymiany / modyfikacji lamp itd.
Jeśli chodzi o sam fakt słabo świecącego Xenonu - Jakie masz żarniki? Bo od samych żarników BARDZO dużo zależy. Dodatkowo jeśli miałeś zjechane mocno szkła, to może warto by było zainteresować się stanem soczewek i odbłyśników. Innymi słowy - jeśli masz dobre żarniki - typu Osram czy Philips (oryginały nie chińskie podróbki), to pozostaje ci regeneracja wkładów.
Xenon w przedlifcie był nieco gorszy niż poliftowy - mniejsza soczewka.
Xenon można regulować ręcznie - śrubkami na lampach... ale tak na prawdę należy dokonać regulacji + wykonać adaptację przy użyciu VAGa. Autopoziomowanie służy do tego, by xenon nie oślepiał pojazdów z naprzeciwka w momencie zwiększonego załadowania.
Nie jest plug and play. Wymaga trochę zabawy, wymiany / modyfikacji lamp itd.
Jeśli chodzi o sam fakt słabo świecącego Xenonu - Jakie masz żarniki? Bo od samych żarników BARDZO dużo zależy. Dodatkowo jeśli miałeś zjechane mocno szkła, to może warto by było zainteresować się stanem soczewek i odbłyśników. Innymi słowy - jeśli masz dobre żarniki - typu Osram czy Philips (oryginały nie chińskie podróbki), to pozostaje ci regeneracja wkładów.
Wiem jaka jest zasada działania bixenonu - kolega miał w A6 C5 polift, i drogowe miał dużo lepsze, mijania też raczej "średnie".
Na temat regulacji doczytałem właśnie jak to zrobić
Żarniki wydaje mi się, że są ok, bo po polerce jest już naprawdę mega jasno, tylko bardzo bliski zasięg...
A przy zmianie na bixenon, to jakie są problemy?
Na temat regulacji doczytałem właśnie jak to zrobić

Żarniki wydaje mi się, że są ok, bo po polerce jest już naprawdę mega jasno, tylko bardzo bliski zasięg...
A przy zmianie na bixenon, to jakie są problemy?
Cajar - nie będę tutaj odkrywał po raz drugi koła. Wpisz sobie w wyszukiwarkę forumową zmiana xenon na bixenon, dużo już na ten temat było napisane 
Teraz tak - to że żarniki dają na 'mega jasno' nie znaczy że dają dobrze
Zasięg też zależy od wkładu/żarnika... no i oczywiście ustawienie poziomiu, co w twoim wypadku jest pierwsze do kontroli z tego co piszesz 

Teraz tak - to że żarniki dają na 'mega jasno' nie znaczy że dają dobrze


- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tylko Kolego cajar, polecam przeprowadzić regulację w jakiejś stacji diagnostycznej ... to że Tobie będzie się wydawało że zasięg jest lepszy wcale nie będzie oznaczało że w takim wypadku nie będziesz oślepiał kierowców z naprzeciwkamrporpoise pisze: no i oczywiście ustawienie poziomiu, co w twoim wypadku jest pierwsze do kontroli z tego co piszesz

Koszt takiej usługi nie powinien być większy niż 10zł - przecież to mniej jak 5 min roboty

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Możesz to zrobić sam ... szukasz płaskiego terenu (w miarę poziomego) najlepiej przed jakąś ścianą ... teraz odjeżdżasz na 10m (można bliżej ale będzie trzeba to przeliczyć) ... teraz patrzysz ile procent spadku powinny mieć Twoje światłą (jest nabite na lampie chyba 1,2%). Teraz bierzesz miarę, stajesz przed lampą i mierzysz odległość od ziemi do środka soczewki. Następnie podchodzisz do ściany i od odczytanej wcześniej wartości odejmujesz 12cm (procentowa wartość z 10m) ... i regulujesz światełka tak aby znalazły się pod tą wysokościącajar pisze:Więc mam mieszane uczucia co do 'fachowców' ze stacji diagnostycznych
Ja tak kiedyś ustawiałem światła w starym samochodzie i nikt światełkami mi nie mrugał

Dzięki
Właśnie tak planowałem podejść do ustawiania świateł
[ Dodano: 2014-04-22, 22:25 ]
Dziś pokombinowałem przy lampach i trochę się wyjaśniło dlaczego tak słabo świecą. Lampę kierowcy podniosłem do góry bez problemów. Przy lampie pasażera okazało się, że brakuje zębatki, która umożliwia regulację wysokości. Kręcąc samym wystającym prętem udało się tylko trochę podnieść strumień światła - wyżej się nie da, bo bez tej zębatki ciężko obrócić prętem. Póki co napisałem w dziale 'Kupię', że poszukuję tego elementu. Macie może pomysł jak inaczej poruszyć tym mechanizmem? Albo jak to prowizorycznie naprawić?
W lampie pasażera brakuje elementu oznaczonego strzałką:
![Obrazek]()


[ Dodano: 2014-04-22, 22:25 ]
Dziś pokombinowałem przy lampach i trochę się wyjaśniło dlaczego tak słabo świecą. Lampę kierowcy podniosłem do góry bez problemów. Przy lampie pasażera okazało się, że brakuje zębatki, która umożliwia regulację wysokości. Kręcąc samym wystającym prętem udało się tylko trochę podnieść strumień światła - wyżej się nie da, bo bez tej zębatki ciężko obrócić prętem. Póki co napisałem w dziale 'Kupię', że poszukuję tego elementu. Macie może pomysł jak inaczej poruszyć tym mechanizmem? Albo jak to prowizorycznie naprawić?
W lampie pasażera brakuje elementu oznaczonego strzałką: