[A6 C5 1.9 Tdi] Brak mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sty 2011, 16:07
- Lokalizacja: Warmia
[A6 C5 1.9 Tdi] Brak mocy
Witam mam problem, ponieważ jadę sobie 120km/h a tu nagle traci moc. Wciskam gaz do dechy a on nic zero.Przeczyściłem całą turbinę no i nie przyniosło to skutku. Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy, ale po jakimś czasie znów to się włącza. Co może być panowie Proszę o pomoc.
Witam, dorzuce tylko do tematu ze, jak pisze kolega powyżej, powodów moze byc wiele. Kiedyś ściągnąłem turbo 3 razy. Wszystkie wariany sptawdzone. Tzn turbo czyszczone, wezyki wymienione n75 i n18 podmienione.... a okazało sie ze w wiazce kabli do czujnika ciśnienia ulamal się 1 kabelek.
Chciałem sie poradzić was 1 rzeczy. Otóż od pewnego czasu głowie się z brakiem mocy. Już opisuje.
Mam 2 audi a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi 110 koni, rok 2000. 1 ma lepszego kopa niż drugi. W kombi wciskam gaz wyraźnie czuje ze jest słabszy w przyspiszaniu. Sedan zbieta sie o wiele lepiej i szybciej.
Robilelem juz wszystkie podmiany z ptzeplywka, n75 i n18. Turbo jest nowe. Wszystkie węże ciśnieniada nowe. Srawdzalem wtryski na vagu i jjest ok. Spalanie takie same w dwóch autach tzn na baku 1250km i wiecej. Ostatnio ktoś mi powiedział ze to może byc pompa paliwa lub ta w baku.
Co myślicie na ten temat. Miał ktoś może przypadek? Z chęcią piczytam każdą opinię na yzn temat.
Dodam zr kombi ma okolo 400.000km a sedan 260.000km
Chciałem sie poradzić was 1 rzeczy. Otóż od pewnego czasu głowie się z brakiem mocy. Już opisuje.
Mam 2 audi a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi 110 koni, rok 2000. 1 ma lepszego kopa niż drugi. W kombi wciskam gaz wyraźnie czuje ze jest słabszy w przyspiszaniu. Sedan zbieta sie o wiele lepiej i szybciej.
Robilelem juz wszystkie podmiany z ptzeplywka, n75 i n18. Turbo jest nowe. Wszystkie węże ciśnieniada nowe. Srawdzalem wtryski na vagu i jjest ok. Spalanie takie same w dwóch autach tzn na baku 1250km i wiecej. Ostatnio ktoś mi powiedział ze to może byc pompa paliwa lub ta w baku.
Co myślicie na ten temat. Miał ktoś może przypadek? Z chęcią piczytam każdą opinię na yzn temat.
Dodam zr kombi ma okolo 400.000km a sedan 260.000km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Jak wiadomo silnik silnikowi nie równy, wystarczy pojechać na hamownie i nieco się dowiedzieć. Przykładowo moce 1.9 TDI AWX AVF w serii oscylują pomiędzy 130 a nawet ponad 140 KM. Także Twój sedan może mieć jakiś gratis od fabryki i mieć przykładowo 120 KM zamiast 110 KM... Także myślę że wycieczka na hamownie rozwiała by Twoje wątpliwości.
Witam ponownie. Otóż ciężko było mi znalesc odpowiedz na mój problem, mimo szczerej pomocy kolegow poniżej opisałem brak mocy mojego kombika. Diagnostka nic nie wykazała. Wszelkie podmiany EGR N75 i N18 nada, nic. Aż w końcu zainteresowała mnie średnica wewnętrzna wezykow ciśnienia. BINGO
! Między EGR i N18 średnia byla za duża. Zmiana wężyka o średnicy wew. Na 3, 2 mn i po klopocie. Auto żyje na nowo!
!!
Jaka przyjemność z jazdy


Jaka przyjemność z jazdy

- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
ÂŚrednica wężyka nie powinna mieś aż takiego znaczenia. Wydaje mi się że poprostu ten węzyk był nie szczelny i fartem to wyeliminowałeśdramburg pisze:Witam ponownie. Otóż ciężko było mi znalesc odpowiedz na mój problem, mimo szczerej pomocy kolegow poniżej opisałem brak mocy mojego kombika. Diagnostka nic nie wykazała. Wszelkie podmiany EGR N75 i N18 nada, nic. Aż w końcu zainteresowała mnie średnica wewnętrzna wezykow ciśnienia. BINGO! Między EGR i N18 średnia byla za duża. Zmiana wężyka o średnicy wew. Na 3, 2 mn i po klopocie. Auto żyje na nowo!
!!
Jaka przyjemność z jazdy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Podepnę się do tematu:
Ja również miałem ostatnio podobne objawy tzn. coś jakby "kaganiec" na 4 i 5 biegu - nie wchodził na obroty i nie przyspieszał praktycznie w ogóle
VAG pokazal błąd 17964 - za niska wartość podciśnienia. Podjechałem do "kumatego kolegi", który kiedyś grzebał przy egr w swoim Sharanie i stwierdził, ze zanim coś wymienimy "grubego" tzn. np. egr, czy turbo do regeneracji -trzeba sprawdzić cały układ "organoleptycznie". I sprawdził...
Okazało się, ze na przewodzie podciśnienia dochodzącym do egr skądś od przodu ok. turbiny (nie znam się) jest małe przetarcie, przez co zasysa się powietrze i układ nie trzyma podcisnienia. Nawet prowizoryczne "załatanie" przewodu izolacją (a wewnątrz cienka rurka miedziana - bo akurat w wekendową noc nic innego nie mieliśmy) już dużo dało, ale trzeba go wymienic na nowo. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych szperaczy...
Ja również miałem ostatnio podobne objawy tzn. coś jakby "kaganiec" na 4 i 5 biegu - nie wchodził na obroty i nie przyspieszał praktycznie w ogóle

Okazało się, ze na przewodzie podciśnienia dochodzącym do egr skądś od przodu ok. turbiny (nie znam się) jest małe przetarcie, przez co zasysa się powietrze i układ nie trzyma podcisnienia. Nawet prowizoryczne "załatanie" przewodu izolacją (a wewnątrz cienka rurka miedziana - bo akurat w wekendową noc nic innego nie mieliśmy) już dużo dało, ale trzeba go wymienic na nowo. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych szperaczy...

gwizdek
witam ja tez podepne sie pod temat ja tez mam podobny problem tylko ze u mnie taka przypadlosc jak brak mocy raz sie zdarza a raz nie i to jest najgorsza mysle ze to moze byc turbiina poniewaz jest cala mokra i ciekne z niej ale moze ktos jeszcze cos podpowie i dodam jeszcze ze od pewnego zasu zauwazylem ze na zimnym sikniku auto pryspiesza dopiero od 2000 obr/min a jak zlapie troche teperatury to zaczyna przyspieszac juz od 1400 prosze o podpowiedz pozdrawiam
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie wierze że turbina się poci. Pewnie leje się na nią z EGR co w tych silnikach jest normą. Obejrzyj EGR dokładnie.sola_88 pisze:witam ja tez podepne sie pod temat ja tez mam podobny problem tylko ze u mnie taka przypadlosc jak brak mocy raz sie zdarza a raz nie i to jest najgorsza mysle ze to moze byc turbiina poniewaz jest cala mokra i ciekne z niej ale moze ktos jeszcze cos podpowie i dodam jeszcze ze od pewnego zasu zauwazylem ze na zimnym sikniku auto pryspiesza dopiero od 2000 obr/min a jak zlapie troche teperatury to zaczyna przyspieszac juz od 1400 prosze o podpowiedz pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 kwie 2014, 21:39
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2014, 17:58
- Lokalizacja: Prosienica
auto na zimnym silniku nie ma mocy w takim sesie ze przyspiesza powyzej 2 tys obr jesli tylko zlapie temp choc najmniejsza( juz po przejechaniu ok 1 km) wszysko wraca do normy tak jak bylo kiedys auto zaczyna juz ciagnac tak od ok 1.5tys obr ostatnio wymnienilem wszyskie wezyki podcisnieniowe i to nic nie pomoglo co dale robic czy to wina egr jesli tak jak go wyczyscia prosze o podpowiec pozdrawiam wszyskich klubowiczów 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
Kurcze co jest, u mnie Problem zaczyna się od nie załapaniu przy odpaleniu, kręcę i nie odpala za 1 tylko muszę kręcić nie miałem takiego problemu jeszcze, do tego jak już odpali to zadymi a w jeździe na 2,3,4 brak mocy na 1 sprzęgło poszczam i brakuje mu mocy, zauważyłem jakieś ślady czarne na trawniku chyba to jakiś wyciek, Panowie to Turbo do regeneracji ? czy coś z wężykami ?