Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9 Tdi] Brak mocy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
PosiadaczAUDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:07
Lokalizacja: Warmia

[A6 C5 1.9 Tdi] Brak mocy

Post autor: PosiadaczAUDI » 07 mar 2011, 19:27

Witam mam problem, ponieważ jadę sobie 120km/h a tu nagle traci moc. Wciskam gaz do dechy a on nic zero.Przeczyściłem całą turbinę no i nie przyniosło to skutku. Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy, ale po jakimś czasie znów to się włącza. Co może być panowie Proszę o pomoc.

dramburg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2010, 13:20
Lokalizacja: Strasbourg

Post autor: dramburg » 21 lut 2013, 02:30

Witam, dorzuce tylko do tematu ze, jak pisze kolega powyżej, powodów moze byc wiele. Kiedyś ściągnąłem turbo 3 razy. Wszystkie wariany sptawdzone. Tzn turbo czyszczone, wezyki wymienione n75 i n18 podmienione.... a okazało sie ze w wiazce kabli do czujnika ciśnienia ulamal się 1 kabelek.

Chciałem sie poradzić was 1 rzeczy. Otóż od pewnego czasu głowie się z brakiem mocy. Już opisuje.
Mam 2 audi a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi 110 koni, rok 2000. 1 ma lepszego kopa niż drugi. W kombi wciskam gaz wyraźnie czuje ze jest słabszy w przyspiszaniu. Sedan zbieta sie o wiele lepiej i szybciej.
Robilelem juz wszystkie podmiany z ptzeplywka, n75 i n18. Turbo jest nowe. Wszystkie węże ciśnieniada nowe. Srawdzalem wtryski na vagu i jjest ok. Spalanie takie same w dwóch autach tzn na baku 1250km i wiecej. Ostatnio ktoś mi powiedział ze to może byc pompa paliwa lub ta w baku.

Co myślicie na ten temat. Miał ktoś może przypadek? Z chęcią piczytam każdą opinię na yzn temat.
Dodam zr kombi ma okolo 400.000km a sedan 260.000km

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 21 lut 2013, 08:48

A jak wyraźna jest ta róznica? Może a nawet na pewno kombi jest cięższe.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 21 lut 2013, 10:55

Jak wiadomo silnik silnikowi nie równy, wystarczy pojechać na hamownie i nieco się dowiedzieć. Przykładowo moce 1.9 TDI AWX AVF w serii oscylują pomiędzy 130 a nawet ponad 140 KM. Także Twój sedan może mieć jakiś gratis od fabryki i mieć przykładowo 120 KM zamiast 110 KM... Także myślę że wycieczka na hamownie rozwiała by Twoje wątpliwości.

dramburg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sie 2010, 13:20
Lokalizacja: Strasbourg

Post autor: dramburg » 19 mar 2013, 23:21

Witam ponownie. Otóż ciężko było mi znalesc odpowiedz na mój problem, mimo szczerej pomocy kolegow poniżej opisałem brak mocy mojego kombika. Diagnostka nic nie wykazała. Wszelkie podmiany EGR N75 i N18 nada, nic. Aż w końcu zainteresowała mnie średnica wewnętrzna wezykow ciśnienia. BINGO !!! Między EGR i N18 średnia byla za duża. Zmiana wężyka o średnicy wew. Na 3, 2 mn i po klopocie. Auto żyje na nowo! !!!!
Jaka przyjemność z jazdy <radocha>

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 20 mar 2013, 08:04

dramburg pisze:Witam ponownie. Otóż ciężko było mi znalesc odpowiedz na mój problem, mimo szczerej pomocy kolegow poniżej opisałem brak mocy mojego kombika. Diagnostka nic nie wykazała. Wszelkie podmiany EGR N75 i N18 nada, nic. Aż w końcu zainteresowała mnie średnica wewnętrzna wezykow ciśnienia. BINGO !!! Między EGR i N18 średnia byla za duża. Zmiana wężyka o średnicy wew. Na 3, 2 mn i po klopocie. Auto żyje na nowo! !!!!
Jaka przyjemność z jazdy <radocha>
ÂŚrednica wężyka nie powinna mieś aż takiego znaczenia. Wydaje mi się że poprostu ten węzyk był nie szczelny i fartem to wyeliminowałeś <lol> Tak czy tak gratuluje rozwiązania problemu.

gwizdek50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: gwizdek50 » 01 mar 2014, 22:00

Podepnę się do tematu:
Ja również miałem ostatnio podobne objawy tzn. coś jakby "kaganiec" na 4 i 5 biegu - nie wchodził na obroty i nie przyspieszał praktycznie w ogóle :/ VAG pokazal błąd 17964 - za niska wartość podciśnienia. Podjechałem do "kumatego kolegi", który kiedyś grzebał przy egr w swoim Sharanie i stwierdził, ze zanim coś wymienimy "grubego" tzn. np. egr, czy turbo do regeneracji -trzeba sprawdzić cały układ "organoleptycznie". I sprawdził...
Okazało się, ze na przewodzie podciśnienia dochodzącym do egr skądś od przodu ok. turbiny (nie znam się) jest małe przetarcie, przez co zasysa się powietrze i układ nie trzyma podcisnienia. Nawet prowizoryczne "załatanie" przewodu izolacją (a wewnątrz cienka rurka miedziana - bo akurat w wekendową noc nic innego nie mieliśmy) już dużo dało, ale trzeba go wymienic na nowo. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych szperaczy... ;)
gwizdek

Awatar użytkownika
sola_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 paź 2012, 18:52
Lokalizacja: Staragrd

Post autor: sola_88 » 20 mar 2014, 18:56

witam ja tez podepne sie pod temat ja tez mam podobny problem tylko ze u mnie taka przypadlosc jak brak mocy raz sie zdarza a raz nie i to jest najgorsza mysle ze to moze byc turbiina poniewaz jest cala mokra i ciekne z niej ale moze ktos jeszcze cos podpowie i dodam jeszcze ze od pewnego zasu zauwazylem ze na zimnym sikniku auto pryspiesza dopiero od 2000 obr/min a jak zlapie troche teperatury to zaczyna przyspieszac juz od 1400 prosze o podpowiedz pozdrawiam

user

Post autor: user » 09 kwie 2014, 23:37

auto zupelnie traci moc, raz na jakis czas -czy po lekkim wkreceniu "wraca" ?

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 10 kwie 2014, 10:20

sola_88 pisze:witam ja tez podepne sie pod temat ja tez mam podobny problem tylko ze u mnie taka przypadlosc jak brak mocy raz sie zdarza a raz nie i to jest najgorsza mysle ze to moze byc turbiina poniewaz jest cala mokra i ciekne z niej ale moze ktos jeszcze cos podpowie i dodam jeszcze ze od pewnego zasu zauwazylem ze na zimnym sikniku auto pryspiesza dopiero od 2000 obr/min a jak zlapie troche teperatury to zaczyna przyspieszac juz od 1400 prosze o podpowiedz pozdrawiam
Nie wierze że turbina się poci. Pewnie leje się na nią z EGR co w tych silnikach jest normą. Obejrzyj EGR dokładnie.

marcin1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 kwie 2014, 21:39
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: marcin1979 » 12 kwie 2014, 19:05

Hej pany mozna przy wyczyszczeniu turbiny wyjąc kolektor ssacy i zatem egr wyczyscic bardzo duzo daje ..polecam

Brylant172
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2014, 17:58
Lokalizacja: Prosienica

Post autor: Brylant172 » 17 kwie 2014, 18:43

Koledzy u mnie była podobna przypadłość brak mocy tak jakbym ciągnąć za sobą garaż a co się okazało to z turbiny idzie mały wężyk do takiego trójnika i był poluzowany. Po zaciśnięciu jego moc wróciła :) taka mała błahostka a może u kogoś jest podobnie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sola_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 paź 2012, 18:52
Lokalizacja: Staragrd

Post autor: sola_88 » 18 kwie 2014, 22:21

auto na zimnym silniku nie ma mocy w takim sesie ze przyspiesza powyzej 2 tys obr jesli tylko zlapie temp choc najmniejsza( juz po przejechaniu ok 1 km) wszysko wraca do normy tak jak bylo kiedys auto zaczyna juz ciagnac tak od ok 1.5tys obr ostatnio wymnienilem wszyskie wezyki podcisnieniowe i to nic nie pomoglo co dale robic czy to wina egr jesli tak jak go wyczyscia prosze o podpowiec pozdrawiam wszyskich klubowiczów :>

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 20 kwie 2014, 11:15

Kurcze co jest, u mnie Problem zaczyna się od nie załapaniu przy odpaleniu, kręcę i nie odpala za 1 tylko muszę kręcić nie miałem takiego problemu jeszcze, do tego jak już odpali to zadymi a w jeździe na 2,3,4 brak mocy na 1 sprzęgło poszczam i brakuje mu mocy, zauważyłem jakieś ślady czarne na trawniku chyba to jakiś wyciek, Panowie to Turbo do regeneracji ? czy coś z wężykami ?

user

Post autor: user » 20 kwie 2014, 14:32

niestety i mnie dotyczy problem braku mocy na zimnym.. jest dokładnie tj opisujecie, zimny -nie jedzie, troche sie rozgrzeje i lata normalnie. rozwiazał juz ktos problem ? <okok>

[ Dodano: 2014-04-20, 14:32 ]
ps
to moze byc wina vacum? brak podcisnienia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga