Witam.
Chcę odnowić felgi i zastanawiam się jaką metodą to wykonać: tradycyjną czy proszkową.
Byłem dzisiaj w firmie klinikafelg.pl i za odnowienie jednej felgi facet powiedział 400pln w tym uzupełnianie ubytków kilka warstw lakieru itp metoda proszkowa. W cenie prostowanie. Nie wiem czy nie za drogo taka zabawa wyjdzie przy czterech felgach.
Cennik usług na tej stronie klinikafelg.pl
proszę o porady
Odnowienie felg - lakiernia proszkowa czy zwykła??
Odnowienie felg - lakiernia proszkowa czy zwykła??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jakoś drogo strasznie. W mojej okolicy ceny za 1 szt.
prostowanie - 50zł
spawanie pęknięć- 20-50zł. (w zależności od wielkości uszkodzenia)
napawanie + przetaczanie (czyli uzupełnianie ubytków i wyrównanie felgi) - 20-30zł.
piaskowanie + malowanie proszkowo (wypalane w piecu) - 80-90zł.
Poszukaj może jakiegoś polecanego zakładu, ale nie tak drogiego
prostowanie - 50zł
spawanie pęknięć- 20-50zł. (w zależności od wielkości uszkodzenia)
napawanie + przetaczanie (czyli uzupełnianie ubytków i wyrównanie felgi) - 20-30zł.
piaskowanie + malowanie proszkowo (wypalane w piecu) - 80-90zł.
Poszukaj może jakiegoś polecanego zakładu, ale nie tak drogiego
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
miejśce felgi pękniętej jest na złomie czy ktoś sobie zdaje sprawę co się stanie w przypadku pęknięcia na zamkniętym budziku .ludzie opamiętajcie się z tym spawaniem
alu konstrukcyjne jest spawalne ale stopy do odlewów już nie koniecznie .
druga sprawa to malowanie proszkowe to wymaga wygrzewania felgi w temp 200 stopni przez pare godzin a w/g producentów felg jest to nidopuszczalne . inna sprawa to żę po malowaniu należy bezwzględnie oczyścić z lakieru powierzchnię przylegania do piasty i otwory pod łby szpilek
alu konstrukcyjne jest spawalne ale stopy do odlewów już nie koniecznie .
druga sprawa to malowanie proszkowe to wymaga wygrzewania felgi w temp 200 stopni przez pare godzin a w/g producentów felg jest to nidopuszczalne . inna sprawa to żę po malowaniu należy bezwzględnie oczyścić z lakieru powierzchnię przylegania do piasty i otwory pod łby szpilek
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Zbiorniki ciśnieniowe się spawa, rury gazowe, łopatki do turbin lotniczych, głowice, rurki od klimatyzacji i wiele innych to dlaczego w feldze kilka cm spawu ma nie wytrzymać Przy zamykaniu budzika generalnie wszystko może się stać...enduro7 pisze:miejśce felgi pękniętej jest na złomie czy ktoś sobie zdaje sprawę co się stanie w przypadku pęknięcia na zamkniętym budziku .ludzie opamiętajcie się z tym spawaniem
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
dlatego się spawa bo to nie są odlewy
co do turbin lotniczych to wątpię aby to podlegało spawaniu ale nie będę sie spierał .co do głowic częśc wykonana jest z bloku alu a część odlewana .i włąśnie te odlewane stwarzają problemy po spawaniu .lepiej i taniej wychodzi kupić używanę .głowica nie wpływa tak bardzo na bezpieczeństwo i nie ma ryzyka zrobienia komuś krzywdy
z praktyki i obserwacji wiem żę to kwestia czasu kiedy felga pęknie ponownie tuż przy spawie.
PS
teoretycznie i wachacze można by pospawać ale jakoś nie słyszałem o takich przypadkach
co do turbin lotniczych to wątpię aby to podlegało spawaniu ale nie będę sie spierał .co do głowic częśc wykonana jest z bloku alu a część odlewana .i włąśnie te odlewane stwarzają problemy po spawaniu .lepiej i taniej wychodzi kupić używanę .głowica nie wpływa tak bardzo na bezpieczeństwo i nie ma ryzyka zrobienia komuś krzywdy
z praktyki i obserwacji wiem żę to kwestia czasu kiedy felga pęknie ponownie tuż przy spawie.
PS
teoretycznie i wachacze można by pospawać ale jakoś nie słyszałem o takich przypadkach
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Łopatki do turbin lotniczych się spawa, w Lublinie zajmuje się tym firma SULZER Turbo Service, jednak to jest cała procedura łącznie ze spawaniem w specjalnych komorach, na szlifiernie idzie, a później sprawdza się każdą jedną spoinę penetracyjnym badaniem nieniszczącym + kilkoma innymi i spawacz najpierw wizualnie.
Jak jest za duża SWC spawacz przegrzeje materiał rodzimy lub za szybko wystudzi to jak najbardziej pęknie.
Jak jest za duża SWC spawacz przegrzeje materiał rodzimy lub za szybko wystudzi to jak najbardziej pęknie.
motostacja - części samochodowe.
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie wiedziałem że mamy u siebie kolezanke taka znawczynię a nawet rzekłbym eksperta PozdroMazdomania pisze:Łopatki do turbin lotniczych się spawa, w Lublinie zajmuje się tym firma SULZER Turbo Service, jednak to jest cała procedura łącznie ze spawaniem w specjalnych komorach, na szlifiernie idzie, a później sprawdza się każdą jedną spoinę penetracyjnym badaniem nieniszczącym + kilkoma innymi i spawacz najpierw wizualnie.
Jak jest za duża SWC spawacz przegrzeje materiał rodzimy lub za szybko wystudzi to jak najbardziej pęknie.
Co do spawania i narawiania felg bym tak nie demonizował. Jak jest to delikatne uszkodzenie to luz można zasmarkać bo na powaznie uszkodzonej feldze i naprawianej bał bym się jeździc
Mazdomania, ma niestety rację. Łatanie/spawanie felg aluminiowych mija się z celem, gdyż mimo wszelkich starań magików i domorosłych spawaczy, materiał znacznie traci swoje właściwości w obrębie spoiny.
Po pierwsze w SWC (obszarze nagrzanym w okolicach miejsca spawania) powstaje twarda i krucha struktura, która znacznie szybciej pęknie, a po drugie wystarczy taką felgę przelecieć metodami ultradźwiękową, lub radiograficzną i wszystko wyjdzie
Osobiście odradzam kupowanie spawanych, czy wysyłanie do spawania felg aluminiowych.
Zakup używki jest znacznie bezpieczniejszy
Po pierwsze w SWC (obszarze nagrzanym w okolicach miejsca spawania) powstaje twarda i krucha struktura, która znacznie szybciej pęknie, a po drugie wystarczy taką felgę przelecieć metodami ultradźwiękową, lub radiograficzną i wszystko wyjdzie
Osobiście odradzam kupowanie spawanych, czy wysyłanie do spawania felg aluminiowych.
Zakup używki jest znacznie bezpieczniejszy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga