Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Odnowienie felg - lakiernia proszkowa czy zwykła??

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Odnowienie felg - lakiernia proszkowa czy zwykła??

Post autor: krysti » 04 kwie 2014, 23:06

Witam.
Chcę odnowić felgi i zastanawiam się jaką metodą to wykonać: tradycyjną czy proszkową.
Byłem dzisiaj w firmie klinikafelg.pl i za odnowienie jednej felgi facet powiedział 400pln w tym uzupełnianie ubytków kilka warstw lakieru itp metoda proszkowa. W cenie prostowanie. Nie wiem czy nie za drogo taka zabawa wyjdzie przy czterech felgach.
Cennik usług na tej stronie klinikafelg.pl
proszę o porady
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 kwie 2014, 08:04

Jakoś drogo strasznie. W mojej okolicy ceny za 1 szt.
prostowanie - 50zł
spawanie pęknięć- 20-50zł. (w zależności od wielkości uszkodzenia)
napawanie + przetaczanie (czyli uzupełnianie ubytków i wyrównanie felgi) - 20-30zł.
piaskowanie + malowanie proszkowo (wypalane w piecu) - 80-90zł.

Poszukaj może jakiegoś polecanego zakładu, ale nie tak drogiego <mysli>
motostacja - części samochodowe.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 kwie 2014, 20:39

miejśce felgi pękniętej jest na złomie czy ktoś sobie zdaje sprawę co się stanie w przypadku pęknięcia na zamkniętym budziku .ludzie opamiętajcie się z tym spawaniem
alu konstrukcyjne jest spawalne ale stopy do odlewów już nie koniecznie .
druga sprawa to malowanie proszkowe to wymaga wygrzewania felgi w temp 200 stopni przez pare godzin a w/g producentów felg jest to nidopuszczalne . inna sprawa to żę po malowaniu należy bezwzględnie oczyścić z lakieru powierzchnię przylegania do piasty i otwory pod łby szpilek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 kwie 2014, 21:42

enduro7 pisze:miejśce felgi pękniętej jest na złomie czy ktoś sobie zdaje sprawę co się stanie w przypadku pęknięcia na zamkniętym budziku .ludzie opamiętajcie się z tym spawaniem
Zbiorniki ciśnieniowe się spawa, rury gazowe, łopatki do turbin lotniczych, głowice, rurki od klimatyzacji i wiele innych to dlaczego w feldze kilka cm spawu ma nie wytrzymać ?? Przy zamykaniu budzika generalnie wszystko może się stać...
motostacja - części samochodowe.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 kwie 2014, 22:20

dlatego się spawa bo to nie są odlewy
co do turbin lotniczych to wątpię aby to podlegało spawaniu ale nie będę sie spierał .co do głowic częśc wykonana jest z bloku alu a część odlewana .i włąśnie te odlewane stwarzają problemy po spawaniu .lepiej i taniej wychodzi kupić używanę .głowica nie wpływa tak bardzo na bezpieczeństwo i nie ma ryzyka zrobienia komuś krzywdy
z praktyki i obserwacji wiem żę to kwestia czasu kiedy felga pęknie ponownie tuż przy spawie.
PS
teoretycznie i wachacze można by pospawać ale jakoś nie słyszałem o takich przypadkach

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 kwie 2014, 22:34

Łopatki do turbin lotniczych się spawa, w Lublinie zajmuje się tym firma SULZER Turbo Service, jednak to jest cała procedura łącznie ze spawaniem w specjalnych komorach, na szlifiernie idzie, a później sprawdza się każdą jedną spoinę penetracyjnym badaniem nieniszczącym + kilkoma innymi i spawacz najpierw wizualnie.

Jak jest za duża SWC spawacz przegrzeje materiał rodzimy lub za szybko wystudzi to jak najbardziej pęknie.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 09 kwie 2014, 23:21

Mazdomania pisze:Łopatki do turbin lotniczych się spawa, w Lublinie zajmuje się tym firma SULZER Turbo Service, jednak to jest cała procedura łącznie ze spawaniem w specjalnych komorach, na szlifiernie idzie, a później sprawdza się każdą jedną spoinę penetracyjnym badaniem nieniszczącym + kilkoma innymi i spawacz najpierw wizualnie.

Jak jest za duża SWC spawacz przegrzeje materiał rodzimy lub za szybko wystudzi to jak najbardziej pęknie.
Nie wiedziałem że mamy u siebie kolezanke taka znawczynię a nawet rzekłbym eksperta <radocha> Pozdro

Co do spawania i narawiania felg bym tak nie demonizował. Jak jest to delikatne uszkodzenie to luz można zasmarkać bo na powaznie uszkodzonej feldze i naprawianej bał bym się jeździc

KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 16 kwie 2014, 12:12

Mazdomania, ma niestety rację. Łatanie/spawanie felg aluminiowych mija się z celem, gdyż mimo wszelkich starań magików i domorosłych spawaczy, materiał znacznie traci swoje właściwości w obrębie spoiny.
Po pierwsze w SWC (obszarze nagrzanym w okolicach miejsca spawania) powstaje twarda i krucha struktura, która znacznie szybciej pęknie, a po drugie wystarczy taką felgę przelecieć metodami ultradźwiękową, lub radiograficzną i wszystko wyjdzie :]
Osobiście odradzam kupowanie spawanych, czy wysyłanie do spawania felg aluminiowych.
Zakup używki jest znacznie bezpieczniejszy <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga