
[A6 C5] automatyczne podnoszenie sie klapy bagaznika
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
a jakby tak po elemencie oprzekładać od C6?? tam się da a w C5 nie?! 

Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W C6 występują zawiasy razem z siłownikami, aby je zaimplementować w C5 musiałbyś zdrowo porzeźbić. Dodatkowo musiałbyś w jakiś sposób przerobić osłonę podsufitki, tak aby zamaskować 'nowe' elementy i nie wiem też jakby zachował się zamek - czy nie należałoby go przerobić na wersję z 'dociąganiem'.IreK_PV808 pisze:a jakby tak po elemencie oprzekładać od C6?? tam się da a w C5 nie?!
Jakiś czas temu robiłem przymiarkę aby zająć się tematem otwieranej klapy. Kupiłem 2 rodzaje siłowników - jeden ori 635N a drugi mocniejszy 690N. Zamontowałem ten pierwszy i klapa zachowywała się normalnie, jednak nie była w stanie sama się podnieść. Zamontowałem drugi z nadzieją, że większa siła załatwi sprawę, ale okazało się wręcz przeciwnie. Chodziła jeszcze gorzej - podnosiła się skokami, a na koniec było tak potężne uderzenie, że mało klapy nie wyrwało

Zauważyłem, że klapa jest w stanie podnieść się sama od pewnego momentu - zatem wystarczy jej pomóc ten moment osiągnąć.
Znalazłem na youtube rozwiązanie (zresztą umieszczone też w tym poście wcześniej) zastosowane przez Kolegów ze skody. Umieścili oni na teleskopach dodatkowe sprężynki, które wspomagają je podczas początkowej fazy otwierania klapy.
Zrobiłem pomiary jakie powinny być wymiary tej sprężyny:
- średnica wewnętrzna ok 10mm
- długość max po ściśnięciu ok 10mm
- długość do której musi się rozciągnąć aby klapa dalej podniosła się sama to ok 30-40mm
Na chwilę obecną jestem w trakcie poszukiwania sprężynek - na allegro kosztują ok 15-20zł z przesyłką, dlatego na razie szperam po warsztatach znajomych, aby sprawdzić ten patent.
Myślałem również aby założyć siłowniki elektryczne od 'nowego' tourana - jednakże to koszt ok 600zł więc troszkę sporo jak na eksperyment :P. Swego czasu przewinął się też pomysł siłowników hydraulicznych od składanych dachów (cabrio), jednakże trzeba by troszkę porzeźbić z karoserią, więc temat odpuściłem.
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia z dodatkowymi sprężynami, to prosiłbym o podzielenie się wiedzą

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tak wiemmwx pisze: mówisz o Avancie, a temat bardziej dotyczy sedana


Mógłbyś nieco rozwinąć tę kwestię ... chodzi o wyrzut?, czy raczej o mechaniczne obcieranie sprężyny o elementy karoserii?, czy może o inną przyczynę?mwx pisze:Uważaj z tymi sprężynkami, bo zniszczysz sobie klapę...
[ Dodano: 2013-09-20, 11:13 ]
Przytrzymaj dłużej przycisk 'otwierania tylnej klapy' na pilocie, i sprawdź czy rygiel puściłAnielski pisze:Mam w pilocie przycisk od bagażnika,ale nie działaczyli walony w tył
i już nie zrobiono tego do końca,czy coś innego...
?


- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Pisałem już w temacie o klapie Avanta. Wielu ÂŚkodziarzy chwali sobie modyfikację, ale są wśród nich tacy, co poniszczyli sobie klapy i mocowania teleskopów. Sprężynki sprawiają że działające tam siły są bardzo duże, ąblachy i grzybki mocujące po jakimś czasie mogą się wygiąć i nie pasuje to wszystko już ładnie.kot919 pisze: Mógłbyś nieco rozwinąć tę kwestię ... chodzi o wyrzut?, czy raczej o mechaniczne obcieranie sprężyny o elementy karoserii?, czy może o inną przyczynę?
Może to kwestia cieńszej blachy albo delikatniejszej konstrukcji ÂŚkody. Ja chyba nie będę ryzykował.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Dzięki, tak właśnie się zastanawiałem co może się stać i faktycznie nie przyglądałem się temu elementowi ... cóż idzie zima więc będzie więcej czasu aby się zagłębić w tematmwx pisze:Pisałem już w temacie o klapie Avanta. Wielu ÂŚkodziarzy chwali sobie modyfikację, ale są wśród nich tacy, co poniszczyli sobie klapy i mocowania teleskopów. Sprężynki sprawiają że działające tam siły są bardzo duże, ąblachy i grzybki mocujące po jakimś czasie mogą się wygiąć i nie pasuje to wszystko już ładnie.
Może to kwestia cieńszej blachy albo delikatniejszej konstrukcji ÂŚkody. Ja chyba nie będę ryzykował.

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Koszt teleskopów jest niewspółmierny do amorków i nie będą one tak często eksploatowane. Myślę że przyjrzę się tematowi i jeżeli nie będzie większych problemów zaryzykuje ze sprężynkami - jak już je znajdęmwx pisze:Na dodatek teleskopy szybko wysiądą, szarpane przez sprężynki. To analogiczna sytuacja do jazdy ze standardowymi amorami na obniżonych sprężynach - jakiś czas jest OK, a potem kicha.

Myślałem również nad elementem podobnym do tego zainstalowanego w Golfie V - zamiast standardowego odbojnika zastosowano element nadający klapie ruch w początkowej fazie unoszenia. Może takie rozwiązanie po małej modyfikacji sprawdziłoby się w przypadku Audi.
W każdym razie dzięki za rady

- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
kolego kot919
bo jak się wku**ie to kupie te siłowniki elektryczne od 'nowego' tourana, później ci przywioze i wtedy będzie to musiało działać!!! co to ma być ,że w C6 mają a my nie!!??? 


Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Adriano007, Ja kiedyś kupiłem siłowniki z Krosna i okazały się za mocne ... tzn jak ponosiłem ręką i w końcowej fazie klapa mało co nie wyrwała się z zawiasów ... tak samo ciężko szło zamknąć klapę. Ku mojemu zaskoczeniu siłowniki w dolnym zakresie unoszenia (zaraz po otwarciu) gorzej wypychały klapę niż moje stare oryginalne.
Może te sprężynki lepiej działałyby ze słabszymi siłownikami, logicznie myśląc słabszy siłownik słabiej tłumi zmiany posuwu, czyli pozwala energiczniej wypchnąć klapę w górę za pomocą sprężyn. A dalszą pracę wykona już sam siłownik ...
Kolego saniva, puść mi na priva gdzie kupiłeś te sprężynki
Może te sprężynki lepiej działałyby ze słabszymi siłownikami, logicznie myśląc słabszy siłownik słabiej tłumi zmiany posuwu, czyli pozwala energiczniej wypchnąć klapę w górę za pomocą sprężyn. A dalszą pracę wykona już sam siłownik ...
Kolego saniva, puść mi na priva gdzie kupiłeś te sprężynki

sprezynki kupiłem z firmy penta napisałem maila wpłacilem i przysłali po 3ech dniach dwa razy kupowałem bo z niebieskimi 32mm odstawała klapa podnoscikow nie wymieniałem stare 690N klapa podnosi sie do konca tylko jak jest cieplo ale mi to wystarczy inspiracje zaczerpnalem z tego artyukułu wszystko dokladnie opisane i wyliczone z tym ze do A4 http://a4-klub.pl/nadwozie-14/automatyc ... nt-304596/