Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] automatyczne podnoszenie sie klapy bagaznika

Nadwozie
Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 19 wrz 2013, 22:26

a jakby tak po elemencie oprzekładać od C6?? tam się da a w C5 nie?! <mysli2>
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 wrz 2013, 07:19

IreK_PV808 pisze:a jakby tak po elemencie oprzekładać od C6?? tam się da a w C5 nie?! <mysli2>
W C6 występują zawiasy razem z siłownikami, aby je zaimplementować w C5 musiałbyś zdrowo porzeźbić. Dodatkowo musiałbyś w jakiś sposób przerobić osłonę podsufitki, tak aby zamaskować 'nowe' elementy i nie wiem też jakby zachował się zamek - czy nie należałoby go przerobić na wersję z 'dociąganiem'.

Jakiś czas temu robiłem przymiarkę aby zająć się tematem otwieranej klapy. Kupiłem 2 rodzaje siłowników - jeden ori 635N a drugi mocniejszy 690N. Zamontowałem ten pierwszy i klapa zachowywała się normalnie, jednak nie była w stanie sama się podnieść. Zamontowałem drugi z nadzieją, że większa siła załatwi sprawę, ale okazało się wręcz przeciwnie. Chodziła jeszcze gorzej - podnosiła się skokami, a na koniec było tak potężne uderzenie, że mało klapy nie wyrwało :-(. Powróciłem do pierwszego siłownika.
Zauważyłem, że klapa jest w stanie podnieść się sama od pewnego momentu - zatem wystarczy jej pomóc ten moment osiągnąć.

Znalazłem na youtube rozwiązanie (zresztą umieszczone też w tym poście wcześniej) zastosowane przez Kolegów ze skody. Umieścili oni na teleskopach dodatkowe sprężynki, które wspomagają je podczas początkowej fazy otwierania klapy.
Zrobiłem pomiary jakie powinny być wymiary tej sprężyny:
- średnica wewnętrzna ok 10mm
- długość max po ściśnięciu ok 10mm
- długość do której musi się rozciągnąć aby klapa dalej podniosła się sama to ok 30-40mm
Na chwilę obecną jestem w trakcie poszukiwania sprężynek - na allegro kosztują ok 15-20zł z przesyłką, dlatego na razie szperam po warsztatach znajomych, aby sprawdzić ten patent.

Myślałem również aby założyć siłowniki elektryczne od 'nowego' tourana - jednakże to koszt ok 600zł więc troszkę sporo jak na eksperyment :P. Swego czasu przewinął się też pomysł siłowników hydraulicznych od składanych dachów (cabrio), jednakże trzeba by troszkę porzeźbić z karoserią, więc temat odpuściłem.

Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia z dodatkowymi sprężynami, to prosiłbym o podzielenie się wiedzą <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 wrz 2013, 09:56

kot919, mówisz o Avancie, a temat bardziej dotyczy sedana <rotfl>
Uważaj z tymi sprężynkami, bo zniszczysz sobie klapę...

Anielski

Post autor: Anielski » 20 wrz 2013, 10:16

Mam w pilocie przycisk od bagażnika,ale nie działa <wnerw> czyli walony w tył <lol> i już nie zrobiono tego do końca,czy coś innego...???

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 wrz 2013, 11:11

mwx pisze: mówisz o Avancie, a temat bardziej dotyczy sedana <rotfl>
Tak wiem :-) ... ale Kolega IreK_PV808 oraz dukosz nawiązali do Avanta, więc i ja się podłączyłem <okok>
mwx pisze:Uważaj z tymi sprężynkami, bo zniszczysz sobie klapę...
Mógłbyś nieco rozwinąć tę kwestię ... chodzi o wyrzut?, czy raczej o mechaniczne obcieranie sprężyny o elementy karoserii?, czy może o inną przyczynę?

[ Dodano: 2013-09-20, 11:13 ]
Anielski pisze:Mam w pilocie przycisk od bagażnika,ale nie działa <wnerw> czyli walony w tył <lol> i już nie zrobiono tego do końca,czy coś innego...???
Przytrzymaj dłużej przycisk 'otwierania tylnej klapy' na pilocie, i sprawdź czy rygiel puścił :-) ... Pamiętaj, że ori klapa się sama nie podniesie :-)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 wrz 2013, 11:29

kot919 pisze: Mógłbyś nieco rozwinąć tę kwestię ... chodzi o wyrzut?, czy raczej o mechaniczne obcieranie sprężyny o elementy karoserii?, czy może o inną przyczynę?
Pisałem już w temacie o klapie Avanta. Wielu ÂŚkodziarzy chwali sobie modyfikację, ale są wśród nich tacy, co poniszczyli sobie klapy i mocowania teleskopów. Sprężynki sprawiają że działające tam siły są bardzo duże, ąblachy i grzybki mocujące po jakimś czasie mogą się wygiąć i nie pasuje to wszystko już ładnie.
Może to kwestia cieńszej blachy albo delikatniejszej konstrukcji ÂŚkody. Ja chyba nie będę ryzykował.

Anielski

Post autor: Anielski » 20 wrz 2013, 12:18

kot919 pisze:Przytrzymaj dłużej przycisk 'otwierania tylnej klapy' na pilocie, i sprawdź czy rygiel puścił :-) ... Pamiętaj, że ori klapa się sama nie podniesie :-)
Niestety nie działa,widocznie coś kombinowane...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Anielski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 wrz 2013, 12:35

mwx pisze:Pisałem już w temacie o klapie Avanta. Wielu ÂŚkodziarzy chwali sobie modyfikację, ale są wśród nich tacy, co poniszczyli sobie klapy i mocowania teleskopów. Sprężynki sprawiają że działające tam siły są bardzo duże, ąblachy i grzybki mocujące po jakimś czasie mogą się wygiąć i nie pasuje to wszystko już ładnie.
Może to kwestia cieńszej blachy albo delikatniejszej konstrukcji ÂŚkody. Ja chyba nie będę ryzykował.
Dzięki, tak właśnie się zastanawiałem co może się stać i faktycznie nie przyglądałem się temu elementowi ... cóż idzie zima więc będzie więcej czasu aby się zagłębić w temat <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 wrz 2013, 12:40

Na dodatek teleskopy szybko wysiądą, szarpane przez sprężynki. To analogiczna sytuacja do jazdy ze standardowymi amorami na obniżonych sprężynach - jakiś czas jest OK, a potem kicha.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 wrz 2013, 12:48

mwx pisze:Na dodatek teleskopy szybko wysiądą, szarpane przez sprężynki. To analogiczna sytuacja do jazdy ze standardowymi amorami na obniżonych sprężynach - jakiś czas jest OK, a potem kicha.
Koszt teleskopów jest niewspółmierny do amorków i nie będą one tak często eksploatowane. Myślę że przyjrzę się tematowi i jeżeli nie będzie większych problemów zaryzykuje ze sprężynkami - jak już je znajdę <okok>

Myślałem również nad elementem podobnym do tego zainstalowanego w Golfie V - zamiast standardowego odbojnika zastosowano element nadający klapie ruch w początkowej fazie unoszenia. Może takie rozwiązanie po małej modyfikacji sprawdziłoby się w przypadku Audi.

W każdym razie dzięki za rady <okok>

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 20 wrz 2013, 13:33

kolego kot919 :[ bo jak się wku**ie to kupie te siłowniki elektryczne od 'nowego' tourana, później ci przywioze i wtedy będzie to musiało działać!!! co to ma być ,że w C6 mają a my nie!!??? <zly>
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

saniva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2014, 19:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: saniva » 03 kwie 2014, 19:22

ja kupiłem te zielone sprezynki i działa na standardowych starych podnośnikach bez zarzutu klapa sie sama podnosi , wzialem tez niebieskie niby ta sama długosc ale po pelnej kompresji sa o 4mm dłuzsze przez co za długie , tani koszt a bajer fajny

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 14 kwie 2014, 10:14

Hej ja u siebie kupiłem nowe siłowniki z Krosna dedykowane do A6 C6 i sprężyny zielone a później czerwone jednak nie zdało to egzaminu. Na zielonych klapa minimalnie podrywała siedo góry, na czerwonych dużo lepiej jednak i tak nie unosiła się do góry.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 kwie 2014, 10:51

Adriano007, Ja kiedyś kupiłem siłowniki z Krosna i okazały się za mocne ... tzn jak ponosiłem ręką i w końcowej fazie klapa mało co nie wyrwała się z zawiasów ... tak samo ciężko szło zamknąć klapę. Ku mojemu zaskoczeniu siłowniki w dolnym zakresie unoszenia (zaraz po otwarciu) gorzej wypychały klapę niż moje stare oryginalne.

Może te sprężynki lepiej działałyby ze słabszymi siłownikami, logicznie myśląc słabszy siłownik słabiej tłumi zmiany posuwu, czyli pozwala energiczniej wypchnąć klapę w górę za pomocą sprężyn. A dalszą pracę wykona już sam siłownik ...

Kolego saniva, puść mi na priva gdzie kupiłeś te sprężynki :-)

saniva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2014, 19:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: saniva » 14 kwie 2014, 21:03

sprezynki kupiłem z firmy penta napisałem maila wpłacilem i przysłali po 3ech dniach dwa razy kupowałem bo z niebieskimi 32mm odstawała klapa podnoscikow nie wymieniałem stare 690N klapa podnosi sie do konca tylko jak jest cieplo ale mi to wystarczy inspiracje zaczerpnalem z tego artyukułu wszystko dokladnie opisane i wyliczone z tym ze do A4 http://a4-klub.pl/nadwozie-14/automatyc ... nt-304596/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja