[C5 2.5TDI 180KM quattro] Zmiana napędu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2008, 09:12
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
[C5 2.5TDI 180KM quattro] Zmiana napędu
Witam. Mam pytanie co do zmiany napędu, czy jest możliwość zmiany napędu w tym samochodzie no nie wiem np. za pomocą guzika?? Naciskasz i wybierasz napęd na przód,tył i quattro?? Czy jednak quattro to quattro i nic nie da się zmienić.
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, 15:47 przez flovv8, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2008, 09:12
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
hehe Dzięki bardzo za przesłany mały wykład:)
trochę słownictwo specjalistyczne ale mniej więcej zrozumiałem, czyli napęd quattro wykorzystuje tylko wtedy swój napęd na 4 koła gdy zajdzie taka potrzeba ?
Gdy jedna z osi straci bardziej lub mniej swą przyczepność?? Czy to tylko wykorzystana technologia i opis jej a tak naprawdę nawet na prostej,równej i nie śliskiej nawierzchni działa napęd 4x4.
pozdrawiam
trochę słownictwo specjalistyczne ale mniej więcej zrozumiałem, czyli napęd quattro wykorzystuje tylko wtedy swój napęd na 4 koła gdy zajdzie taka potrzeba ?
Gdy jedna z osi straci bardziej lub mniej swą przyczepność?? Czy to tylko wykorzystana technologia i opis jej a tak naprawdę nawet na prostej,równej i nie śliskiej nawierzchni działa napęd 4x4.

pozdrawiam
hahahhahhahahha :lol: sorki ale nie moglem
Q ma pomoc w hamowaniuy slinikiem. :shock:
To tak jakby przy hamowaniu silnikiem blokowalo kola, czy jakos one sie uslizguja w osce??
Zapomniales dodac ze Q jest ciezsze wiec juz droga jest dluzsza.
Tak sie jeszcze zapytam to Ty nie uzywasz zwyklego hamulca tylko silnikiem hamujesz?? :roll:
Q ma pomoc w hamowaniuy slinikiem. :shock:
To tak jakby przy hamowaniu silnikiem blokowalo kola, czy jakos one sie uslizguja w osce??
Zapomniales dodac ze Q jest ciezsze wiec juz droga jest dluzsza.
Tak sie jeszcze zapytam to Ty nie uzywasz zwyklego hamulca tylko silnikiem hamujesz?? :roll:
To Ty pomysl i powiedz mi ilu ludzi jezdzi po jakichs gorach. O tym tez nei napisales wczesniej.
Chodzi mi o codzienne uzytkowanie auta i hamowanie hamulcem nie silnikiem.
Porownujesz jakies maszyny co jezdza w terenie (po blocie, piasku) co nei jest adekwatne do asfaltu i tu sie zgodze, ze w terenie owszem ale czy na zwyklej drodze to juz nie.
Uwierz mi, ze to 100kg na sliskim to bardzo duzo.
Chodzi mi o codzienne uzytkowanie auta i hamowanie hamulcem nie silnikiem.
Porownujesz jakies maszyny co jezdza w terenie (po blocie, piasku) co nei jest adekwatne do asfaltu i tu sie zgodze, ze w terenie owszem ale czy na zwyklej drodze to juz nie.
Uwierz mi, ze to 100kg na sliskim to bardzo duzo.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2008, 16:03 przez hansu, łącznie zmieniany 4 razy.
censored dobry tekst i przejrzysty, już kilka razy po deszczach miałem okazję zaznać jazdy z Q, czekam za zimą
:-D Nie spierać się z Badixem, chłop zna się na rzeczy
<quattro>

censored pisze:Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.
To w końcu jest elektronika czy nie, ja mojej w kodach mam EDS,czyli mam Torsena z elektroniką ?censored pisze:Ej - napisane , że torsen jest bez elektroniki - czysto mechaniczny.
:-D Nie spierać się z Badixem, chłop zna się na rzeczy

<quattro>
I tu tez bład.morfeusz27 pisze:censored napisał/a:
Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.
Bo ne ma zadnej elektronicznej blokady.
Kolego morfeusz i Badex przeczytajcie sobie co to jest EDS.
PS
Profil mam uzupelniony :-P
EDS jest to system wspomagajacy wlasciwie tylko ruszanie.
EDS jest powiazany z ABS.
Jesli jedno kolo sie uslizgnie EDS spowoduje, ze kolo ktore sie najszybciej kreci zostanie przyhamowane przez hamulec, co spowoduje, ze moment zostanie przeniesiony na pozostale kola.
System ten dziala chyba do 30 km/h
EDS jest powiazany z ABS.
Jesli jedno kolo sie uslizgnie EDS spowoduje, ze kolo ktore sie najszybciej kreci zostanie przyhamowane przez hamulec, co spowoduje, ze moment zostanie przeniesiony na pozostale kola.
System ten dziala chyba do 30 km/h
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS)
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) zapobiega obracaniu się jednego koła napędowego w miejscu. Jeżeli na śliskim podłożu ślizga się tylko jedno koło napędowe, między napędzanymi kołami występuje różnica prędkości obrotowych. Elektronicznie sterowane przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła umożliwia przeniesienie momentu napędowego przez mechanizm różnicowy na drugie koło. W ten sposób koło o lepszej przyczepności do podłoża może wykorzystać moment obrotowy silnika. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h (w przypadku napędu quattro® - do ok. 80 km/h). EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
dane zaczerpnięte z:http://www.audi.pl/leksykon/elektronicz ... ds_,l.html
[ Dodano: 2008-10-16, 20:02 ]
dzięki hansu
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) zapobiega obracaniu się jednego koła napędowego w miejscu. Jeżeli na śliskim podłożu ślizga się tylko jedno koło napędowe, między napędzanymi kołami występuje różnica prędkości obrotowych. Elektronicznie sterowane przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła umożliwia przeniesienie momentu napędowego przez mechanizm różnicowy na drugie koło. W ten sposób koło o lepszej przyczepności do podłoża może wykorzystać moment obrotowy silnika. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h (w przypadku napędu quattro® - do ok. 80 km/h). EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
dane zaczerpnięte z:http://www.audi.pl/leksykon/elektronicz ... ds_,l.html
[ Dodano: 2008-10-16, 20:02 ]
dzięki hansu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Tak to dużo.hansu pisze: Uwierz mi, ze to 100kg na sliskim to bardzo duzo.
A obciążenie samochodu ma raczej dodatni wpływ na hamowanie.
Spróbuj wyhamować matizem równie efektywnie jak A6 z masą blisko dwóch ton.
Nawet na śniegu
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 17:01 przez darnok, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
nie no Panowie,tak czytam i powiem nie drapcie się już bo coraz ciekawszych rzeczy można się doczytać,nie mam Quatrro i szczeże powiem nie powinienem się w tym temacie wypowiadać,ale jak już czytam że im cięższe auto tym lepiej go wyhamować...
??????Nie no nie przesadzajcie,kolego Darnok teraz to chyba (bez obrazy :-D )ale palnołeś gafę,nie wspomnę o prawach fizyki których nie przeskoczysz i nie zmienisz,ale spróbuj wyhamować 40T-nową ciężarówke bardziej efektywnie niż 2t-nową A6.Idę o dobrą skrzynkę brrrrr... że chyba by CI się nie udało :mrgreen: ,pozdrawiam 

