Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.5TDI 180KM quattro] Zmiana napędu

Układ napędowy i skrzynie biegów
flovv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2008, 09:12
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

[C5 2.5TDI 180KM quattro] Zmiana napędu

Post autor: flovv8 » 15 paź 2008, 09:43

Witam. Mam pytanie co do zmiany napędu, czy jest możliwość zmiany napędu w tym samochodzie no nie wiem np. za pomocą guzika?? Naciskasz i wybierasz napęd na przód,tył i quattro?? Czy jednak quattro to quattro i nic nie da się zmienić.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, 15:47 przez flovv8, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 15 paź 2008, 16:10

Ladnie sprecyzowane,mi tez sie to przydalo :-)

flovv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2008, 09:12
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: flovv8 » 15 paź 2008, 16:19

hehe Dzięki bardzo za przesłany mały wykład:)

trochę słownictwo specjalistyczne ale mniej więcej zrozumiałem, czyli napęd quattro wykorzystuje tylko wtedy swój napęd na 4 koła gdy zajdzie taka potrzeba ?

Gdy jedna z osi straci bardziej lub mniej swą przyczepność?? Czy to tylko wykorzystana technologia i opis jej a tak naprawdę nawet na prostej,równej i nie śliskiej nawierzchni działa napęd 4x4.??

pozdrawiam

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 16:57

censored pisze:oczywiście proporcje mogą być różne ale o tym decyduje już elektronika , którą oś bardziej napędzać w danym momencie.
Pierwsze slysze.
Moze w C6 to juz tak ale w C5 to na 99 % nie.
Za podzial mocy odpowiedzialny jest Torsen, ktory jest calkowicie mechaniczny bez zadnej elektroniki.

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 18:00

censored pisze:poprawia hamowanie samochodu.
Mozesz jeszcze to wyjasnic?
Bo z tego co ja wiem to raczej dluzsza bedzie droga hamowania ale moge sie mylic.

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 18:59

hahahhahhahahha :lol: sorki ale nie moglem

Q ma pomoc w hamowaniuy slinikiem. :shock:
To tak jakby przy hamowaniu silnikiem blokowalo kola, czy jakos one sie uslizguja w osce??
Zapomniales dodac ze Q jest ciezsze wiec juz droga jest dluzsza.

Tak sie jeszcze zapytam to Ty nie uzywasz zwyklego hamulca tylko silnikiem hamujesz?? :roll:

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 19:20

To Ty pomysl i powiedz mi ilu ludzi jezdzi po jakichs gorach. O tym tez nei napisales wczesniej.

Chodzi mi o codzienne uzytkowanie auta i hamowanie hamulcem nie silnikiem.
Porownujesz jakies maszyny co jezdza w terenie (po blocie, piasku) co nei jest adekwatne do asfaltu i tu sie zgodze, ze w terenie owszem ale czy na zwyklej drodze to juz nie.
Uwierz mi, ze to 100kg na sliskim to bardzo duzo.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2008, 16:03 przez hansu, łącznie zmieniany 4 razy.

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 19:40

Spoko luz.

Niech ta Ci bedzie.
Ciekaw jestem jakby to bylo jakby porownac dwa takie same auta tylko rozniace sie napedem.

I wiem co to jest hamowanie silnikiem. bo wiem tez cos o hamulcach gorskich albo retarderach. :-P

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 16 paź 2008, 19:47

censored dobry tekst i przejrzysty, już kilka razy po deszczach miałem okazję zaznać jazdy z Q, czekam za zimą <ok>
censored pisze:Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.
censored pisze:Ej - napisane , że torsen jest bez elektroniki - czysto mechaniczny.
To w końcu jest elektronika czy nie, ja mojej w kodach mam EDS,czyli mam Torsena z elektroniką ?
:-D Nie spierać się z Badixem, chłop zna się na rzeczy <ok>
<quattro>

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 19:51

morfeusz27 pisze:censored napisał/a:
Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.
I tu tez bład.

Bo ne ma zadnej elektronicznej blokady.

Kolego morfeusz i Badex przeczytajcie sobie co to jest EDS.

PS

Profil mam uzupelniony :-P

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 16 paź 2008, 19:59

To w końcu co to jest ten EDS, w skrócie jest elektronika, czy ma ona coś wspólnego z TORSEN czy nie ?

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 20:01

EDS jest to system wspomagajacy wlasciwie tylko ruszanie.

EDS jest powiazany z ABS.

Jesli jedno kolo sie uslizgnie EDS spowoduje, ze kolo ktore sie najszybciej kreci zostanie przyhamowane przez hamulec, co spowoduje, ze moment zostanie przeniesiony na pozostale kola.
System ten dziala chyba do 30 km/h

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 16 paź 2008, 20:01

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS)

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) zapobiega obracaniu się jednego koła napędowego w miejscu. Jeżeli na śliskim podłożu ślizga się tylko jedno koło napędowe, między napędzanymi kołami występuje różnica prędkości obrotowych. Elektronicznie sterowane przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła umożliwia przeniesienie momentu napędowego przez mechanizm różnicowy na drugie koło. W ten sposób koło o lepszej przyczepności do podłoża może wykorzystać moment obrotowy silnika. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h (w przypadku napędu quattro&#174; - do ok. 80 km/h). EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
dane zaczerpnięte z:http://www.audi.pl/leksykon/elektronicz ... ds_,l.html

[ Dodano: 2008-10-16, 20:02 ]
dzięki hansu <ok>

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 25 sty 2009, 09:10

hansu pisze: Uwierz mi, ze to 100kg na sliskim to bardzo duzo.
Tak to dużo.
A obciążenie samochodu ma raczej dodatni wpływ na hamowanie.
Spróbuj wyhamować matizem równie efektywnie jak A6 z masą blisko dwóch ton.
Nawet na śniegu
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 17:01 przez darnok, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Darnok

majek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 12 maja 2008, 11:37
Lokalizacja: PUŁAWY

Post autor: majek82 » 26 sty 2009, 17:11

nie no Panowie,tak czytam i powiem nie drapcie się już bo coraz ciekawszych rzeczy można się doczytać,nie mam Quatrro i szczeże powiem nie powinienem się w tym temacie wypowiadać,ale jak już czytam że im cięższe auto tym lepiej go wyhamować...????????Nie no nie przesadzajcie,kolego Darnok teraz to chyba (bez obrazy :-D )ale palnołeś gafę,nie wspomnę o prawach fizyki których nie przeskoczysz i nie zmienisz,ale spróbuj wyhamować 40T-nową ciężarówke bardziej efektywnie niż 2t-nową A6.Idę o dobrą skrzynkę brrrrr... że chyba by CI się nie udało :mrgreen: ,pozdrawiam <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja