[ AKE 2.5 180 KM] Wtryski 2,5 TDI 180KM po Chipie
- kanar2306
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 218
- Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
- Imię: Marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dingolfing
[ AKE 2.5 180 KM] Wtryski 2,5 TDI 180KM po Chipie
Witam serdecznie.Mam pytanie dotyczące wtrysków.Mam A6 C5 2,5 180 KM po Chipie i mam dziwne wskazania w Vagu. Może mi ktoś pomóc co jest nie tak??? Auto na zimnym silniku ciężko pali(na rozgrzanym jest ok) i wydaje mi się że nie ma tej mocy co powinno mieć.Po Chipie powinno mieć ok 230 KM a wydaje mi się że ma koło 150 KM
- kanar2306
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 218
- Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
- Imię: Marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dingolfing
Auto nie było na hamowni,ale gościu mi powiedział że podniósł moc o 30% to by wychodziło koło 230KM a raczej tyle nie ma.Auto przed i po Chipie ciężko paliło na zimnym silniku.Przed Chipem była mniejsza moc,teraz jest trochę lepiej ale szacuje to na jakieś 150 KM. Takie miałem wartości w blokach pomiarowych...![Obrazek]()
- kanar2306
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 218
- Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
- Imię: Marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dingolfing
Seryjnie to auto ma 180KM... W dowodzie rejestracyjnym i na nalepce obok koła zapasowego mam 132 KW to wychodzi 180 KM.Jak go kupiłem to miał może 130 KM (tak to szacuje orjentacyjnie).Niedawno się przejechałem passatem 1,9 TDI 130 KM i dużo szybciej wchodzi na obroty.Moje jedzie lepiej ale powyżej 2500 obrotów dopiero....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Stukanie w silniku 2.5 TDI V
U mnie klekotało od dłuższego czasu tak jak na filmie - bez znaczenia czy silnik był zimny czy ciepły. Po zdjęciu pokryw okazało się, że dwie dźwignie zaworowe prawej głowicy spadły, a wałki są już dosyć poważnie zużyte
Po wymianie wałków i kompletnej hydrauliki chodzi mniej więcej tak (mój chodzi głośniej zważywszy, że to AKE, a one z tego co czytałem są dosyć "hałaśliwe"
)
praca silnika audi a6 c5 2.5 tdi
Spadek mocy to jeden z objawów padniętych wałków i z tego co się orientuję wpierw zaczynają o sobie dawać znać na krótkich odcinkach (stukanie).
U mnie po wymianie wałków auto przestało (praktycznie) kopcić - wcześniej były za mną kłęby siwego (ciężkiego) dymu - że już w zimie to nie wspomnę
P.S. Żeby nie wróżyć z fusów - najlepiej ściągnąć pokrywę zaworów - koszty uszczelek nie wielkie (w najlepszym przypadku)
U mnie klekotało od dłuższego czasu tak jak na filmie - bez znaczenia czy silnik był zimny czy ciepły. Po zdjęciu pokryw okazało się, że dwie dźwignie zaworowe prawej głowicy spadły, a wałki są już dosyć poważnie zużyte
Po wymianie wałków i kompletnej hydrauliki chodzi mniej więcej tak (mój chodzi głośniej zważywszy, że to AKE, a one z tego co czytałem są dosyć "hałaśliwe"

praca silnika audi a6 c5 2.5 tdi
Spadek mocy to jeden z objawów padniętych wałków i z tego co się orientuję wpierw zaczynają o sobie dawać znać na krótkich odcinkach (stukanie).
U mnie po wymianie wałków auto przestało (praktycznie) kopcić - wcześniej były za mną kłęby siwego (ciężkiego) dymu - że już w zimie to nie wspomnę

P.S. Żeby nie wróżyć z fusów - najlepiej ściągnąć pokrywę zaworów - koszty uszczelek nie wielkie (w najlepszym przypadku)