Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] Doświetlanie zakrętów

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 02 mar 2014, 20:03

xoslox pisze:I teraz powiedz mi jak będzie wyglądała opcja CLH ? Tzn. co będzie się zapalać w tym momencie ? Tylko przeciwmgielne ? Czy wsteczny też wchodzi w grę ?

Hej Kwestia podłączenia ... Moduł będzie sterował zewnętrznym przekaźnikiem, a co będzie on wyzwalał należy do Twojej inwencji. Możesz śmiało podłączyć sobie światła przeciwmgielne przednie oraz światła cofania (ja mam tak samo u siebie to załozone). Kwestia odpowiedniego zabezpieczenia ori instalacji diodami <okok>
xoslox pisze:Da radę zrobić doświetlanie tak by nie działało tylko z kierunków a z kąta skrętu ? Bo np. jadąc w trasie przydałby się taki bajer, żeby doświetlało kąt np. powyżej 50-60 st.
Mam taki plan - jestem w trakcie studiowania teorii CAN, później pewnie zakupię tasiemkę kierownicy i zmontuje układ który poprawnie odczyta jej wartość. Na koniec zbuduje układ produkcyjny, który będzie współpracował z modułem doświetlania.
Pracuję też nad koncepcją jakiegoś dodatkowe rozwiązania, które zbierałoby info z kolumny kierownicy - w ten sposób moduł byłby na tyle uniwersalny, że możnaby go było zastosować w większej ilości samochodów - ale na razie nie wymyśliłem jeszcze nic konkretnego (kilka pomysłów odpadło bo byłoby zbyt drogie i skomplikowane do montażu :D )

pawgil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lip 2013, 20:47
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawgil » 02 mar 2014, 20:39

Super sprawa z tym doświetlaniem :) Jakby co to staję w kolejce po moduł :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 kwie 2014, 09:01

Update
Dziś dostałem informację zwrotną, ze przewidywany czas dostawy płytek to 21.03.2014. Do tego czasu mam nadzieję będę miał już wszystko co potrzeba aby złożyć i zacząć testować moduł. <okok>

Tak jak wcześniej będę raportował o postępach :)

[ Dodano: 2014-04-01, 09:01 ]
Update
Minęło troszkę czasu od ostatniego wpisu, ale oto jak wygląda sytuacja na froncie:
1. Dwa tygodnie temu udało mi się napisać program na mikroprocesor i wstępnie go przetestować na płytce prototypowej
2. Pod koniec ubiegłego tygodnia dotarły do mnie płytki PCB, ale dopiero wczoraj znalazłem chwilę aby jedną z nich złożyć :-) ... Zaprogramowałem układ i ku mojemu zaskoczeniu wszystko ruszyło od ręki <rotfl> ... cały dzień testowałem w warunkach laboratoryjnych (testy biurkowe) i prawdopodobnie jutro trafi do samochodu na tygodniowe testy :-)

Aktualna funkcjonalność:

- przy włączonej stacyjce oraz światłach postojowych działa włączanie halogenów jako reakcja na włączenie kierunkowskazu
- przy wyłączonej stacyjce po zamknięciu|otwarciu samochodu aktywuje się CLH ... na płytce zaprojektowałem zworkę i tak w zależności od jej pozycji:
= BRAK ZWORKI - zapalają się światła przeciwmgielne oraz wysyłany jest sygnał do zewnętrznego przekaźnika (można podłączyć co tam się komu podoba)
= ZE ZWORKĄ - wysyłany jest tylko sygnał do zewnętrznego przekaźnika (np jak ktoś będzie chciał zamiast halogenów mieć podpięte DRL Led itp)

Czas świecenia CLH jest regulowany w zakresie ok 15-50s (moim zdaniem wystarczający)

Dodatkowo, zachęcony przez Kolegów z forum, złożyłem na prędce układ z czujnikiem światła, który pozwala na aktywację zewnętrznego przekaźnika CLH tylko przy określonym zaciemnieniu - teraz muszę to wszystko złożyć w jakąś sensowną obudowę i przetestować w samochodzie <luzik>

Zdjęcia modułu:

Obrazek

Obrazek

Będę informował.

PS. Nie wiecie kto miałby taśmę kierownicy z czujnikiem skrętu - może być zerwana (wydaje mi się że czujnik jest po stronie nieruchomej) <mysli>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 kwie 2014, 11:39

Poitrek, nie mogę się doczekać <tuptup>
kot919 pisze:PS. Nie wiecie kto miałby taśmę kierownicy z czujnikiem skrętu - może być zerwana (wydaje mi się że czujnik jest po stronie nieruchomej)
Zagadaj z Pisim <okok>
Lektor.

K_L_A_M_A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K_L_A_M_A » 02 kwie 2014, 19:39

Witam, nie potrzebna jest taśma kierownicy z czujnikiem skrętu bo sygnał występuje na przewodach CAN przy kompie silnika, wiem to na 100% bo sam posiadam doświetlanie i sygnał konta skrętu właśnie pobrałem z tego miejsca. Są tam również ramki dotyczące prędkości samochodu, stanu stacyjki, a to w sumie już wszystkie potrzebne:) Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 02 kwie 2014, 22:46

K_L_A_M_A pisze:Witam, nie potrzebna jest taśma kierownicy z czujnikiem skrętu bo sygnał występuje na przewodach CAN przy kompie silnika,
No właśnie ten sygnał jest przesyłany po CAN z taśmy kierownicy :-) ... jako że CAN jest magistralą równoległą (każdy odbiornik jest wpięty równlolegle), nie ma znaczenia pod co się podepniesz ... ważne jest to że źródłem sygnału jest właśnie taśma kierownicy <okok>

leszko800
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2013, 08:49
Lokalizacja: żnin/warszawa

Post autor: leszko800 » 10 kwie 2014, 19:22

Witam
Czy to doświetlanie po zamknięciu i otwarciu auta będzie również działać w C5?
No i kiedy można składać zamówienia na już gotowy moduł.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 kwie 2014, 19:31

leszko800, głównie w C5 <okok> Na razie wszyscy czekamy bo Kolega Piotr testuje moduł <luzik>
Lektor.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 10 kwie 2014, 19:32

leszko800 pisze:Witam
Czy to doświetlanie po zamknięciu i otwarciu auta będzie również działać w C5?
No i kiedy można składać zamówienia na już gotowy moduł.
Pozdrawiam
Na razie działa na zasadzie włączenia kierunkowskazów w moim C5 - masz film umieszczony wcześniej jak to działa

Docelowo planuję doposażyć (dołożyć) moduł, który dostarczy sygnał o kącie kierownicy - ale na razie nie mam czasu aby się za to zabrać.

Na chwilę obecną przyszło mi kilka zamówionych płytek i złożyłem 3 pierwsze sztuki, jedna z nich została uruchomiona i działa - w weekend planuję umieścić ją w samochodzie, bo wcześniej nie miałem czasu. Przyszły tydzień chcę poświęcić na testy oraz sprawdzenie pozostałej dwójki.

leszko800
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2013, 08:49
Lokalizacja: żnin/warszawa

Post autor: leszko800 » 10 kwie 2014, 19:36

Ok to super :) Ja mam c5 z 98 także nie mam tam cana i chyba właśnie opcja z włączeniem kierunków będzie chyba tylko i wyłączeni u mnie działać.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 kwie 2014, 10:37

Hej ... kolejny update.

Wczoraj dopiero znalazłem czas aby umieścić moduł w samochodzie ... ale co najważniejsze działa tak jak trzeba :)

Tak wygląda moduł w całej okazałości:

Obrazek

A tak wygląda po zamontowaniu w samochodzie (A6 C5)

Obrazek

Montażu dokonałem poprzez przykręcenie modułu dwoma wkrętami do belki (wzmocnienia) deski rozdzielczej, wykorzystując oryginalne otwory (nie wiem co tam powinno być, ale u mnie były niewykorzystane), oraz oczywiście podłączając niezbędne przewody (a jest ich jedenaście <okok> )

Właśnie zabieram się za tworzenie instrukcji ... i w przyszłym tygodniu (w weekend czeka mnie trasa - wszystko dodatkowo się sprawdzi) zacznę montaż modułów :-)

Działą tak jak zakładałem - dla przypomnienia:

włączona stacyjka + włączone światła pozycyjne:
- włączasz lewy kierunek powoli zaświeca się lewe światło halogenu
- włączasz prawy kierunek powoli zaświeca się lewe światło halogenu
- wyłączasz lewy kierunek powoli gaśnie lewe światło halogenu
- wyłączasz prawy kierunek powoli gaśnie prawe światło halogenu

wyłączona stacyjka (nie trzeba podłączać tej funkcji)

- naciskasz otwórz lub zamknij to uruchamiana jest funkcje CLH działająca przez określony czas (od ok 15 - 40s w zależności od położenia potencjometru)

W środku modułu jest specjalna zworka (miejsce lutowania)

Obrazek

-> jeżeli jest ona rozlutowana (tak jest w standardzie) - na czas uruchomienia funkcji CLH zaświecą nam się halogeny, i dodatkowo też jeżeli zajdzie potrzeba włączyć inne źródło światła jeden przewód jest w stanie wysterować cewkę przekaźnika (np jak ktoś chce dodatkowo podłączyć światła pozycyjne, lub tylne światła cofania)

-> jeżeli zostanie ona zlutowana (połączona - trzeba to zrobić samemu) - na czas uruchomienia funkcji CLH nie zaświecą się już halogeny, a sygnał będzie dostępny tylko na dodatkowym przewodzie służącym do wysterowania cewki przekaźnika (np. jeżeli ktoś ma światła LED do jazdy dziennej, i wolałby aby to one się świeciły zamiast halogenów podczas działania CLH)

To byłoby na tyle ;p

Będę raportował jak działa moduł, oraz dam znać jak powstanie dokumentacja montażowa - tak aby każdy zainteresowany mógł ocenić czy podoła z montażem <okok>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 kwie 2014, 11:06

Wykonanie jak zawsze bardzo profesjonalne ;) Jakby co jestem gdzieś w kolejce :)

Czyli na razie temat doświetlania zakrętów przy ruchach kierownicy musi poczekać ?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 kwie 2014, 11:32

xoslox pisze:Jakby co jestem gdzieś w kolejce
Ja też <okok>
Lektor.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 kwie 2014, 11:43

xoslox pisze: Czyli na razie temat doświetlania zakrętów przy ruchach kierownicy musi poczekać ?
Docelowo jakoś to rozwiążę ... chciałbym to uniezależnić od czujnika kąta kierownicy ESP - w ten sposób moduł byłby bardziej uniwersalny <okok> ... czy się uda - czas pokaże :-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 kwie 2014, 11:52

kot919 pisze:Docelowo jakoś to rozwiążę
No to daj znać potem, bo było by to extra <okok>

A jeszcze pytanie mam odnośnie kierownicy, ten moduł który już masz gotowy można będzie zmodyfikować, czy musiałbyś robić całkiem inny?
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga