Nie Odpala, Brak iskry 1.8T AWT
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Nie Odpala, Brak iskry 1.8T AWT
Witam, chcial bym sie podzielic problemem otoż, co prawda jest to passat 1.8t awt lpg kolegi podczas jazdy zgasl i nie chcial odpalic lecz odpalil na zaciag, chodzil 2 dni lecz znow ten sam problem nie odpala kreci itd. lecz nie ma wgl. iskry vag pokazuje bład 17939 sterowanie zmiana faz rozrzadu po skasowaniu odnawia sie po kreceniu rozrusznikiem, obroty jakie zczytuje sterownik z czujnika walu podczas krecenia to ok. 160 obr/min, przy cewkach jest na 1 pin. plus, na 2 masa,na 4 masa z pokrywy zaworow noi na 3 chyba sygnal ze sterownika, podczas krecenia na 3 pinie cos skacze z ok 0,20 V na 0,40 czasem 0,50V czy to jest odpowiedni impuls dla cewek? czy jest mozliwosc ze wszystkie cewki na raz sie spalily? byly podejrzenia wlasnie o czujnik obr. walu ale w sumie sterownik widzi predkosc obrotowa, czy ktos mial podobny problem z tym silnikiem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
To bład sterowania zmiennym fazami rozrzadu to ten zaworek przy grodzi http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/690425.jpg
trzeba sprawdzic opór na cewce zaworka, ewentualnie napinacz zablokował sie w złej pozycji.
trzeba sprawdzic opór na cewce zaworka, ewentualnie napinacz zablokował sie w złej pozycji.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
to nawet nie był by w stanie załapywac czy coś w tym stylu? żadnych oznak zapłonu kompletna cisza kurde, jestem ciekaw czy sprawny awt odpalil by właśnie z odpieta kostka od cewki przestawiacza?
[ Dodano: 2014-04-09, 18:45 ]
w aucie nie dawno byla zamontowana instalacja gazowa czy moze ona blokowac np iskre? dzis znowu nie ma iskry
[ Dodano: 2014-04-09, 18:45 ]
w aucie nie dawno byla zamontowana instalacja gazowa czy moze ona blokowac np iskre? dzis znowu nie ma iskry

- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
W teorii może - zależy gdzie Ci wpięli sygnał obrotów do kompa LPG. Mało prawdopodobne, ale ... Jaką masz instalkę LPG?Diaz34 pisze:w aucie nie dawno byla zamontowana instalacja gazowa czy moze ona blokowac np iskre? dzis znowu nie ma iskry
Jesteś pewny, że auto nie ma jakichś ukrytych zabezpieczeń antykradzieżowych?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach - rozwieje to wiele wątpliwości.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Instalacja lpg tech, odnosnie iskry to tez troche w blad wprowadzilem forum, sam sie pogubilem bo sie okazuje ze jak aku porzadnie naladuje to iskra jest ale, jak juz jest lekko rozladowany nie ma wcale iskry to chyba normalne? jutro sprawdze to sprezanie, caly czas chodzi po glowie ten blad 17939 nie da sie skasowac, ale kurde czy faktycznie auto by nawet nie odpalilo, asz o tyle przestawiony byl by walek? przeciesz jest czujnik walka rozrzadu to pewnie i z niego byl by blad? 

- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli akumulator kręci rozrusznikiem, to napięcia powinno być wystarczająco dużo na porządną iskrę. Jeżeli iskra ginie na wykręconej świecy, to w cylindrze na 99% wcale jej nie ma.
A tu cytat z forum passata:
"Silnik 1.8T wyposażony jest w 4 niezależne cewki zapłonowe. Elementy te są powszechnie uważane za wadliwe (złośliwie psują się w najmniej oczekiwanych momentach). Przyczyn padania cewek można wymienić co najmniej dwie: pierwszą z nich jest wiek (np. zbliżający się do 10 lat czy 200 000km przebiegu), drugą - świeżo założona definitywnie instalacja gazowa (spokojnie, po wymianie na nowe nie powinno się już nic dziać). Uszkodzenie pojedynczej cewki przeważnie ciągnie za sobą uszkodzenie pozostałych czterech - w tym przypadku sprawdza się staropolskie powiedzenie: nieszczęścia chodzą czwórkami" - możliwe, że to ten przypadek, ale ciśnienie pomierzyć też nie zaszkodzi, żeby wyeliminować mechaniczne "rozjechanie się silnika".
Napisz jeszcze dokładnie, jak mierzyłeś opór cewki "fazatora" (szczególnie, co znaczy po stacyjce" ?), bo przy tym co podałeś to bezpieczniej całkiem tę wtyczkę zdjąć. Błąd zresztą mówi o przerwanym obwodzie, a z Twoich pomiarów to musiałoby być zwarcie
A tu cytat z forum passata:
"Silnik 1.8T wyposażony jest w 4 niezależne cewki zapłonowe. Elementy te są powszechnie uważane za wadliwe (złośliwie psują się w najmniej oczekiwanych momentach). Przyczyn padania cewek można wymienić co najmniej dwie: pierwszą z nich jest wiek (np. zbliżający się do 10 lat czy 200 000km przebiegu), drugą - świeżo założona definitywnie instalacja gazowa (spokojnie, po wymianie na nowe nie powinno się już nic dziać). Uszkodzenie pojedynczej cewki przeważnie ciągnie za sobą uszkodzenie pozostałych czterech - w tym przypadku sprawdza się staropolskie powiedzenie: nieszczęścia chodzą czwórkami" - możliwe, że to ten przypadek, ale ciśnienie pomierzyć też nie zaszkodzi, żeby wyeliminować mechaniczne "rozjechanie się silnika".
Napisz jeszcze dokładnie, jak mierzyłeś opór cewki "fazatora" (szczególnie, co znaczy po stacyjce" ?), bo przy tym co podałeś to bezpieczniej całkiem tę wtyczkę zdjąć. Błąd zresztą mówi o przerwanym obwodzie, a z Twoich pomiarów to musiałoby być zwarcie

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
chodzilo mi o przekrecony kluczyk na zaplon ale przeciesz to nie ma nic do tego bo kostka odpieta eh.. pomylka. pomiar, miernik na ~20ohm com do pin1 a + do pin 2 przy cewce fazatora pokazalo 0,01ohm, skoro to oznacza zwarcie to czemu blad jest jako przerwa? bezpieczniki ok sprawdzane 4 razy, sprezanie zmierzone cyl1 12,5, cyl2 12, cyl3 12, cyl4 11,5. przypomne ze jak pierwszy raz auto zgaslo po ciaganiu odpalilo i okolo 2 dni palil od strzala i bylo wszystko ok. a potem jak zgasl juz nie bylo ciagane i nie chce sie uruchomic do dzis ... 

- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Czyli z ciśnieniem wygląda OK a z cewką NoOK. Jak nikt nic nie napisze, to jutro zobaczę, czy mam schemat do AWT, bo bezpieczniki mogą być też w tej puszcze, gdzie jest ECU i oczywiście na płycie z przekaźnikami.
daw2 pisze:Kolego pierwsze co bym sprawdził to czy kręcąc rozrusznikiem vag widzi obroty silnika. To podstawa
Diaz34 pisze:obroty jakie zczytuje sterownik z czujnika walu podczas krecenia to ok. 160 obr/min
I jesteś pewien, że AWT ma "to coś"?daw2 pisze:2 sprawa to podmień sterownik zapłonu znajdujący się na obudowie filtra powietrza
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW