Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Nie Odpala, Brak iskry 1.8T AWT

Silniki benzynowe
Diaz34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Nie Odpala, Brak iskry 1.8T AWT

Post autor: Diaz34 » 07 kwie 2014, 23:48

Witam, chcial bym sie podzielic problemem otoż, co prawda jest to passat 1.8t awt lpg kolegi podczas jazdy zgasl i nie chcial odpalic lecz odpalil na zaciag, chodzil 2 dni lecz znow ten sam problem nie odpala kreci itd. lecz nie ma wgl. iskry vag pokazuje bład 17939 sterowanie zmiana faz rozrzadu po skasowaniu odnawia sie po kreceniu rozrusznikiem, obroty jakie zczytuje sterownik z czujnika walu podczas krecenia to ok. 160 obr/min, przy cewkach jest na 1 pin. plus, na 2 masa,na 4 masa z pokrywy zaworow noi na 3 chyba sygnal ze sterownika, podczas krecenia na 3 pinie cos skacze z ok 0,20 V na 0,40 czasem 0,50V czy to jest odpowiedni impuls dla cewek? czy jest mozliwosc ze wszystkie cewki na raz sie spalily? byly podejrzenia wlasnie o czujnik obr. walu ale w sumie sterownik widzi predkosc obrotowa, czy ktos mial podobny problem z tym silnikiem?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 08 kwie 2014, 16:36

To bład sterowania zmiennym fazami rozrzadu to ten zaworek przy grodzi http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/690425.jpg
trzeba sprawdzic opór na cewce zaworka, ewentualnie napinacz zablokował sie w złej pozycji.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Diaz34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Diaz34 » 08 kwie 2014, 18:32

opór na cewce po zaplonie 0,01ohm chyba cos nie tak? sciagnelismy pokrywe napinacz mocno wysuniety do gory.. blad sie ponawia odrazu po skoasowaniu.. podczas krecenie nie powinien napinacz byc przypadkiem w dole w nizszym punkcie?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 08 kwie 2014, 19:41

Jak po zapłonie? zdejmij wtyczke z tego zaworka i sprawdz opór powinno byc 10-18 ohm.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Diaz34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Diaz34 » 08 kwie 2014, 21:43

no jest 0,01 ohm tak jak pisalem, dzis podstawilem czujnik obrotow walu i niestety bez zmian :( a jeszcze przed podstawieniem pojawila sie iskra i w sumie jest lecz auto i tak nie odpala swiece mokre itd.. czy jest mozliwe ze od bledu z tego nastawnika auto nie odpali? kurcze koncza sie pomysly <uoee>

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 09 kwie 2014, 09:07

Jak jest zero to cewka ma zwarcie, być może zawór przyblokował sie w złej pozycji i moze być problem z odpaleniem.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Diaz34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Diaz34 » 09 kwie 2014, 18:45

to nawet nie był by w stanie załapywac czy coś w tym stylu? żadnych oznak zapłonu kompletna cisza kurde, jestem ciekaw czy sprawny awt odpalil by właśnie z odpieta kostka od cewki przestawiacza?

[ Dodano: 2014-04-09, 18:45 ]
w aucie nie dawno byla zamontowana instalacja gazowa czy moze ona blokowac np iskre? dzis znowu nie ma iskry <zalamka>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 kwie 2014, 20:20

Diaz34 pisze:w aucie nie dawno byla zamontowana instalacja gazowa czy moze ona blokowac np iskre? dzis znowu nie ma iskry
W teorii może - zależy gdzie Ci wpięli sygnał obrotów do kompa LPG. Mało prawdopodobne, ale ... Jaką masz instalkę LPG?

Jesteś pewny, że auto nie ma jakichś ukrytych zabezpieczeń antykradzieżowych?

Sprawdź ciśnienie na cylindrach - rozwieje to wiele wątpliwości.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Diaz34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Diaz34 » 09 kwie 2014, 23:10

Instalacja lpg tech, odnosnie iskry to tez troche w blad wprowadzilem forum, sam sie pogubilem bo sie okazuje ze jak aku porzadnie naladuje to iskra jest ale, jak juz jest lekko rozladowany nie ma wcale iskry to chyba normalne? jutro sprawdze to sprezanie, caly czas chodzi po glowie ten blad 17939 nie da sie skasowac, ale kurde czy faktycznie auto by nawet nie odpalilo, asz o tyle przestawiony byl by walek? przeciesz jest czujnik walka rozrzadu to pewnie i z niego byl by blad? <mysli>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 kwie 2014, 23:48

Jeżeli akumulator kręci rozrusznikiem, to napięcia powinno być wystarczająco dużo na porządną iskrę. Jeżeli iskra ginie na wykręconej świecy, to w cylindrze na 99% wcale jej nie ma.

A tu cytat z forum passata:
"Silnik 1.8T wyposażony jest w 4 niezależne cewki zapłonowe. Elementy te są powszechnie uważane za wadliwe (złośliwie psują się w najmniej oczekiwanych momentach). Przyczyn padania cewek można wymienić co najmniej dwie: pierwszą z nich jest wiek (np. zbliżający się do 10 lat czy 200 000km przebiegu), drugą - świeżo założona definitywnie instalacja gazowa (spokojnie, po wymianie na nowe nie powinno się już nic dziać). Uszkodzenie pojedynczej cewki przeważnie ciągnie za sobą uszkodzenie pozostałych czterech - w tym przypadku sprawdza się staropolskie powiedzenie: nieszczęścia chodzą czwórkami" - możliwe, że to ten przypadek, ale ciśnienie pomierzyć też nie zaszkodzi, żeby wyeliminować mechaniczne "rozjechanie się silnika".

Napisz jeszcze dokładnie, jak mierzyłeś opór cewki "fazatora" (szczególnie, co znaczy po stacyjce" ?), bo przy tym co podałeś to bezpieczniej całkiem tę wtyczkę zdjąć. Błąd zresztą mówi o przerwanym obwodzie, a z Twoich pomiarów to musiałoby być zwarcie <mysli>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 10 kwie 2014, 00:12

Cewka ma zwarcie i prawdopodobnie przez to spalił się bezpiecznik dlatego wskazuje otwarty obwód odepnij wtyczkę i trzeba poszukac bezpiecznik od tego moze odpali.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Diaz34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Diaz34 » 10 kwie 2014, 18:08

chodzilo mi o przekrecony kluczyk na zaplon ale przeciesz to nie ma nic do tego bo kostka odpieta eh.. pomylka. pomiar, miernik na ~20ohm com do pin1 a + do pin 2 przy cewce fazatora pokazalo 0,01ohm, skoro to oznacza zwarcie to czemu blad jest jako przerwa? bezpieczniki ok sprawdzane 4 razy, sprezanie zmierzone cyl1 12,5, cyl2 12, cyl3 12, cyl4 11,5. przypomne ze jak pierwszy raz auto zgaslo po ciaganiu odpalilo i okolo 2 dni palil od strzala i bylo wszystko ok. a potem jak zgasl juz nie bylo ciagane i nie chce sie uruchomic do dzis ... <uoee>

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 10 kwie 2014, 21:35

Kolego pierwsze co bym sprawdził to czy kręcąc rozrusznikiem vag widzi obroty silnika. To podstawa. 2 sprawa to podmień sterownik zapłonu znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Prosta sprawa tylko trzeba konsekwentnego działania
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 kwie 2014, 22:56

Czyli z ciśnieniem wygląda OK a z cewką NoOK. Jak nikt nic nie napisze, to jutro zobaczę, czy mam schemat do AWT, bo bezpieczniki mogą być też w tej puszcze, gdzie jest ECU i oczywiście na płycie z przekaźnikami.
daw2 pisze:Kolego pierwsze co bym sprawdził to czy kręcąc rozrusznikiem vag widzi obroty silnika. To podstawa
Diaz34 pisze:obroty jakie zczytuje sterownik z czujnika walu podczas krecenia to ok. 160 obr/min
daw2 pisze:2 sprawa to podmień sterownik zapłonu znajdujący się na obudowie filtra powietrza
I jesteś pewien, że AWT ma "to coś"?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 kwie 2014, 01:53

W awt nie ma wzmacniacza zapłonu na filtrze, sprawdz jeszcze przekaxnik zapłonu w puszcze z ecu nr.30 bodajrze.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja