Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciężko odpala rano i po dłuższym postoju

Silniki benzynowe
martelkom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:06
Lokalizacja: Grudziądz

Ciężko odpala rano i po dłuższym postoju

Post autor: martelkom » 06 kwie 2014, 23:31

Na początek witam wszystki ponieważ jestem tutaj poraz pierwszy.

Tydzień temu zakupiłem z niemiec audi A6 C5 z silnikiem 2.4 165 kM . Po powrocie autem do domu , na drugi dzien rano zauważyłem problem z odpleniem silnika . Pierwsze kręcenie rozrusznikiem około 3-4 sekundy i nic , drugie kręcenie i też 3-4 sekundy i na koniec jakoś zapalił . Odrazu zgasiłem i spróbowałem ponownie i juz zapalił od strzału , czyli chyba nie do konca chodzi o to że silnik jest zimny , bo na przykład mogę wrócić z długiej trasy i po około godzinie , gdzie silnik jeszcze dobrze nie ostygł objaw jest podobny , czyli długie kręcenie . Jeżeli robię krutkie postoje , kilkuminutowe to zapala bez problemu . Mam takie wrażenie jakby jakiś zaworek nie trzymał paliwa w układzie paliwowym i paliwo się cofało po dłuższym postoju , ale nie mam pojęcia czy wogole jest taka opcja w tym silniku , ja troche starszej daty jestem i z autami z taka elektroniką nie miałem wiele do czynienia. Na dziendobry wymieniłem świece i kable , niestety nie ma żadnych zmian . Auto mam zagazowane na sekwencji ale próbowałem już nawet opcji aby gasić go na paliwie a nie na gazie , ale tez nic to nie daje . Dodam jeszcze , że po odpaleniu rano , kiedy jest całkiem zimny to jak juz zapali to przez około pół minuty troszeczke falują obroty , po chwili jest już normalnie .
Czy któryś z kolegów mogłby pomóc z tym problemem, może jakieś wskazówki

Pozdrawiam
Marek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 kwie 2014, 23:48

Na 99% puszcza Ci reduktor lub któryś wtrysk LPG
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 kwie 2014, 07:02

zakręć butlę z gazem i pojeździj jakiś czas na samej benzynie, jeśli nie powtórzy się problem to winowajcą jest zła regulacja lpg lub zużyte wtryskiwacze lpg, ewentualnie reduktor jak pisał kolega wyżej

martelkom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:06
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: martelkom » 07 kwie 2014, 09:38

Witam,
Zrobię dzisiaj taki test jak podpowiadacie, chociaż trochę mnie zaskoczyliście , bo w butli jest zawór , który otwiera się dopiero po jakimś czasie po odpaleniu auta i to on by też miał puszczać ?. No ale może ja źle to rozumuje , dlatego zrobie tak jak piszecie.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 kwie 2014, 20:04

martelkom pisze:Zrobię dzisiaj taki test jak podpowiadacie, chociaż trochę mnie zaskoczyliście , bo w butli jest zawór , który otwiera się dopiero po jakimś czasie po odpaleniu auta i to on by też miał puszczać ?
Ten wielozawór zapewne działa prawidłowo :)
A za nim masz gaz pod ciśnieniem w układzie, na doprowadzeniu do reduktora i wtrysków.
I jeśli reduktor/wtryski puszczają gaz po wyłączeniu silnika to gdy odpalasz na pb to w kolektorze masz oba paliwa i dlatego mogą być problemy z odpalaniem.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 08 kwie 2014, 15:27

Sprawdź też, czy pompa paliwowa nie dokonuje żywota. Ja w swoim przez 150tysięcy 2x zmieniałem pompę, za KAŻDYM razem był problem z odpalaniem rano albo po dłuższym postoju. Jak już odpalił, to palił na dotyk. Ale na zimnym lub po postoju identyczne objawy były.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 10 kwie 2014, 12:49

Miałem to samo. Poczytaj sobie historię CHOROBY
Moje Kochanie:)

martelkom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:06
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: martelkom » 10 kwie 2014, 21:38

Witam po kilku dniach ...
Panowie , wszystki Wam dziękuję za rady . Przeczytałem też historię horoby kolegi Killer71 .

Na tą chwilę udało mi się pojechać do gazownika i sprawdzić szczelność instalacji gazowej. Podpioł się pod komputer i sam mi pokazał , że kiedy przełączyl auto z LPG na benzyne to w instalacji LPG cały czas było cisnienie , chyba 1 bar i nie spadało nic a nic kiedy auto chodziło dłuższą chwilę na LPG , czyli mam rozumieć , że instalacja lpg jest OK ?

Dodam jeszcze , że poza problemem z uruchamianiem po dłuższym postoju mam jeszcze problem z płynnym przyspieszaniem na lpg . Przy redykcji biegów , w momencie kiedy pyszczam sprzegło i jednoczenie dodaje gaz , jest szarpnięcie , jakby wypadnięcie zapłonu . Jak robię to bardzo delikatnie to sarpnięcia nie czuć . Ogólnie to tak jakby przy obciążeniu , czyli rozpędzaniu wypadał zapłon na jakimś cylindrze. Dodam jeszcze że na beznzynie wydaję się być w czasie jazdy wszystko ok .

W jakim kierunki dalej iść, by nie tracić za każdym podejściem po przysłowiowe 5 stów i w dodatku problem pozostałby nadal nie rozwiązany ( tak jak to opisał Killer71) . Wogóle to zauważyłem , że dzisiaj to mechaników już chyba nie ma , a jedynym narzędziem jest kabelek i laptop i jak już błędu brak to znaczy , że auto jest sprawne i tyle :)

Co radzicie ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 kwie 2014, 22:11

Z tymi szarpnięciami to sprawdź wszystkie podciśnienia, bo to typowy objaw nieszczelności, do sprawdzenia instalka, sprawdź we własnym zakresie pod kątem urwanych/przetartych/niepodłączonych przewodów.
Co do odpalania, to czy zrobiłeś jak radzili koledzy? Wyłączyć całkowicie instalację LPG, pojeździć na benzynie, żeby korekty się wyrównały.
Miałem podobnie po dłuższych podstojach i okazało się, że jeden z wtryskiwaczy lał i zalewał silnik.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 kwie 2014, 22:19

Najprościej to co było powiedziane - zakręcić butlę, wypalić na jałowych obrotach LPG z rurek, pojeździć na Pb i sprawdzić, czy usterka ustąpiła.

To, co zrobił gazownik ma sens, ale interpretacja wyników jest trudna. Nie wiem, gdzie masz elektrozawór przy reduktorze, ale pomyśl że nawet jeżeli pomiędzy elektrozaworem a reduktorem pozostał 1cm3 ciekłego LPG, to odparuje on w ok. ćwierć litra gazu - nieszczelność musiałaby być naprawdę spora, żeby tego zapasu zbrakło i ciśnienie zaczęło spadać. Nawet, jeżeli chwila jest dłuższa <luzik>

Co do szarpania - pewnie ciśnienie spada na reduktorze. W zależności od sterownika i jego ustawienia możesz mieć w tym przypadku albo ubogo, albo przelane - oba przypadki to szarpanie. Z tego co opisałeś - obstawiam przelanie.

W jakim kierunku iść ? - KUP SOBIE KABELKI <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

martelkom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:06
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: martelkom » 10 kwie 2014, 22:25

Tak jak juz wcześniej wspomiałem, pojechałem do gazownika sprawdzić szczelność i ustawienia instalacji lpg. Niby wszystko jest wporządku a pytałem też o możliwość uszkodzonych podłączeni podciśnienia to powiedział , że map sensor by pokazał , że jest uszkodzone jakieś podciśnienie a , że podcisnienie w kolektorze ssącym miałem na poziomie 0.4 bara to powiedział , że to prawidłowa wartość .

1.Czy mam tego gazownika traktowac z przymruzeniem oka i zakręcić butle całkowicie ?
2. Sprawdzić manualnie i osobiscie wszystkie wężyki itp ?

[ Dodano: 2014-04-10, 22:25 ]
zbig_wwl, minołem się razem z Tobą w odpisywaniu :)
Więc jutro zakręcę butle , jeżeli znajde kran , chyba powinien być gdziec przy butli ?? :)

Kabelek mam i łączy się z vagiem ale mam jakąś wersje vaga 4.xx i mało co tam działa , no i poza tym musiałbym wiedzieć u imieć się obsługiwać tym programem :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 kwie 2014, 11:55

Kurek masz przy wielozaworze w butli. Jeśłi masz butlę w kole, odkręć dekielek na górze i tam jest małe pokrętełko. To je właśnie kurek gazowy <okok>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 11 kwie 2014, 12:13

Najprościej wsadzić wężyki od wtrysków do szklanki z wodą i od razu widać wtedy czy idą bąbelki. Jak tak masz winowajce, jak nie to to samo robisz z wężykiem od podciśnienia wychodzącego z reduktora. Roboty na 30 min a sposób najprostszy i chyba najlepszy...

Albo puszczają wtryski albo reduktor...

Jak to okaże się OK to kup na początek kabelek do VCDSa i wtedy będziemy szukać dalej :P

martelkom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:06
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: martelkom » 11 kwie 2014, 20:38

Witam,
Panowie, zakręciłem dzisiaj po wyjściu z pracy zawór przy butli. Wypalilem gaz z układu, przelaczajac kilka razy z pb na LPG, tak żeby nic nie zostało :-). Przyjechałem z pracy 25 km na pb i tak zostawiłem auto. Tak więc jutro rano się okaże czy to wina LPG.

Kolego xoslox, mam kabel obd 2 na USB, który łączy mi auto z programem vag, czy taki kabel może być do vcds?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 kwie 2014, 20:45

Tak, VCDS będdzie działał z takim kabelkiem, nawet takim ryżowym ;)
Proponowałbym zaopatrzyć się też w kabelek do sterownika LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga