pali się kontrolka (o), klocki dobre
pali się kontrolka (o), klocki dobre
koledzy zapala mi się kontrolka zużytych klocków, przy wymianie opon sprawdzałem i klocki nie są jeszcze zużyte (zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz są ok), wtyczki do klocków też przeczyściłem mimo to zapala mi się kontrolka, najczęściej zapala się od razu po zapłonie, ale zdarza się też, że po przejechaniu kilku km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Spróbuj poruszać tym elastycznym przewodem idącym od złączki czujników okładzin klocków do mocowania na podłużnicy samochodu. Jako że u Ciebie błąd jest generowany od razu po zapłonie, więc możesz spróbować 2 kroków:aguamak pisze:oledzy zapala mi się kontrolka zużytych klocków, przy wymianie opon sprawdzałem i klocki nie są jeszcze zużyte (zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz są ok), wtyczki do klocków też przeczyściłem mimo to zapala mi się kontrolka, najczęściej zapala się od razu po zapłonie, ale zdarza się też, że po przejechaniu kilku km.
1. rozłącz kostkę czujnika zużycia okładzin przewodem zrób 'mostek' pomiędzy obiema pinami wtyczki przewodu idącego do nadkola. W ten sposób oszukasz sterownik że czujnik jest OK. Przekręć zapłon i sprawdź czy błąd występuje - poruszaj nieco przewodem. Jeżeli błąd będzie to wielce prawdopodobne że czujniki w klockach są OK.
2. następnym krokiem będzie rozłączenie wtyczki w nadkolu - w jego tylnej części będziesz miał coś w rodzaju gumowej zatyczki z wchodącym w nią przewodem - wyciągnij ją. Teraz będziesz miał dostęp do 2 złącz (możesz je wyciągnąć), i musisz rozpiąć czerwoną wtyczkę i zrobić w niej 'mostek' tak samo jak w poprzednim punkcie.
Jako że czujniki są połączone w szereg (występują tylko na przedniej osi), będziesz musiał wykonać te sprawdzenia dla obu przednich stron

Jak będziesz miał pytania pisz

PS. Jeżeli okaże się że masz uszkodzony przewód od nadkola do piasty - to niestety występuje on z czujnikiem ABS umieszczonym w pieście ... Ja 3 lata temu kupiłem FEBI za około 60zł i działa po dziś dzień ... Ponadto możesz mieć mały problem w wymianą - u mnie po 10latach (wiek samochodu) nie udało mi się w prosty sposób wyciągnąć czujnika z piasty - musiałem go po prostu rozbić. Jeżeli będziesz miał podobny problem, uważaj przy demolce - można łatwo uszkodzić pierścień ABS na przegubie, a w takim wypadku to czeka Cię większa praca

dzięki za pomoc
na razie zrobiłem to co w punkcie 1. tj. zmostkowałem piny najpierw w lewym kole, potem w prawym, mimo to kontrolka nadal się pojawiała po przekręceniu zapłonu:-(
następnie podniosłem maskę, sprawdziłem wtyczki przy zbiorniczku płynu hamulcowego, po zamknięciu maski kontrolka nie wyskoczyła po zapłonie, już się prawie ucieszyłem, jednak po odpaleniu i wyjechaniu przed garaż ponownie się zapaliła
zdarza się, że zapala się po kilku km
na razie zrobiłem to co w punkcie 1. tj. zmostkowałem piny najpierw w lewym kole, potem w prawym, mimo to kontrolka nadal się pojawiała po przekręceniu zapłonu:-(
następnie podniosłem maskę, sprawdziłem wtyczki przy zbiorniczku płynu hamulcowego, po zamknięciu maski kontrolka nie wyskoczyła po zapłonie, już się prawie ucieszyłem, jednak po odpaleniu i wyjechaniu przed garaż ponownie się zapaliła

zdarza się, że zapala się po kilku km

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli z mostkiem nadal wyświetla się kontrolka, i to nie zawsze po zapłonie to ja bym obstawiał uszkodzony przewód - ten o którym pisałem (zintergrowany z czujnikem ABS) ... Ale sprawdź jeszcze punkt nr 2 - tzn wyciągnij go z nadkolaaguamak pisze:na razie zrobiłem to co w punkcie 1. tj. zmostkowałem piny najpierw w lewym kole, potem w prawym, mimo to kontrolka nadal się pojawiała po przekręceniu zapłonu:-(


Wtyczki przy zbiorniku płynu wywalają inną kontrolkę - czerwony wykrzyknik że coś jest nie tak.aguamak pisze:następnie podniosłem maskę, sprawdziłem wtyczki przy zbiorniczku płynu hamulcowego, po zamknięciu maski kontrolka nie wyskoczyła po zapłonie

okazało się, że to ten przewód w prawym nadkolu gdzieś nie styka, na razie zrobione obejście, a potem się zastanowię, czy kupować przewód, bo czy te czujniki są aż tak istotne, skoro zużyte klocki sam jestem w stanie stwierdzić
....a z drugiej strony lubię jak jest 100% ok. pozdrawiam i dziękuje za pomoc

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Moim zdaniem są istotne - ja u siebie przez brak wskazania uszkodziłem tarczę, która w ostatecznym rozrachunku musiała zostać wymienionaaguamak pisze:okazało się, że to ten przewód w prawym nadkolu gdzieś nie styka, na razie zrobione obejście, a potem się zastanowię, czy kupować przewód, bo czy te czujniki są aż tak istotne, skoro zużyte klocki sam jestem w stanie stwierdzić....a z drugiej strony lubię jak jest 100% ok. pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Generalnie nie jestem zwolennikiem druciarstwa, bo ono nie pasuje do CCCO ... na allegro są różnej marki czujniki od 40-80zł ... raz kupisz, wymienisz i masz spokój na lata
