Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 2,8 quattro S-line 1998 rok

Silniki benzynowe
homer1939
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2014, 08:41
Lokalizacja: sosnowiec

Audi A6 2,8 quattro S-line 1998 rok

Post autor: homer1939 » 15 mar 2014, 08:50

Witm
Nazywam się Marcin.
Kilka dni temu sprowadziłem do Polski Audi A6 quattrro S-line z 1998roku.
Auto bardzo zadbane jak na ten rok z oryginalnym przebiegiem 182300km. <lol>
Chciłbym sie dowiedziec wstepnie o instalacje gazowe jaka by była dobra dla tego modelu a mianowicie aby nie tracił mocy i stosunkowo w granicach rozsadku palił gazu jestem nowy na forum dlatego prosze o wyrozumiałosc jest to pierwsze moje auto tego typu,jesli moge prosic to prosze o szczegółowy opis czesci związanych z instalacja gazowa dla porównania ewentualnia przedstawienia dla pana gazownika.Z góry dziekuje i pozdrawiam.
homer1939

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 15 mar 2014, 09:19

ja mam założone
- zbiornik w kole zapasowym
- wlew w klapce
- miedź fi 8
- parownik KME GOLD
- wtryski hana 2001 zielone
- sterownik Stak 300+

Spalanie gazu w mieście do 18L LPG ( zależy od jazd oczywiście ) trasa do 130 km/h mieści się w 13L trasa do 200 km/h 18L. Przy zakładaniu lpg zmień świece i zmniejsz przerwę do 0.8 mm bo będą wypadać zapłony. Poza tym trzeba sprawdzić stan kabli WN, przepływki i sondy lambda aby nie było jaj :)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 15 mar 2014, 10:01

Nie da się przykręcić spalania , auto musi spalić tyle lpg ile trzeba aby zachowało parametry pracy jak na PB. Pewne różnice są zauważalne moze 1 ltr zależne od drobnych różnic w wystrojeniu . Na oszczędność wpływa też precyzja zastosowanych wtryskiwaczy . A także reduktor jeśli będzie miał miał przerosty to sterownik (lub reduktor poprzez zawór bezpieczeństwa ) bedzie upuszczał nadmiar ciśnienia do dolotu. Bedzie to tracone paliwo.


-Sterownik wybierz taki który każdy gazownik zna i bedzie potrafił ogarnać :
TECH ( taki bym wybrał gdybym teraz zakładał,
STAG czy Diego G3 też da się dobrze wystroić.
- reduktor ROMANO ( nowość ale podobno daje radę 250-300 KM więc 193 KM obrobi spokojnie ) , KME Gold moze miec problem z utrzymaniem temp. gazu.
- miedź 8 lub Faro 13 ,
- Wtryski Barracuda ( ostatnio chyba lepsze niż Hana) . Założyłem takie u siebie . Pracują świetnie. Posiadają dysze regulacyjne. Po wykręceniu całkowicie dyszy są niby wydajności Hana zielonej. U mnie chyba trochę są za wydajne , ale można powiedzieć ze da się je wystroić bez dysz.
- butla oczywiście w koło ,
- wilozawór extra -
- elektrozawór Valtek BFC ,

I co tu więcej pisać ? Niech nawierci kolektor jak najniżej , przy głowicy prawie . Do tego węzyki 3 cm na wkrętki . Na Barracude fajnie założyć trójniki a'la Tormin ( wrzuciłem takie u siebie) i połączyć wszystkie wtryski wężem 12 mm .

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 15 mar 2014, 10:21

ja mam hanki czerwone (stary typ) spokojnie dają radę - jak ktoś się zna to wie.
snoopi21, w życiu nie spaliłem 18l musiałbym chyba na kickdownie cały czas jeździć :).
U mnie spalanie oscyluje w mieście 13/15 trasa 11/13 a lekkiej nogi nie mam.

homer1939
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2014, 08:41
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: homer1939 » 15 mar 2014, 10:35

acha no własnie ja tez tak myslałem ze z tymi 18 to troche duzo
Czytałem troche i co powiecie na taki zestaw centrala stag 300,dwa reduktory po jednym na kolektor zavoli lub kme gold wtryski magic jet lub planijet rurka gazowa fi 8 i butla w bagazniku min 80 litrów jak wejdzie 100 to 100
homer1939

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 15 mar 2014, 10:38

Jeden dobry reduktor z dobrym zasilaniem powinien wystarczyć np. gold lub jak kolega pisze romano, wtryski założ takie jak koledzy wczesniej pisali nie bierz magiców ani planijetów.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

homer1939
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2014, 08:41
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: homer1939 » 15 mar 2014, 10:46

Bawół1 a ile taka instalacja bedzie kosztowac?

[ Dodano: 2014-03-15, 10:46 ]
a jaki koszt dobrej instalacji?
homer1939

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 15 mar 2014, 11:15

homer1939 pisze:Bawół1 a ile taka instalacja bedzie kosztowac?

[ Dodano: 2014-03-15, 10:46 ]
a jaki koszt dobrej instalacji?
Wydaje mi sie ze 3 k musowo trzeba bedzie położyć.
Nie utrudniaj sobie życia z 2 reduktorami , bo jeden Romano da radę a kosztuje mniej niz GOLD . A juz opcja z 2 Goldami :) to na + 300 KM .
To samo z wtryskami , Magic jet przelewają na zimnym , dopiero je wywaliłem .


Po co sie upierasz nad Stag-iem jak TECH aktualnie bije go ?

[ Dodano: 2014-03-15, 11:10 ]
st.john pisze: ja mam hanki czerwone (stary typ) spokojnie dają radę - jak ktoś się zna to wie.


pewnie dają radę ale na wysokim ciśnieniu . A poco męczyć wtryski ? Przy Cutt off ciśnienie skoczy pewnie wyżej sporo ponad 2 bar i wtryski nie mają lekko żeby ruszyć.

[ Dodano: 2014-03-15, 11:15 ]
homer1939 pisze:butla w bagazniku min 80 litrów jak wejdzie 100 to 100
jeśli myślisz o butli w koło to wnęka koła zapasowego chyba nie jest większa niż u mnie w A4 B5 . Mam butle 62 ltr i lekko podłoga podniesiona. Więc raczej zapomnij o 80 ltr w kole. CHyba ze chcesz tam wsadzić takiego walca jak bojler ?? :) ps. wtedy szybko szykuj kase na amory.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 16 mar 2014, 20:39

u mnie jest zestaw nisko budżetowy czyli
-stag 300+
-wtryski AC w 01 BFC
-reduktor kme gold
-butla w koło
-zasilanie 6mm
auto w mieście pali max 15l przy normalnej miejskiej jezdzie,w dłuższej drodze(ciężko nazwać odległośc 80km trasą) spalanie spada do 13l.

polecam forum lpg-forum tam doradzą ci gdzie dobrze założyć

Fontesen

Post autor: Fontesen » 17 mar 2014, 10:05

dawid018 pisze:u mnie jest zestaw nisko budżetowy czyli
-stag 300+
-wtryski AC w 01 BFC
-reduktor kme gold
-butla w koło
-zasilanie 6mm
auto w mieście pali max 15l przy normalnej miejskiej jezdzie,w dłuższej drodze(ciężko nazwać odległośc 80km trasą) spalanie spada do 13l.

polecam forum lpg-forum tam doradzą ci gdzie dobrze założyć
Gdybym teraz montował gazownię to byłoby to tak:
-lph tech
wtryski albo hana albo baracuda ew. matrix hs
- reduktor albo zostałbym przy goldzie albo ac r01 (chyba taka nazwa) albo ten co wyżej kolega napisał
-zasilanie nie miedź a faro
- oczywiście butla w koło i wlew pod klapką.
Co do montażu, to zamontowałbym to tak, zeby nic nie było widać po podniesieniu maski. A da radę to ładnie zrobić.

[ Dodano: 2014-03-17, 10:05 ]
Bawół1 pisze:Nie da się przykręcić spalania , auto musi spalić tyle lpg ile trzeba aby zachowało parametry pracy jak na PB. Pewne różnice są zauważalne moze 1 ltr zależne od drobnych różnic w wystrojeniu . Na oszczędność wpływa też precyzja zastosowanych wtryskiwaczy . A także reduktor jeśli będzie miał miał przerosty to sterownik (lub reduktor poprzez zawór bezpieczeństwa ) bedzie upuszczał nadmiar ciśnienia do dolotu. Bedzie to tracone paliwo.


-Sterownik wybierz taki który każdy gazownik zna i bedzie potrafił ogarnać :
TECH ( taki bym wybrał gdybym teraz zakładał,
STAG czy Diego G3 też da się dobrze wystroić.
- reduktor ROMANO ( nowość ale podobno daje radę 250-300 KM więc 193 KM obrobi spokojnie ) , KME Gold moze miec problem z utrzymaniem temp. gazu.
- miedź 8 lub Faro 13 ,
- Wtryski Barracuda ( ostatnio chyba lepsze niż Hana) . Założyłem takie u siebie . Pracują świetnie. Posiadają dysze regulacyjne. Po wykręceniu całkowicie dyszy są niby wydajności Hana zielonej. U mnie chyba trochę są za wydajne , ale można powiedzieć ze da się je wystroić bez dysz.
- butla oczywiście w koło ,
- wilozawór extra -
- elektrozawór Valtek BFC ,

I co tu więcej pisać ? Niech nawierci kolektor jak najniżej , przy głowicy prawie . Do tego węzyki 3 cm na wkrętki . Na Barracude fajnie założyć trójniki a'la Tormin ( wrzuciłem takie u siebie) i połączyć wszystkie wtryski wężem 12 mm .
Zrób kolego foto jak te wtryski połączyłeś bo jestem ciekawy. Ogólnie foto spod maski:)

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 18 mar 2014, 12:18

Jeden reduktor na pewno wystarczy. Ja mam KME (silver lub gold teraz już nie pamiętam) już od trzech lat prawie i działa bez zarzutu.

Wtryski mam HANA i również mogę je polecić z czystym sumieniem.

Koledzy wszyscy macie butlę w kole - napiszcie ile gazu Wam wchodzi do niej.
Ja kupiłem autko już z instalacją i mam 80L w walcu, gdzie wchodzi mi 63L gazu fizycznie. A zastanawiam się nad zamontowaniem zbiornika toroidalneo.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2014, 16:30

Pittip pisze:Jeden reduktor na pewno wystarczy. Ja mam KME (silver lub gold teraz już nie pamiętam) już od trzech lat prawie i działa bez zarzutu.

Wtryski mam HANA i również mogę je polecić z czystym sumieniem.

Koledzy wszyscy macie butlę w kole - napiszcie ile gazu Wam wchodzi do niej.
Ja kupiłem autko już z instalacją i mam 80L w walcu, gdzie wchodzi mi 63L gazu fizycznie. A zastanawiam się nad zamontowaniem zbiornika toroidalneo.
to sie nie zastanawiaj nad butlą w koło tylko jedź i montuj. Mi wchodzi gazu realnie 50 litrów, co starcza na około 350 do 400 km zależy czy trasa czy miasto. także nei jest źle, a funkcjonalność bagaja jest o niebo lepsza.

homer1939
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2014, 08:41
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: homer1939 » 29 mar 2014, 20:15

witam
załozyłem juz gazik pyrka ekstra zero róznicy czy benzyna czy gaz
Reduktor -KME GOLD do 300PS gdyż mam 223PS
Przewody Farowtryski AC W01 BFC centrala sterująca STAG 300+
Butla w zapas 70 litrów, wchodzi 56 litrów
Ostatnio zmieniony 31 mar 2014, 17:47 przez homer1939, łącznie zmieniany 1 raz.
homer1939

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 30 mar 2014, 08:55

homer1939, SKąd się wziąła u ciebie taka moc ? Jakiś remap ?
Gold 300 KM by nie uciągnął , ciśnieniowo moze , ale temperaturowo nie.
DLaczego zdecydowałes się na wtryski AC W01 ? One są tylko w listiwe jeśli się nie mylę.
Na pojedynczych hana/barracuda lepiej to można zrobić.

homer1939
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2014, 08:41
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: homer1939 » 30 mar 2014, 10:00

jest to kme gold 300+ do 300ps mam tam chipa w sumie autko ma 223 ps kupiłem takiego w niemczech mam wykresy z hamowni,pan gazownik który mi to robił zna sie na rzeczy robi to od bardzo wielu lat jest to najlepszy gazownik u mnie w okolicy gazuje poprostu wszytko i niema problemu nigdy kwestia dobrej regulacji j naprawdenie narzekam
homer1939

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja