wysoka temperatura
wysoka temperatura
Witam wszystkich. Mam taki problem szukalem odpowiedzi ale zadna nie pasuje. Temperatura wody bardzo szybko mi sie podnosi to trwa gora 3 minuty i wynosu 120 nie wiem gdzie lezy problem. Jesli ktos mi pomoze bede bardzo wdzieczny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Zadam pytanie w tym temacie bo objaw podobny ale inna charakterystyka.
Po zakupie auta uwalony był czujnik temperatury na desce pokazywał 60 stopni. Kupiłem nowy zamontowałem i temperatura skoczyła na 90 i stał jak wryty. Wymiana tydzień temu. W między czasie po wymianie uzupełniłem płyn i wszystko OK, któregoś dnia jadę i patrzę kontrolka na fisie o płynie. Zatrzymałem się i patrzę w zbiorniczku niski stan na szczęście miałem płyn z dolewki w bagażniku po wymianie czujnika dolałem i OK. Dzisiaj wracam do domu i znowu kontrolka od płynu zjeżdżam na stacje maska do góry i widzę że płyn jest OK poziom się zgadza. Odpalam silnik jeszcze raz i widzę wskaźnik temperatury na 100. Jeszcze raz otwieram maskę i powoli odkręcam korek żeby zobaczyć czy płyn zagotowany a tam nic nawet mocnego ciśnienia nie było płyn normalny rozgrzany ale nie gotujący się wszystko OK. A na zegarze 100 stopni. Powoli dojechałem do domu obserwując wskaźnik nie poszedł więcej do góry. W domu odpiąłem czujnik na odpalonym silniku po chwili wskaźnik spadł do 60 po ponowny wpięciu wtyczki czujnik rośnie do 90 i stoi po chwili powoli zaczyna rosnąć. Przejechałem się ostrzej autkiem żeby zobaczyć co się dzieje i to samo ale bardzo powoli rośnie do 100 stopni, zaznaczam że bardzo powoli. Niepokojący jest też fakt że temperatura oleju lekko też rośnie ale nie do 100 tylko do 80 - 90. Teraz pytanie za 100 punktów co byście obstawiali: a kończąca się pompa wody? b czujnik? c termostat
Do dnia dzisiejszego nie dostałem mojego kabelka więc nie mam możliwości zweryfikować zegarów z ECU.
Proszę o odpowiedzi.
SAJENS
Po zakupie auta uwalony był czujnik temperatury na desce pokazywał 60 stopni. Kupiłem nowy zamontowałem i temperatura skoczyła na 90 i stał jak wryty. Wymiana tydzień temu. W między czasie po wymianie uzupełniłem płyn i wszystko OK, któregoś dnia jadę i patrzę kontrolka na fisie o płynie. Zatrzymałem się i patrzę w zbiorniczku niski stan na szczęście miałem płyn z dolewki w bagażniku po wymianie czujnika dolałem i OK. Dzisiaj wracam do domu i znowu kontrolka od płynu zjeżdżam na stacje maska do góry i widzę że płyn jest OK poziom się zgadza. Odpalam silnik jeszcze raz i widzę wskaźnik temperatury na 100. Jeszcze raz otwieram maskę i powoli odkręcam korek żeby zobaczyć czy płyn zagotowany a tam nic nawet mocnego ciśnienia nie było płyn normalny rozgrzany ale nie gotujący się wszystko OK. A na zegarze 100 stopni. Powoli dojechałem do domu obserwując wskaźnik nie poszedł więcej do góry. W domu odpiąłem czujnik na odpalonym silniku po chwili wskaźnik spadł do 60 po ponowny wpięciu wtyczki czujnik rośnie do 90 i stoi po chwili powoli zaczyna rosnąć. Przejechałem się ostrzej autkiem żeby zobaczyć co się dzieje i to samo ale bardzo powoli rośnie do 100 stopni, zaznaczam że bardzo powoli. Niepokojący jest też fakt że temperatura oleju lekko też rośnie ale nie do 100 tylko do 80 - 90. Teraz pytanie za 100 punktów co byście obstawiali: a kończąca się pompa wody? b czujnik? c termostat
Do dnia dzisiejszego nie dostałem mojego kabelka więc nie mam możliwości zweryfikować zegarów z ECU.
Proszę o odpowiedzi.
SAJENS
Właśnie wróciłem z autka i zauważyłem coś dziwnego przy zabawie z zapłonem oceńcie sami mi to wygląda na walnięty czujnik temperatury. Co wy na to?
Jak załaduje się filmik to dopnę do tematu.
Jak załączam zapłon po rozgrzaniu silnika:
włączony zapłon - wskazówka z leżącej pozycji w 2 sekundy wędruje na 90 stopni
wyłączony zapłon - wskazówka opada do pozycji leżącej
włączony zapłon - wskazówka z leżącej pozycji w 2 sekundy wędruje na 100 stopni
wyłączony zapłon - wskazówka opada do pozycji leżącej
włączony zapłon - wskazówka bardzo leniwie się podnosi do pozycji 90 stopni (czas jakieś 10 sekund)
wyłączony zapłon - wskazówka opada do pozycji leżącej
włączony zapłon - wskazówka z leżącej w 2 sekundy wędruje na 110 stopni
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Jak odpalę silnik to wskazówka leniwie wędruje na 90 po czym opada na leniwie na 60 potem znowu na 90 i tak 2 może 3 razy i stoi na 90. Potem rośnie ponad 90.
Po odpięciu czujnika od kostki na odpalonym silniku słychać jak silnik podnosi obroty tzn zachodzi zmiana w dawce paliwa (ssanie objaw zimnego silnika).
Co wy na to?
[ Dodano: 2014-03-25, 16:17 ]
Witam
Dzisiaj zakupiłem czujnik temperatury w Asso wrocław z kwadratowym złączem.
Mam do was pytanie:
Jak zabrałem się za wymianę wyciągnołem stary (nowy tygodniowy zamiennik) i włożyłem nowy oryginał 159 zł asso i okazało się że ten z asso jest o jakieś 1,5 mm węższy tzn ten element ktory powinien ciasno wchodzić w uchwyt plastikowy i byc dociśniety tą wsówką. Co z tym fanjtem zrobić ? Wpadłem na pomysł i założyłem 2 oringi jeden na dół a drugi na górę żeby wsówka go docisnęła ale coś czuję że muszę te oringi dobrać dokładniej bo mam jeszcze nie wielki luz. Ogólnie to nic nie kapie ale do końca nie jestem w stanie tego sprawdzić do póki nie zauważe plamy albo ubytku w płynie.
Co wy na to? Oczywiście czujnik śmiga wszytsko jest OK temperatura dobrze wskazuje itp.
Pozdrawiam
Jak załaduje się filmik to dopnę do tematu.
Jak załączam zapłon po rozgrzaniu silnika:
włączony zapłon - wskazówka z leżącej pozycji w 2 sekundy wędruje na 90 stopni
wyłączony zapłon - wskazówka opada do pozycji leżącej
włączony zapłon - wskazówka z leżącej pozycji w 2 sekundy wędruje na 100 stopni
wyłączony zapłon - wskazówka opada do pozycji leżącej
włączony zapłon - wskazówka bardzo leniwie się podnosi do pozycji 90 stopni (czas jakieś 10 sekund)
wyłączony zapłon - wskazówka opada do pozycji leżącej
włączony zapłon - wskazówka z leżącej w 2 sekundy wędruje na 110 stopni
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Jak odpalę silnik to wskazówka leniwie wędruje na 90 po czym opada na leniwie na 60 potem znowu na 90 i tak 2 może 3 razy i stoi na 90. Potem rośnie ponad 90.
Po odpięciu czujnika od kostki na odpalonym silniku słychać jak silnik podnosi obroty tzn zachodzi zmiana w dawce paliwa (ssanie objaw zimnego silnika).
Co wy na to?
[ Dodano: 2014-03-25, 16:17 ]
Witam
Dzisiaj zakupiłem czujnik temperatury w Asso wrocław z kwadratowym złączem.
Mam do was pytanie:
Jak zabrałem się za wymianę wyciągnołem stary (nowy tygodniowy zamiennik) i włożyłem nowy oryginał 159 zł asso i okazało się że ten z asso jest o jakieś 1,5 mm węższy tzn ten element ktory powinien ciasno wchodzić w uchwyt plastikowy i byc dociśniety tą wsówką. Co z tym fanjtem zrobić ? Wpadłem na pomysł i założyłem 2 oringi jeden na dół a drugi na górę żeby wsówka go docisnęła ale coś czuję że muszę te oringi dobrać dokładniej bo mam jeszcze nie wielki luz. Ogólnie to nic nie kapie ale do końca nie jestem w stanie tego sprawdzić do póki nie zauważe plamy albo ubytku w płynie.
Co wy na to? Oczywiście czujnik śmiga wszytsko jest OK temperatura dobrze wskazuje itp.
Pozdrawiam