[Audi A6 C6] Dmuchawa
[Audi A6 C6] Dmuchawa
Mam takie pytanie! Zauwazylem ze jadac autem od czasu do czasu slychac popiskiwanie wentylatora( dmuchawy) ta co rozprowadza powietrze w kabinie! Czy mozecie mi powiedziec jak dojsc i gdzie jest umiejscowiony silnik z turbina aby go ewentualnie przesmarowac. Problem znika gdy wylaczam wentylator lub biore nawiew na maxa! Prosze o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Re: Dmuchawa
pewnie masz wentylator pod schowkiem pasażera wystarczy go zdemontować i caly wentylator bedzie na wierzchufenomenalny pisze:Mam takie pytanie! Zauwazylem ze jadac autem od czasu do czasu slychac popiskiwanie wentylatora( dmuchawy) ta co rozprowadza powietrze w kabinie! Czy mozecie mi powiedziec jak dojsc i gdzie jest umiejscowiony silnik z turbina aby go ewentualnie przesmarowac. Problem znika gdy wylaczam wentylator lub biore nawiew na maxa! Prosze o pomoc.
Do silnika dmuchawy dostaniesz sie od strony podszybia ![Obrazek]()
Wymontowanie
- Wyłączyć zapłon.
- Wymontować osłonę podszybia.
UWAGA!
Obydwa zawory jednostki pompowo-zaworowej mogą być gorące także przy zimnym silniku.
- Wymontować ramiona wycieraczek i osłonę wiatrową → .
- Wymontować w razie potrzeby podporę amortyzatora (nie występuje we wszystkich samochodach). →
- Wymontować górną osłonę jednostki zasysania powietrza → Rozdział.
- Wymontować sterownik dmuchawy świeżego powietrza -J126- →
UWAGA!
Wkład chłodzący sterownika dmuchawy świeżego powietrza -J126- może być gorący.
- Odłączyć wtyczki -C-, -D- i -F- od różnych podzespołów.
- Poluzować tulejkę -B- z obudowy jednostki zasysania powietrza i odłożyć wiązkę przewodów -A- na bok.
![Obrazek]()
- Poluzować ostrożnie element łączący -B- z silnika nastawczego -A- (np. za pomocą wkrętaka).
Ostrożnie!
Drążek łączący -C- jest zawieszony na dźwigni -D- klapy zamkniętego obiegu powietrza, dźwignia ta wyłamie się, jeżeli zostanie ona zgięta przez drążek łączący.
- Ustawić drążek łączący -C- i element łączący -B- w takim położeniu, w którym podczas wymontowania dmuchawy świeżego powietrza -V2- nie będą mogły zostać zgięte.
- Wykręcić śruby -A-(5 sztuk).
Ostrożnie!
Nie chwytać koła wentylatora dmuchawy świeżego powietrza -V2-, oddziaływanie siły na koło wentylatora lub przesunięcie umieszczonych na kole wentylatora ciężarków wyważających może spowodować brak wyważenia i tym samym doprowadzić do zgłoszenia reklamacji w serwisie.
- Wymontować ostrożnie dmuchawę świeżego powietrza -V2--B-, zwrócić przy tym szczególną uwagę na to, aby elementy łączące -C- nie zostały zgięte
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Moze pomoze przesmarowanie tulejek silnika dmuchawy
pozdro
Wymontowanie
- Wyłączyć zapłon.
- Wymontować osłonę podszybia.
UWAGA!
Obydwa zawory jednostki pompowo-zaworowej mogą być gorące także przy zimnym silniku.
- Wymontować ramiona wycieraczek i osłonę wiatrową → .
- Wymontować w razie potrzeby podporę amortyzatora (nie występuje we wszystkich samochodach). →
- Wymontować górną osłonę jednostki zasysania powietrza → Rozdział.
- Wymontować sterownik dmuchawy świeżego powietrza -J126- →
UWAGA!
Wkład chłodzący sterownika dmuchawy świeżego powietrza -J126- może być gorący.
- Odłączyć wtyczki -C-, -D- i -F- od różnych podzespołów.
- Poluzować tulejkę -B- z obudowy jednostki zasysania powietrza i odłożyć wiązkę przewodów -A- na bok.
- Poluzować ostrożnie element łączący -B- z silnika nastawczego -A- (np. za pomocą wkrętaka).
Ostrożnie!
Drążek łączący -C- jest zawieszony na dźwigni -D- klapy zamkniętego obiegu powietrza, dźwignia ta wyłamie się, jeżeli zostanie ona zgięta przez drążek łączący.
- Ustawić drążek łączący -C- i element łączący -B- w takim położeniu, w którym podczas wymontowania dmuchawy świeżego powietrza -V2- nie będą mogły zostać zgięte.
- Wykręcić śruby -A-(5 sztuk).
Ostrożnie!
Nie chwytać koła wentylatora dmuchawy świeżego powietrza -V2-, oddziaływanie siły na koło wentylatora lub przesunięcie umieszczonych na kole wentylatora ciężarków wyważających może spowodować brak wyważenia i tym samym doprowadzić do zgłoszenia reklamacji w serwisie.
- Wymontować ostrożnie dmuchawę świeżego powietrza -V2--B-, zwrócić przy tym szczególną uwagę na to, aby elementy łączące -C- nie zostały zgięte
Moze pomoze przesmarowanie tulejek silnika dmuchawy

pozdro
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak, wiem że już nie masz i masz nowe "cacko" 
Interesowało mnie właśnie czy udało się wyeliminować... Nie udało się bo nie wyciągałeś dmuchawy bo demontaż problemowy, czy demontowałeś i się nie udało?
Minimalnie jest to słyszalne przy mocnym przyspieszaniu, ogólnie nie nie przeszkadza więc nie ruszam.
Może kiedyś bez demontażu pomyśle by psiknąć w wentylator tam głębiej na jakiejś przedłużce np. smar silikonowy... może dostanie się gdzie trzeba i zadziała.
Są też pianki czyszczące do klimy które się aplikuje właśnie w wentylatory, dla mnie bzdet bo to tylko odświeża, a nie zabija grzybów... ale ma plus taki że pieni się i rośnie, a dodatkowo jest to dość tłuste więc może by pomogło
póki co latam i nie ruszam, jak będzie nie do wytrzymania to się zrobi.

Interesowało mnie właśnie czy udało się wyeliminować... Nie udało się bo nie wyciągałeś dmuchawy bo demontaż problemowy, czy demontowałeś i się nie udało?
Minimalnie jest to słyszalne przy mocnym przyspieszaniu, ogólnie nie nie przeszkadza więc nie ruszam.
Może kiedyś bez demontażu pomyśle by psiknąć w wentylator tam głębiej na jakiejś przedłużce np. smar silikonowy... może dostanie się gdzie trzeba i zadziała.
Są też pianki czyszczące do klimy które się aplikuje właśnie w wentylatory, dla mnie bzdet bo to tylko odświeża, a nie zabija grzybów... ale ma plus taki że pieni się i rośnie, a dodatkowo jest to dość tłuste więc może by pomogło

póki co latam i nie ruszam, jak będzie nie do wytrzymania to się zrobi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 lip 2014, 22:39
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 wrz 2016, 20:33
- Lokalizacja: Halle
Witam, posiadam Audi a6 c7 2013 rok, z 4 strefy klima, mam maly problem z tylnym nawiewem, w slupkach kolo okien wieje a pomiedzy siedzeniami tylko z jednego a drugi niewieje, mial ktos juz taki problem
przy wylaczonym nawiewie z tylku slychac takie jakby jeczenie co jakis czas i jakby plyta sie wczytywala w radio cd heh
pozatym wszystko chodzi jak nalezy tylko z tego jednego niewieje i ten dzwiek dziwny z tej kratki

