Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 ALFik z Wrocławia :)

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
mrporpoise

A6 ALFik z Wrocławia :)

Post autor: mrporpoise » 17 mar 2014, 22:07

Witam!

Wreszcie postanowiłem przedstawić oficjalnie i moją lale. Autko zakupione w styczniu.
Jest to A6 C5 2.4 ALF Avant. FWD niestety z manualem - stety :) rok produkcji - końcówka 98, modelowy 99, wydany z salonu 99.
Posiada trójramienną kierownicę, <rotfl>
podobno sportowe przełożenia skrzyni biegów,
zawieszenie ori 1BE, <radocha>
Zwykłe fotele - w kratkę
Szyberdach
Radio Concert
Zmieniarka CD
Nagłośnienie jakieś półBOSE (?) - z przodu głośniki bose, z tyłu subwoofer blaupunkt.
Xenony <radocha>
Alusy 16" BBS 5 ramienne. Wyjątkowo mi się podobają
ABS + ASR



Pomijając historię zakupu, dość ładna sztuka. Nawet mechanik znajomy mnie nie zjechał ;) A wie chłop co robi. Ogólnie autko przeszło niegdyś gradobicie w niemczech - czego wynikiem jest wymieniona maska i naprawiany dach + wymieniona przednia szyba. Walony nie był, rozbieraliśmy gdzie trzeba i oglądaliśmy krytycznym okiem :) Historia z gradem na 99% prawdopodobna. Poza tym dach naprawiany w ASO w 2002 roku ze względu na wadę lakierniczą, znaną skądinąd, przy relingach :)
Buda prosta, 4 śladów nie zostawia, wahacze działają i nie pukają :)


Do tej pory wymienione:

Odma - była z węża ogrodowego - jest Topran kompletna - 120 zł
Eżektor - standardowo do wymiany :) Był zapchany, jest ori.- 120 zł w ASO audi
Uszczelka pod lewą pokrywą zaworów - zaciekało delikatnie do świec - ukrócone w zarodku :) - za komplet 110 zł
Akumulator - nowy, stary jeszcze helmutowy :) Po 2 dniach stania nie odpalił - na szczęscie było stare suzuki z malutką bateryjką na dawce, by dojechać do mechaniora :)
Wszystkie filtry - nowe, kabinowym baliśmy się rzucać, by dziury w podłodze nie zrobił...
Olej - było zalane GM10W40 - na szczęście przejechane na nim tylko 12 tysi około. Zrobione płukanie liqui moly przez 8 minut, zlane i zapodany na razie mobil1 5w40. Po 10 tysiącach przesiadka na motula docelowo :) - 900 zł razem z filtrami i akumulatorem nowym.
WYDECH - no i tu grubsza sprawa, kupowałem wiedząc że jest do wymiany tłumik środkowy i końcowy niedługo... ale nie wiedziałem jakie to koszta :D W każdym razie, jest założone wszystko nowe od katów po zderzak tylni. Tłumik środkowy Eberspacher, końcowy niestety BOSAL. Inwestycja - 1300 zł

Wiem że autko miało wymieniony niedawno rozrząd, dwumasę i wyremontowany cały układ hamulcowy - czyli tarcze, klocki, regeneracja zacisków, całe nowe sztywne i miękkie przewody hamulcowe.

W kolejce czeka konserwacja całego podwozia, renowacja felg, GAZ, jakieś fotele kubełkowe (recaro w kratkę :D) . No i niestety aktualnie walczę z ABS. Standardowy problem - jeden czujnik ciągle wywala błąd. Gdy błędu nie łapie przez jakiś czas wszystko działa wzorowo.

Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[EDYTA 22.07.2015]
No hej :) Trochę zmian wjechało.

- Fotele kubły pół-skóra z alcantarą - czarno szare. Zwykłe, bez grzania. Stan bardzo dobry, z anglika, więc fotel który używam jako kierowca praktycznie nie wysiedziany. Kupione za 800 zł od forumowicza :)
- Felgi odnowione
- Wymienione łączniki elastyczne wydechu - wykonane samodzielnie, koszt wzmocnionych łączników do wspawania - jakieś 80 zł za dwa
- 12 tysięcy temu zrobiony kompletny rozrząd - 1350 zł (robocizna za półdarmo)
- Wymienione sprzęgło elektromagnetyczne do klimy
- Przy wymianie rozrządu okazało się że kowal dokręcał podstawę wiskozy... po złamaniu klucza w śrubie trzeba było ciąć. Wymienione Wisko na kompletne używane w bdb. stanie - 175 zł

Była próba naprawy sterownika ABS, na chwilę pomogło... niestety sterownik prawdopodobnie do wymiany :( Naprawa samodzielna więc - 0 zł

Jakieś fotki pewnie wlecą, jak oddam autko do ekipy sprzątająco-myjącej :D
Ostatnio zmieniony 22 lip 2015, 16:54 przez mrporpoise, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 17 mar 2014, 22:49

No tak szczerze, to mało fotek, żeby ocenić coś więcej:)
Fajnie, że trochę rzeczy już porobione.
Szerokości
Miażdżąc wszelkie granice...

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 17 mar 2014, 23:16

Więcej fotek później :) Niestety na razie jeżdżę i jeżdżę, czasu na pstrykanie nie ma :)

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 19 mar 2014, 21:29

Mam nadzieję że cenowo opłacał się w zakupie bo po twoim opisie widać że już trochę kasy w niego wpompowałeś. Życzę bezawaryjności

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 20 mar 2014, 10:26

Adriano007 pisze:Mam nadzieję że cenowo opłacał się w zakupie bo po twoim opisie widać że już trochę kasy w niego wpompowałeś. Życzę bezawaryjności
No to chyba naturalne... mi po zakupie też wyszło z 3 tysie, tak trzeba liczyć.
Miażdżąc wszelkie granice...

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 20 mar 2014, 11:21

Tylko że ty masz diesla a tu części trochę droższe aniżeli do benzyniaka.

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 20 mar 2014, 11:36

Tym lepiej...
Jednak nie tylko w silnik trzeba władować...
Akumulator.
Alternator
Oleje, filtry
Hamulce
Przepływka
Czujnik temperatury
Drążek
Termostat
Tak, że myślę, że podobnie jeśli chodzi o te sprawy

Grunt moim zdaniem to to, żeby były podstawowe i najważniejsze rzeczy sprawne, reszta to takie trochę koszty eksploatacji.

Każde auto, to jednak skarbonka i trzeba się liczyć z kosztami
Czasami warto szukać tańszego auta, oczywiście sensownego, bo i tak trzeba ładować i tak.
Miażdżąc wszelkie granice...

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 20 mar 2014, 19:14

Tak na prawdę jedynym kosztem spoza zakresu podstawowego u każdego kto kupuje audi (a przynajmniej te rzeczy powinny być podstawą) to tylko Wymiana wydechu. Niestety przez obniżone zawieszenie ktoś kiedyś zarył tłumikiem środkowym, naruszył powłokę i wdała się rdza. Z resztą... ori wydech wytrzymał 16 lat. Tak więc odejmując koszty wydechu z robotą - czyli 1300 zł, to robi się u mnie zaledwie około 1500 zł + jakieś pierdoły. Więc nieźle jak na 'start'. Co prawda czeka mnie zakup opon, ale to eksploatacja :)

Od pierwszego wpisu zrobiłem konserwacje profili zamkniętych (pod ciśnieniem) i dodatkowo zabezpieczono podwozie w miejscach gdzie była narażona ori powłoka ochronna. Czeka mnie jeszcze konserwacja progów po zewnętrznej, ale to przy odrobinie czasu - trzeba plastiki rozebrać :)

Co do opłacalności w zakupie - źle nie jest, ale po czasie jak dokładniej mogłem pozaglądać tu i tam... to bym zbił cenę jeszcze bardziej


EDIT:

No i gazik założony <radocha> Koszt we Wro 3800 na Stagu 300 i wtryskach HANA. Butla bez argumentu w postaci młotka - 650/250 - 65 litrów. 270 na wysokość by weszła, ale już niestety trzeba by było użyć argumentu siły... dla tych 3-4 litrów więcej w rzeczywistości, szkoda zachodu ;)

Śmiga bez problemu w pełnym zakresie prędkości i obrotów. Silniczek faktycznie idealny pod LPG ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja