Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

silnik 2.4 i ogromne zużycie oleju

Silniki benzynowe
mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 13 mar 2014, 00:44

Wystarczy zaglądnąć do specyfikacji producenta, instrukcji obsługi pojazdu... Możesz lać i pełen minerał jak chcesz, ale fakt jest taki że olej syntetyczny jest najbezpieczniejszy dla uszczelnień silnika, gdyż jest im obojętny, czyli nie niszczy gumek w żadnej postaci. Dalej, czyści silnik i smaruje już od 'pierwszych' chwil. Ogólnie możesz jak masz potrzebę lać i 10wXX (po co?) ale pełen syntetyk. Po prostu silnik dłużej na tym jeździ. A kwestia 'otuliny' i przez to 'uszczelniania' silnika nie jest wprost zależna od tego czy olej jest mineralny czy syntetyczny, ale od jego lepkości i jakości.
Masz motor dobry i chcesz by żył, lej dobry olej. Jak wpieprza olej ponad normę, to jest do remontu, a zalanie minerała tylko skróci żywotność. Równie dobrze lać doktora można :) Oczywiście ktoś kto jeździ 10 tysi rocznie nie odczuje skrócenia żywotności za bardzo... ale ja jeżdżę rocznie 50 tysięcy, więc oleju po frytach lał nie będę <rotfl>

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 13 mar 2014, 07:28


atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 13 mar 2014, 07:39

widzę, że rozgorzała dyskusja na temat oleju. Zostanę więc w tym aucie na pełnym syntetyku, choć w swoim 1.8t zalewam 10w/40 i też nic się nie dzieje. Jeszcze raz obejrzałem cały silnik z każdej strony z góry i z dołu i z tyłu i przodu :). Nie ma najmniejszego zapocenia nawet. Pozostaje przyjąć, że takie zużycie oleju jest dopuszczalne jak któryś z kolegów wcześniej napisał i profilaktycznie zmienić producenta oleju.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 13 mar 2014, 08:35

Taki olej do frytek jak zalewa kolega qwerty można lać :) Tylko że będzie gorzej się zachowywał przy minusowych temperaturach. Kwestia jest drugiej cyferki po W bo ona określa na ile olej jest 'gęsty' przy temperaturze 100 stopni. Czyli jeśli bierze 5w30, zalewasz 40. Ogólnie należy na pudełku z olejem szukać specyfikacji producenta. Jeśli dopuszcza olej i instrukcja mówi że powinna być np. VW 500 00 - to każdy olej z taką specyfikacją teoretycznie może być zalewany :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 13 mar 2014, 10:02

podstawą w doborze oleju jest: nie kupować w h.markecie i mieć pewność oryginalności produktu <mysli>

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 mar 2014, 18:55

czym się różni ten z h.marketu od tego na półce w hurtowni poza ceną ? <mysli>

Edit : jeździłem wcześniej na castrolu, później na oplowskim GM , teraz Mobil - jak żarł 1l / 1000 km to pije nadal - silnik suchy , nie kopci, nie poci , nie leje - wszystko co możliwe spr i prawie wszystko wymienione, silnik raz na x czasu podciągnięty pod 4,5 krpm - rocznie robione ok 30 tyś - wniosek - tak ma być i kropka a jeśli sie nie podoba to zmienić markę.

lukwojciech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 17 cze 2012, 14:48
Lokalizacja: dobre miasto

Post autor: lukwojciech » 13 mar 2014, 19:29

co do oleju posiadam a6 2.8 na początku lałem castrol 5w 30 olej znikał masakrycznie ,obecnie jeżdżę na motul 5w 40 power racing ,zużycie oleju około 1 litr na 10000 km fakt faktem, że drogi olej ale moim zdaniem warto , polecam także płukankę przed wymianą .

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 14 mar 2014, 00:05

Ogólnie Panowie to 1litr na 1000 to jest górna granica. Jak dla mnie macie uszczelniacze do wymiany na zaworach.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 mar 2014, 19:41

jeżeli o mnie chodzi to uszczelniacze sprawdzone.
BTW - motul to nie olej do motocykli ?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 14 mar 2014, 22:32

a motocykle to mają jakieś inne silniki ? :)
motul to firma produkująca oleje do jednostek napędowych.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 15 mar 2014, 17:48

Pytam ponieważ mój magik trochę się zdziwił , że chce to lać do auta bo to do motorów głownie - ale może się mylić przecież :)

BTW - Motula jeszcze nie testowałem a śledzę temat oleju dość często - Poważnie po zmianie mniej wam pije oleju ?
Wcześniej płukanka czy nie ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 16 mar 2014, 08:27

matelek pisze:Pytam ponieważ mój magik trochę się zdziwił , że chce to lać do auta bo to do motorów głownie - ale może się mylić przecież :)

BTW - Motula jeszcze nie testowałem a śledzę temat oleju dość często - Poważnie po zmianie mniej wam pije oleju ?
Wcześniej płukanka czy nie ?

co to za machanik który nie zna takiej marki ?
Motul produkuje oleje do wielu zastosowań .

lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: lewy87r » 19 mar 2014, 19:33

A może teściu jeszcze nie nauczył się jeździć i daje po garach na zimnym silniku?

Ja tak zauważyłem, że jak jeździłem więcej po mieście krotkie trasy to mi więcej brał.
Jak więcej w trasie to mniej brał a szybko się poruszam i w mieście i poza :P

Generalnie też wycieków nie miałem, i chmury widać nie było :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 19 mar 2014, 22:46

no to u mnie było na odwrót - miasto małe spalanie trasa większe prędkości i wciągało smarowidło.

jarek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2011, 06:49
Lokalizacja: Wschodnia PL

Post autor: jarek1 » 22 mar 2014, 19:15

To i ja się podłącze do tematu bo mam pytanie, odnośnie stanu oleju - ile powinno go być:P

Tak, wiem, wiem, pomiędzy min a max, ale nigdzie nie znalazłem gdzie to min na miarce się zaczyna.

Pytam, bo u mnie olej kończy się na pierwszym ( dolnym ) pomarańczowym plastiku a książkowo powinno go być pomiędzy dwoma ? Dobrze mówię ?

W zeszłym tygodniu zrobiłem dolewkę bo myślałem, że mam dużo poniżej min, a sprawdzając dzisiaj świece - pierwsza od wlewu była w oleju. I teraz sam nie wiem, ile właściwie go jest ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga