silnik 2.4 i ogromne zużycie oleju
Wystarczy zaglądnąć do specyfikacji producenta, instrukcji obsługi pojazdu... Możesz lać i pełen minerał jak chcesz, ale fakt jest taki że olej syntetyczny jest najbezpieczniejszy dla uszczelnień silnika, gdyż jest im obojętny, czyli nie niszczy gumek w żadnej postaci. Dalej, czyści silnik i smaruje już od 'pierwszych' chwil. Ogólnie możesz jak masz potrzebę lać i 10wXX (po co?) ale pełen syntetyk. Po prostu silnik dłużej na tym jeździ. A kwestia 'otuliny' i przez to 'uszczelniania' silnika nie jest wprost zależna od tego czy olej jest mineralny czy syntetyczny, ale od jego lepkości i jakości.
Masz motor dobry i chcesz by żył, lej dobry olej. Jak wpieprza olej ponad normę, to jest do remontu, a zalanie minerała tylko skróci żywotność. Równie dobrze lać doktora można Oczywiście ktoś kto jeździ 10 tysi rocznie nie odczuje skrócenia żywotności za bardzo... ale ja jeżdżę rocznie 50 tysięcy, więc oleju po frytach lał nie będę
Masz motor dobry i chcesz by żył, lej dobry olej. Jak wpieprza olej ponad normę, to jest do remontu, a zalanie minerała tylko skróci żywotność. Równie dobrze lać doktora można Oczywiście ktoś kto jeździ 10 tysi rocznie nie odczuje skrócenia żywotności za bardzo... ale ja jeżdżę rocznie 50 tysięcy, więc oleju po frytach lał nie będę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Raczej nie lałem olej do frytek:
http://www.valvolinepolska.pl/pr,9,maxlife_10w-40.html
http://www.valvolinepolska.pl/pr,9,maxlife_10w-40.html
widzę, że rozgorzała dyskusja na temat oleju. Zostanę więc w tym aucie na pełnym syntetyku, choć w swoim 1.8t zalewam 10w/40 i też nic się nie dzieje. Jeszcze raz obejrzałem cały silnik z każdej strony z góry i z dołu i z tyłu i przodu . Nie ma najmniejszego zapocenia nawet. Pozostaje przyjąć, że takie zużycie oleju jest dopuszczalne jak któryś z kolegów wcześniej napisał i profilaktycznie zmienić producenta oleju.
Taki olej do frytek jak zalewa kolega qwerty można lać Tylko że będzie gorzej się zachowywał przy minusowych temperaturach. Kwestia jest drugiej cyferki po W bo ona określa na ile olej jest 'gęsty' przy temperaturze 100 stopni. Czyli jeśli bierze 5w30, zalewasz 40. Ogólnie należy na pudełku z olejem szukać specyfikacji producenta. Jeśli dopuszcza olej i instrukcja mówi że powinna być np. VW 500 00 - to każdy olej z taką specyfikacją teoretycznie może być zalewany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
czym się różni ten z h.marketu od tego na półce w hurtowni poza ceną ?
Edit : jeździłem wcześniej na castrolu, później na oplowskim GM , teraz Mobil - jak żarł 1l / 1000 km to pije nadal - silnik suchy , nie kopci, nie poci , nie leje - wszystko co możliwe spr i prawie wszystko wymienione, silnik raz na x czasu podciągnięty pod 4,5 krpm - rocznie robione ok 30 tyś - wniosek - tak ma być i kropka a jeśli sie nie podoba to zmienić markę.
Edit : jeździłem wcześniej na castrolu, później na oplowskim GM , teraz Mobil - jak żarł 1l / 1000 km to pije nadal - silnik suchy , nie kopci, nie poci , nie leje - wszystko co możliwe spr i prawie wszystko wymienione, silnik raz na x czasu podciągnięty pod 4,5 krpm - rocznie robione ok 30 tyś - wniosek - tak ma być i kropka a jeśli sie nie podoba to zmienić markę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 cze 2012, 14:48
- Lokalizacja: dobre miasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
matelek pisze:Pytam ponieważ mój magik trochę się zdziwił , że chce to lać do auta bo to do motorów głownie - ale może się mylić przecież
BTW - Motula jeszcze nie testowałem a śledzę temat oleju dość często - Poważnie po zmianie mniej wam pije oleju ?
Wcześniej płukanka czy nie ?
co to za machanik który nie zna takiej marki ?
Motul produkuje oleje do wielu zastosowań .
A może teściu jeszcze nie nauczył się jeździć i daje po garach na zimnym silniku?
Ja tak zauważyłem, że jak jeździłem więcej po mieście krotkie trasy to mi więcej brał.
Jak więcej w trasie to mniej brał a szybko się poruszam i w mieście i poza :P
Generalnie też wycieków nie miałem, i chmury widać nie było
Ja tak zauważyłem, że jak jeździłem więcej po mieście krotkie trasy to mi więcej brał.
Jak więcej w trasie to mniej brał a szybko się poruszam i w mieście i poza :P
Generalnie też wycieków nie miałem, i chmury widać nie było
To i ja się podłącze do tematu bo mam pytanie, odnośnie stanu oleju - ile powinno go być:P
Tak, wiem, wiem, pomiędzy min a max, ale nigdzie nie znalazłem gdzie to min na miarce się zaczyna.
Pytam, bo u mnie olej kończy się na pierwszym ( dolnym ) pomarańczowym plastiku a książkowo powinno go być pomiędzy dwoma ? Dobrze mówię ?
W zeszłym tygodniu zrobiłem dolewkę bo myślałem, że mam dużo poniżej min, a sprawdzając dzisiaj świece - pierwsza od wlewu była w oleju. I teraz sam nie wiem, ile właściwie go jest
Tak, wiem, wiem, pomiędzy min a max, ale nigdzie nie znalazłem gdzie to min na miarce się zaczyna.
Pytam, bo u mnie olej kończy się na pierwszym ( dolnym ) pomarańczowym plastiku a książkowo powinno go być pomiędzy dwoma ? Dobrze mówię ?
W zeszłym tygodniu zrobiłem dolewkę bo myślałem, że mam dużo poniżej min, a sprawdzając dzisiaj świece - pierwsza od wlewu była w oleju. I teraz sam nie wiem, ile właściwie go jest
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga