Witam , 2.0tdi Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
turbina
zawor n75
nieszczelnosc?
[ BLB 2.0 140 KM] Przeładowanie
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
To prawdopodobnie zapieczone turbo. Spróbuj przegonić powyżej 3 tyś obrotów, a jak przejdzie w tryb awaryjny to wyłącz silnik i od nowa. Tak się dzieje jak zbyt długo się jeździ na niskich obrotach, bo zapieka się regulacja łopatek turbo. Jeżeli nie da się przedmuchać to pozostaje czyszczenie turbo.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
OK. Czy ten błąd wyszedł przy skanowaniu VCDS, czy łapie tryb awaryjny powyżej 3 tyś obrotów. Jeżeli to pierwsze to wszystko OK, bo kolega tak ostro dał w pedał, że nie zdążyły się łopatki schować i powstał błąd. Jeżeli jednak drugi przypadek czyli za każdym razem powyżej 3 tyś ciągłej jazdy tryb awaryjny to zapieczona turbinka.
Dynamiczne rozpędzanie na poszczególnych biegach nawet do 4 tyś może nie wykazać zapieczenia turbiny, ale na pewno jazda ciągła na np. 3,5 tyś od razu wywoła tryb awaryjny i błąd przeładowania. Znam ten ból bo w większości jeżdżę po mieście i mimo dynamicznego startu i kręcenia do 3,5 tyś na dolnych biegach sam przez ponad 6 lat używania tego silnika miałem właśnie kilka takich przypadków.
Dynamiczne rozpędzanie na poszczególnych biegach nawet do 4 tyś może nie wykazać zapieczenia turbiny, ale na pewno jazda ciągła na np. 3,5 tyś od razu wywoła tryb awaryjny i błąd przeładowania. Znam ten ból bo w większości jeżdżę po mieście i mimo dynamicznego startu i kręcenia do 3,5 tyś na dolnych biegach sam przez ponad 6 lat używania tego silnika miałem właśnie kilka takich przypadków.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7