Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 TDI] 286KM, 567Nm 10sek do SETKI :(

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
pablo.k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Belgia

Post autor: pablo.k » 11 mar 2014, 20:25

Aligator robil remap u mnie i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Bylem u niego ponad cztery godziny ale widziałem ze gość wie co robi, wielu ludzi go poleca.Do Katowic masz daleko ale i tak bliżej ode mnie :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 mar 2014, 20:44

Panowie, wystarczy <nerwus>
Proszę założyć osobny temat, bo temat nie dotyczy gdzie zrobić chipa, tylko problemu, który najwyraźniej autor tematu odpuścił, bo nie odezwał się od czasu jego założenia.

lotdin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 lis 2010, 17:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lotdin » 19 mar 2014, 14:42

Asek przy takich parametrach powinienes robić z 6.5 do paki. może masz jakaś dziure w gumie od IC... nie ma jakis szumów? jezdzilem 233konna wersja w automacie i przyjemnie wciska a mam s4 b5. Coś jest ... na 100% tak jak pisali zrób logi

pilnuj języka - metyoo
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 14:51 przez lotdin, łącznie zmieniany 2 razy.

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 23 mar 2014, 09:41

Witam, mam podobny problem.

Posiadam A6 C6 3.0 TDI TIP + Qauttro ( silnik BMK )

Byłem wczoraj na hamowni oraz chipie i takie wyszły wyniki:

SERIA:
221 KM
430 NM

PO CHIPIE:
281 KM
540 NM



różnice w przyśpieszeniu czuć lecz do setki jest 7,5 sekundy :/ ( zrobiłem z 20 przejazdów 0-100km ) Czy jest to normalny wynik? bo wydaje mi się że powinno być ok 6,5 sekundy. Dodam że wczoraj zrobiłem kilka testów A6 C6 3. tdi quattro MANUAL bez chipa i ma taki sam wynik jak ja po chipie czyli 7,5 sekundy


Myślałem że spowalniają mnie opony 19" 255 więc założyłem zimowe felig 16" 225 lecz wynik nie zmienił się.


Czy 7,5 sekundy dla automatu po CHIPIE to nie za dużo? jechać na poprawkę chipa? Obrazek

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1127
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 23 mar 2014, 17:54

Skoro seria fabrycznie ma ponizej 7sekund to faktycznie slabo wypada.

Pewnie skrzynia biegów nie nadąża.

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 23 mar 2014, 20:43

Zmieniłem dziś soft w skrzyni z ver 0080 na 0100 i dalej to samo.... 7,8 sek do setki
zamieszczę film z nagraniem licznika dla oceny

Przemek 3.0tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2013, 12:06
Lokalizacja: Torun

Post autor: Przemek 3.0tdi » 23 mar 2014, 21:25

moje BMK ma 285 i 550NM i na 1/4 zjadam 4,2 V8 a Audi A8 D3, przed prądem nie było praktycznie szans co czasu na setke to pewnie konwerter ma poślizg i tracisz cenne NM widziałem przebieg koło 250tyś km i zapewne remontu nie widziała <lol> konwertery w 6HP19 nie są jakieś szałowe i lubią płatać figle <lol>

A czy po zmianie softu przeprowadziłeś pełną adaptację sprzęgieł?

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 23 mar 2014, 21:39

Nie, nie robiłem adaptacji. To jest standardowa 5 - cio poziomowa adaptacja? czyli ruszanie i hamowanie w odpowiednich prędkościach ? Adaptacja jest wymagana zawsze po upgrade softu skrzyni? dużo daje?


ps. założyłem temat oceny chiptuningu i dodałem tam film przyśpieszenia ( wydaje mi się że trochę lepiej powinien iść po zmianie biegu lecz wiele do życzenia pozostawia start czyli 1 sekunda )


ps2. taką adaptację przeprowadzić ? download.php?id=11687

ps3. Tuner który robił mi chipa przesłał mi program na ok. 300km i 570NM różnica jest kolosalna. czas do setki 7,2 - gdyby skrzynia nie zamulałaby przez 1 sekundę to było by ok 6,5 sek :) więc już jest ok.

Co do adaptacji to nie można jej przeprowadzić na mojej skrzyni, VAS nie widzi kanału adaptacji. Wgrałem już soft 00110 czyli najnowszy.

djid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2012, 10:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djid » 27 mar 2014, 15:48

Kolego, z jakich obrotów ruszasz podczas próby ?

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 28 mar 2014, 14:39

od 0. Czyli samochód stoi i ruszam z gazem do oporu. Pomiar robiony jest Vag pro przez OBD
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

djid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2012, 10:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djid » 01 kwie 2014, 10:52

od 0 to raczej mało prawdopodobne. Chodziło chyba raczej od wolnych obrotów - czy tak?
Jeśli tak to spróbuj wykonać próbę ruszając z ok. 2200 obrotów.

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 01 kwie 2014, 20:09

Próbę robię od 0 obrotów czyli trzymam nogę na hamulcu, puszczam hamulec i wciskam gaz. Prościej już nie mogę wytłumaczyć. Od obrotów 2200? czyli trzymać samochód na "ręcznym" gazować i odpuścić ręczny? :) Przypominam że mam Tiptronica
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 01 kwie 2014, 22:32

Naciskasz lewą nogą hamulec a prawą gaz, do momentu osiągnięcia 2200-2500obr. wtedy zwalniasz hamulec i gaz do oporu. Możesz jeszcze trochę wcześniej przerzucać biegi na wyższe tak około 3900-4100obr. no i oczywiście wyłączona kontrola trakcji. Tylko wtedy osiągniesz fabryczne przyspieszenie. Aha - nie próbuj tego zbyt często, bo ta operacja bardzo mocno obciąża skrzynie.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 kwie 2014, 08:02

Adam84 pisze:bo ta operacja bardzo mocno obciąża skrzynie.
Ta operacja zabija skrzynię i jeśli jest już wysłużona to bardzo szybko powie pa pa.

iceweed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2012, 00:32
Lokalizacja: lublin

Post autor: iceweed » 02 kwie 2014, 09:23

Obciąża ale start nieziemski :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja