wentylator klimatyzacji, jakie trudności przy wymianie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: Wrocław
wentylator klimatyzacji, jakie trudności przy wymianie
Witam,
chce bez pomocy warsztatu wymienić wentylator klimatyzacji, potrzebuje pomocy osoby, która już to robiła. Jakie trudności można napotkać, co po kolei zrobić żeby się udało.
Za cenne uwagi z góry dziękuje.
Pzdr.
chce bez pomocy warsztatu wymienić wentylator klimatyzacji, potrzebuje pomocy osoby, która już to robiła. Jakie trudności można napotkać, co po kolei zrobić żeby się udało.
Za cenne uwagi z góry dziękuje.
Pzdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
- Lokalizacja: Pomorze
gilbert0601, mam nadzieję ze sprawdziłes czy rzeczywiscie wentylator nadaje sie do wymiany bo drugą przyczyną niedziałającego wentylatora jest spalony bezpiecznik 30A znajdujący się pod plastykami w pobliżu kolumny kierowniczej jeśli przyjąc że sprawdziłeś wentylator na krótko i nie działa to pozostają dwa sposoby:łatwiejszy bez potrzeby posiadania podnośnika bądz kanału lub trudniejszy gdy posiadamy pomoce warsztatowe trudniejszy ma to do siebie że wszystko bedzie tak jak fabryka chciała
odkręcamy plastyki wlotu powietrza,sam demontaż wentylatora jest dziecinnie prosty(sprawdz ile masz miejsca w swoim samochodzie bo nie wiem jak z twoim silnikiem),wykręcamy jeden wkręt na srubokręt krzyzakowy i okrecamy lekko wentylator po czym ciagniemy do tyłu w kierunku silnika i wyciągamy do góry nie w kazdym silniku tak pójdzie,ale chyba w twoim powinno spokojnie wyjsc ja robiłem to w silniku 2.4
metoda łatwiejsza:tniemy kable i łączymy na konektory,montujemy wentylator na swoim miejscu,przykręcamy srubkę,montujemy plastyki wlotu powietrza
metoda trudniejsza:odkręcamy dodatkowo osłonę dolna silnika i wyciagamy kabel wentylatora idacy wzduż chłodnicy aż do zbiorniczka płynu wspomagania,montujemy nowy wentylator i wkładamy kabel dokładnie w te same uchwyty gdzie był oryginalnie,montujemy osłone silnika oraz plastyki wlotu powietrza
opis moze jest chaotyczny wiec sorrki
odkręcamy plastyki wlotu powietrza,sam demontaż wentylatora jest dziecinnie prosty(sprawdz ile masz miejsca w swoim samochodzie bo nie wiem jak z twoim silnikiem),wykręcamy jeden wkręt na srubokręt krzyzakowy i okrecamy lekko wentylator po czym ciagniemy do tyłu w kierunku silnika i wyciągamy do góry nie w kazdym silniku tak pójdzie,ale chyba w twoim powinno spokojnie wyjsc ja robiłem to w silniku 2.4
metoda łatwiejsza:tniemy kable i łączymy na konektory,montujemy wentylator na swoim miejscu,przykręcamy srubkę,montujemy plastyki wlotu powietrza
metoda trudniejsza:odkręcamy dodatkowo osłonę dolna silnika i wyciagamy kabel wentylatora idacy wzduż chłodnicy aż do zbiorniczka płynu wspomagania,montujemy nowy wentylator i wkładamy kabel dokładnie w te same uchwyty gdzie był oryginalnie,montujemy osłone silnika oraz plastyki wlotu powietrza
opis moze jest chaotyczny wiec sorrki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
- Lokalizacja: Pomorze
gilbert0601, jak napisałem wcześniej chyba nie w kazdym silniku jest tyle miejsca aby zrobic to bez uchylania zderzaka,ale twój jest mniejszy niż 2.4 wiec powinno byc ok poza tym pamietaj że są dwa typy wentylatorów:do diesla i do benzyny(z tego co pamietam to mocniejszy jest do benzyny,chyba 300W) oraz dwa rodzaje wtyczek wiec zajrzyj pod plastyk zbiorniczka płynu wspomagania i zobacz jaka wtyczka siedzi u ciebie
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Nie do końca - Kolegi silnik ma 4 cylindry w rzędzie, przez co jest dłuższyTadzioNorek pisze:ale twój jest mniejszy niż 2.4 wiec powinno byc ok
Kolego gilbert0601 zamiast kupować drugi, można spróbować regenaracji, skoro trzeszczy to może wystarczy wymienić łożyska. Sprawdź też, czy przypadkiem coś nie przeszkadza w obrocie łopatek, może jakiś przewód, gałązka a może po prostu się przesunął w mocowaniu.
Niestety w Elsie nie ma info jak wyciągnąć wentylator w Twoim silniku ... mnie udało się to zrobić tak jak opisał Kolega TadzioNorek z tym że jak wyciągałem cały, bez żadnego krojenia wtyczek
Możesz też spróbować wjechać na kanał, zdemontować płytę podłogową, bo być może dołem będzie prościej go wyciągnąć
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja mam 1,8t apu i do gory nie dalo rady nawet jak poluizowalem pas przedni na gornych srobach., braklo mi doslowanie z pol cm.... kolejne podejscie zrobie od dolu moze dolem wyjdzie. lub jak gore i dol pasa sie odkreci to wiadomo droga wolna.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: Wrocław
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Witam.
mam u siebie taki problem że wydarło mi cały komutator i wszystkie szczotki się skończyły.....
na silniku mam napisane takie coś
firma NIDEC
znaczki VW i AUDI
EM10T30
861435F
8-127-T
0840
a na kablu przy wtyczce jest taki nr - 8D0959455C
i teraz po czym szukać wentylatora na smigle napisy VALEO i w środku silnika od wiatraka też VALEO wtyka okragła
mam u siebie taki problem że wydarło mi cały komutator i wszystkie szczotki się skończyły.....
na silniku mam napisane takie coś
firma NIDEC
znaczki VW i AUDI
EM10T30
861435F
8-127-T
0840
a na kablu przy wtyczce jest taki nr - 8D0959455C
i teraz po czym szukać wentylatora na smigle napisy VALEO i w środku silnika od wiatraka też VALEO wtyka okragła
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Na wtyczce pewnie widnieje numer części dla samej wtyczki.
https://www.google.pl/search?q=861435F& ... sAHKsIDwAw
Jak lubisz dookoła, możesz poszukać numeru części w ETCE: 8D0959455C
to Akurat 5 sekund szukania z wykorzystaniem tego co sam już napisałeś:xpbit pisze:i teraz po czym szukać wentylatora
https://www.google.pl/search?q=861435F& ... sAHKsIDwAw
Jak lubisz dookoła, możesz poszukać numeru części w ETCE: 8D0959455C
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
nic mi to nie daje bo z googla nie zamówie
tzn pod numerem z plakietki przyklejonej do wtyczki występują właśnie wiatraki
zamówiłem wiatrak w sklepie normalnie spod numeru który był przy wtyczce i jest taki jak mój czyli te 280mm i 300W ktoś tak tu pisał że tyle ma mieć i też na okrągła wtyczkę....
bo używka raczej mogłaby potrzymać parę lat albo tydzień...
czy jest coś oprócz wielkości Watów i rodzaju wtyczki na co trzeba zwrócić uwagę
tzn pod numerem z plakietki przyklejonej do wtyczki występują właśnie wiatraki
zamówiłem wiatrak w sklepie normalnie spod numeru który był przy wtyczce i jest taki jak mój czyli te 280mm i 300W ktoś tak tu pisał że tyle ma mieć i też na okrągła wtyczkę....
bo używka raczej mogłaby potrzymać parę lat albo tydzień...
czy jest coś oprócz wielkości Watów i rodzaju wtyczki na co trzeba zwrócić uwagę
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
no i gra gitarametyoo pisze:W ETCE jest tylko średnica i moc, więcej informacji nie ma. Te 280mm i 300W to prawidłowe parametry.
zamontowałem kpl wiatrak firmy NRF i śmiga elegancko na pierwszym biegu jak i na drugim
Koszt wiatraka - 160zł
Robocizna - 0zł
tak informacyjnie przy silniku 2,8 V6 wymiana jest bajecznie prosta dosłownie 10min i zamontowane
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga