Witam.
Szperając na temat skrzyni biegów znalazłem przełożenia ostatnich biegów AXW i AVF
AVF - 310 Nm - 6 bieg przelozenie 0,600
AWX - 295 Nm - 5 bieg przelozenie 0,686
Bede wdzieczny za info jak to sie ma względem prędkości na danych obrotach? jak dobrze rozumuje to np przy 3000 obr auto z 5-cio biegową skrzynia będzie miało wyższą prędkosć niż auto z 6-cio biegowa skrzynia?
Pozdr
[ MANUAL] 1.9 TDI skrzynia 6cio i 5cio biegowa różnice
[ MANUAL] 1.9 TDI skrzynia 6cio i 5cio biegowa różnice
Jazda zaczyna się od 300 Nm...
Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro
Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro
Zagór, oczywiscie mam na myśli FWD bo w C5 tylko taki rodzaj napędu przy tych motorach jest ( niestety) . czyli na 6-tym biegu przy 3000 tys będzie wieksza prędkość niż na 5-tym w skrzyni pięcio biegowej.... a ja myślałem, że jak jest większa liczba po przecinku to właśnie jest większa prędkośc...
Jazda zaczyna się od 300 Nm...
Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro
Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ma znaczenia FWD, RWD, czy AWD - każdy z napędów ma dyferencjał czasem jeden, czasem trzy
i tam jest jeszcze tzw przełożenie główne - ale podejrzewam, że 5 i 6 bieg mogą mieć takie samo.
Taka forma zapisu przełożenia, informuje ile obrotów koła zdawczego musimy wykonać, aby otrzymać 1 obrót koła odbierającego.
Czyli w 5-cio biegowej wałek napędzany silnikiem, musi zrobić o 0,086 obrotu więcej, aby uzyskać 1 obrót wałka na którym siedzi atak dyfra.

Taka forma zapisu przełożenia, informuje ile obrotów koła zdawczego musimy wykonać, aby otrzymać 1 obrót koła odbierającego.
Czyli w 5-cio biegowej wałek napędzany silnikiem, musi zrobić o 0,086 obrotu więcej, aby uzyskać 1 obrót wałka na którym siedzi atak dyfra.
obecnie tez mam 6-cio więc przyzwyczajony jestem.... tym bardziej, że quattro ma jednak troszke krótsze przełożenia, w FWD ciut lepiej jest....
[ Dodano: 2014-03-27, 19:25 ]
Zagór, przełozenie głowne :
» Główne 3.444 dla 5-cio biegowej / 3.875 dla 6-cio biegowej
i jak teraz dane z pierwszego posta odnosza sie do mojego pytania?
dzieki
[ Dodano: 2014-03-27, 19:25 ]
Zagór, przełozenie głowne :
» Główne 3.444 dla 5-cio biegowej / 3.875 dla 6-cio biegowej
i jak teraz dane z pierwszego posta odnosza sie do mojego pytania?

dzieki
Jazda zaczyna się od 300 Nm...
Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro
Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mamy znowu ten sam zapis przełożenia - więc:
5 biegowa - 3,444 obrotu koła napędzającego (atak dyfra) na 1 obrót 1/2 ośki
6 - biegowa - 3,875 itd....
Teraz pozostaje kilka sek liczenia - wyjdzie Ci prędkość obrotowa kół - jeśli są o takim samym obwodzie - będziesz wiedział które jedzie szybciej na ostatnim biegu przy danych rpm silnika.
5b - 3k rpm silnika * 0,600 * 3,444 = 6199,2 rpm koła
6b - 3k rpm silnika * 0,686 * 3,875 = 7974,75 rpm koła
5 biegowa - 3,444 obrotu koła napędzającego (atak dyfra) na 1 obrót 1/2 ośki
6 - biegowa - 3,875 itd....
Teraz pozostaje kilka sek liczenia - wyjdzie Ci prędkość obrotowa kół - jeśli są o takim samym obwodzie - będziesz wiedział które jedzie szybciej na ostatnim biegu przy danych rpm silnika.
5b - 3k rpm silnika * 0,600 * 3,444 = 6199,2 rpm koła
6b - 3k rpm silnika * 0,686 * 3,875 = 7974,75 rpm koła