Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] 1.9 TDI skrzynia 6cio i 5cio biegowa różnice

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

[ MANUAL] 1.9 TDI skrzynia 6cio i 5cio biegowa różnice

Post autor: icemerc » 12 mar 2014, 23:11

Witam.
Szperając na temat skrzyni biegów znalazłem przełożenia ostatnich biegów AXW i AVF

AVF - 310 Nm - 6 bieg przelozenie 0,600
AWX - 295 Nm - 5 bieg przelozenie 0,686

Bede wdzieczny za info jak to sie ma względem prędkości na danych obrotach? jak dobrze rozumuje to np przy 3000 obr auto z 5-cio biegową skrzynia będzie miało wyższą prędkosć niż auto z 6-cio biegowa skrzynia?

Pozdr
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 mar 2014, 15:42

Nie, przy założeniu oczywiście że rozpatrujemy bez przełożenia dyferencjału, to w zaistniałej sytuacji auto z 6-cio biegową skrzynią będzie miało wyższą prędkość - krótko mówiąć 6-cio biegowa jest dłuższa - i tak to ma sens - obniżenie rpm przy podróży w trasie :)

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 17 mar 2014, 16:33

Zagór, oczywiscie mam na myśli FWD bo w C5 tylko taki rodzaj napędu przy tych motorach jest ( niestety) . czyli na 6-tym biegu przy 3000 tys będzie wieksza prędkość niż na 5-tym w skrzyni pięcio biegowej.... a ja myślałem, że jak jest większa liczba po przecinku to właśnie jest większa prędkośc...
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 mar 2014, 16:50

Nie ma znaczenia FWD, RWD, czy AWD - każdy z napędów ma dyferencjał czasem jeden, czasem trzy :) i tam jest jeszcze tzw przełożenie główne - ale podejrzewam, że 5 i 6 bieg mogą mieć takie samo.

Taka forma zapisu przełożenia, informuje ile obrotów koła zdawczego musimy wykonać, aby otrzymać 1 obrót koła odbierającego.
Czyli w 5-cio biegowej wałek napędzany silnikiem, musi zrobić o 0,086 obrotu więcej, aby uzyskać 1 obrót wałka na którym siedzi atak dyfra.

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 17 mar 2014, 21:29

Zagór, Dzieki wielkie za pomoc :) w takim razie szukam auta ze skrzynia 6-cio biegowa....
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

pablo.k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Belgia

Post autor: pablo.k » 17 mar 2014, 21:37

Jeździłem a6 c5 1.9 ze skrzynią 6 jak i 5 biegowa.
Wolałem 5 biegowa skrzynie, mniej trzeba było"wajchowac", szczególnie ze więcej jeździłem po mieście.

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 mar 2014, 19:25

obecnie tez mam 6-cio więc przyzwyczajony jestem.... tym bardziej, że quattro ma jednak troszke krótsze przełożenia, w FWD ciut lepiej jest....

[ Dodano: 2014-03-27, 19:25 ]
Zagór, przełozenie głowne :

» Główne 3.444 dla 5-cio biegowej / 3.875 dla 6-cio biegowej


i jak teraz dane z pierwszego posta odnosza sie do mojego pytania? :)

dzieki
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 mar 2014, 09:01

Mamy znowu ten sam zapis przełożenia - więc:
5 biegowa - 3,444 obrotu koła napędzającego (atak dyfra) na 1 obrót 1/2 ośki
6 - biegowa - 3,875 itd....

Teraz pozostaje kilka sek liczenia - wyjdzie Ci prędkość obrotowa kół - jeśli są o takim samym obwodzie - będziesz wiedział które jedzie szybciej na ostatnim biegu przy danych rpm silnika.
5b - 3k rpm silnika * 0,600 * 3,444 = 6199,2 rpm koła
6b - 3k rpm silnika * 0,686 * 3,875 = 7974,75 rpm koła

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 28 mar 2014, 09:49

Zagór, czyli teraz wychodzi na to, że skrzynia 5-cio biegowa przy 3000 obr bedzie miała większą prędkość niż 6-cio, gdzie musi zrobić 1775,55 rmp koła wiecej....
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga