Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Wymiana sprężyn A6 C5

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
pavlikkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:10
Lokalizacja: Lublin

Wymiana sprężyn A6 C5

Post autor: pavlikkk » 07 mar 2013, 12:07

:( Witam serdecznie,potrzebuje wskazówek i pomocy jak wymienić sprężyny z przodu i z tyłu.Prosze o jakiś fajny opis co i jak robić po kolei.Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-03-07, 12:09 ]
Planuje się sam zabrać za wymianę i mam nadzieje,że z waszą pomocą mi się uda

[ Dodano: 2013-03-07, 12:50 ]
Ps.mile widziane jakieś zdjęcia poglądowe <okok>

[ Dodano: 2013-03-07, 21:22 ]
Pomocyyyyyyyyyy

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 07 mar 2013, 22:56

ściągacze do sprężyn masz??

pavlikkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pavlikkk » 07 mar 2013, 22:59

Mam nie ma problemu

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 07 mar 2013, 23:03

tu masz prawie pokrewny temat o amorach ale w koncu sprężyny sa na amorach, wiec czytaj.
a6-c5-wymiana-amortyzatorow-vt21328,15.htm#589526

pavlikkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pavlikkk » 07 mar 2013, 23:13

Oki dzięki bardzo poczytam i zabieram sie do roboty

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 07 mar 2013, 23:14

Tylnie to najmniejszy poblem,odkręcasz amortyzatoty(obojętnie z której strony,jak Ci wygodniej)podnosisz obie strony auta i wyciągasz sprężyny. Przód trochę bardziej czasochłonny. Odkręcasz dwie śruby pod maską,są pod gumowymi zaśleplami.Następnie dolną przy wahaczu.W tym momencie potrzebujesz pomocy,ktoś musi odgiąć piastę tak byś mógł wyciągnąc amoryzator wraz ze sprężyną,no chyba,że wolisz odpiąć przegub wedy swowodnie wyjdzie.Następnie sciągacze do spręzyn i do dzieła :] Najlepiej umieścić mcperson w imadle,ściągnąć sprężynyę sciągaczem i wtedy pneumatycznym kluczem odkręcić górną śrubę trzymającą poduszkę sprężyny.Jeśli nie masz dostępu do pneumatycznego klucza to będzie to odrobine trudniejsze ponieważ musisz użyć dwóch kluczy o ile dobrze pamiętam to 18 oczkowej i imbus którym będziesz tyrzmał gwint amorytzatora.

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 07 mar 2013, 23:21

bart3k pisze: Odkręcasz dwie śruby pod maską,.
a nie trzy?? ;p

pavlikkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pavlikkk » 07 mar 2013, 23:25

Właśnie tak myślałem,że tylne to nie taka filozofia a z przodem będe się musiał pobawić.

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 07 mar 2013, 23:25

spiderpp1 pisze:
bart3k pisze: Odkręcasz dwie śruby pod maską,.
a nie trzy?? ;p
Jeśli chcesz wyciągnąć sam amortyzator ze sprężyną to dwie.

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 07 mar 2013, 23:32

hmm <mysli> pod maska jest przykręcony na trzy śruby. Po odkręceniu tego wtedy wyciąga się go w dól i odkręcą dwie śruby i odchodzi amor ze sprężyna od tego aluminium co sie przy nim trzymają górne wahacze.

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 07 mar 2013, 23:39

No właśnie nie trzeba odkręcać tego aluminium trzymającego się na trzech srubach by wyciągąnąć amor. Wystarczy odkrcić dwię które są schowane pod gmowymi zaślepkami jak już wspomniałem wcześniej.

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 07 mar 2013, 23:40

to zwracam honor :) małe nieporozumienie

user

Post autor: user » 16 mar 2014, 07:53

odkopujac.
czyli jak dobrze rozumiem, nie trzeba ruszac wogole wahaczy? czy mogłbym prosic o fotki gdzie sa te zaslepione sruby?
ps
chodzi o te dwie nakretki? -mozna je odkrecic od góry pod maska?? <cwaniak>
Obrazek

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 16 mar 2014, 15:03

Tak.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

user

Post autor: user » 15 lut 2015, 22:16

dopatrzył ja i faktycznie sa zaslepi, ale po stronie kierowcy jest ineco utrudniony dostep -pomijajac wiazke kabli, sa jeszcze przewody hamulcowe -da rady sie tam wepchac bez problemu? -kazda wersja silniowa ma taki sam układ? -na oko nie bedzie trzeba tez demontowac rozporki <milczek>
dzieki chopaki ! <okok>

[ Dodano: 2015-02-15, 22:16 ]
potwierdzam, wystarczy zerwac ori zaslepki popuscic stabilizator i mozna działac <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl