Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

silnik 2.4 i ogromne zużycie oleju

Silniki benzynowe
atlas audi a6

silnik 2.4 i ogromne zużycie oleju

Post autor: atlas audi a6 » 10 mar 2014, 14:46

Witam wszystkich forumowiczów.
Noszę się z następującym problemem. W !6 pracuje silnik 2.4 i w chwili obecnej przebieg to 101000km ( bezdyskusyjnie oryginalny ) Niestety pojawił się duży problem ponieważ dolewam około 2 litrów oleju na 1000-1500km. Auto nie ma żadnego wycieku a co więcej - nie kopci z rury, spaliny wydają się być ok. Auto obecnie ma założoną instalację LPG lecz to chyba nie ma nic wspólnego. Straszna lipa bo 5w/40 troszkę kosztuje :) Czy zużyte gumki zaworowe potrafią takie rzeczy robić, czy powinienem szukać problemu gdzie indziej.

Pozdrawiam

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 10 mar 2014, 14:50

Jeżeli 1 litr na 1000 jest w normie wg producenta na działających uszczelniaczach, to zajechane spokojnie mogą ten wynik podnieść znacząco :) Pytanie tylko czy oglądałeś autko też na podnośniku. Aha i czy zaglądałeś do świec?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 10 mar 2014, 17:28

1. jak dokładnie sprawdzałeś czy nie cieknie ?
2. 5w40 jakiej firmy i gdzie kupujesz ?
3. dużo robisz dziennie kilometrów ? często jeździsz z dużymi prędkościami ?

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 mar 2014, 07:23

auto oglądałem z każdej strony i wycieku nie ma. Jeżdżę nim bez butowania, czasem jakaś mała trasa ale większość w mieście. Nie widziałem nigdzie specyfikacji producenta, w której jest napisane, ze samochód może zużyć 10 litrów na 10000km. Samochód nie jest zajechany, jak już pisałem ma 101000km. Olej Valvoline kupowany w hurtowni motoryzacyjnej. Do świec nie zaglądałem

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 mar 2014, 11:06

Cóż, ogólnie kolega w swoim 2.8Q w ori instrukcji przeczytał że może brać w warunkach ciężkiej eksploatacji do 1 litra na 1000 km. Ja sobie tutaj czytam w innej instrukcji po PL że może wynieść 0,5 litra na 1000 km... wszystko z ori instrukcji do A6C5 AVant - z tym że to jest do V6. Teoretycznie rzędówka nie powinna tyle ciągać, ale z drugiej strony ty masz turbo, więc może tu należy szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 11 mar 2014, 11:17

2.4 z Turbo ? mrporpoise czytaj ze zrozumieniem.
Potwierdzam, że w instrukcji 1l na 1000 jest w normie.
1977 - ja w 2.8 miałem zużycie ponad 1 litr na 1000km, jeździłem wtedy na mobli1 5w50. Zalałem Agipa 5w50 spalanie oleju spadło do 300-400ml na 1000km. Teraz wymieniłem odmy i simering wału i po 600km silnik póki co nic nie wziął (dalej jeżdżę na 5w50 agip).

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 mar 2014, 12:32

Tak tak, racja, czytam. Przełączałem się między tematami i zerknąłem w opis pod profilem kolegi - stąd błąd. <glupek>

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 mar 2014, 12:47

Dzięki za podpowiedzi :)
Owszem na co dzień popycham 1.8t a 2.4 należy do teścia :) sam go namówiłem na zakup więc ponosząc tego konsekwencje :) podpytuję na forum co i jak. Tym bardziej, zże moje autko pobiera 1,5l/10000km więc znośnie. Cóż..pozostaje zmienić olej i obserwować. Warto zejść z 5w/40 na 10?> czy to bez sensu zabieg?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 mar 2014, 13:17

Bez sensu i wręcz szkodliwie. Pamiętaj że V6 audi aż do śmierci motoru mają jeździć na pełnym syntetyku. Specyfikacja VW 500 00 albo 502 00 'sezonowy olej lekkobieżny' lub VW 501 01. Ogólnie idzie raczej o lepkość i gęstość. Nie lej półsyntetyka bo to raczej szkodliwe i nie zalecane. Syntetyk ale gęstszy - tutaj już musisz poczytać trochę o specyfikacjach API itd.
Ja mam od tego mechanika który się na tym zna i w razie czego sam będzie naprawiał co popsuł <lol>

Aha oczywiście występują też i pełne syntetyki 10Wxx ;)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 mar 2014, 19:54

viewtopic.php?t=65585
sprawdz czy w tym miejscu nie masz wycieku -do tego sprawdz odmy
jak z analizą spalim na obecność węglowodorów ?

Paweł0690
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 cze 2011, 20:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Paweł0690 » 11 mar 2014, 20:23

Ja bym proponował zajrzeć ci do świec, czy przypadkiem nie stoi w nich olej. Jeżeli wszystko ok. to tak jak ktoś pisał sprawdz odpowietrzenie silnika, ezektor. W mojej poprzedniej A6 (2.8) też schodzilo0 sporo oleju ale swiece stały w oleju, zaślepki wałko rozrzadu z tyłu silnika się pociły do tego uszczelniacze na wałku rozrządu z przodu, no i OLEJ gosć od ktorego ja kupiłem zalał ją najgorszym gów... jakie może być Mobil 5w30. Po zrobieniu wszystkiego co wymieniłem i zastosowaniu oleju Motul 8100 X- cleam+ zużycie spadło do góra dwóch litrów od wymiany do wymiany.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 11 mar 2014, 21:09

na moje silnik suchy jak wiór. Z każdej strony go widziałem a troch e pod samochodem spędziłem. Odmę jeszcze raz dogladne i świece sprawdzę. Dam znać

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 mar 2014, 21:21

loknij na tył bloku ze strony pasażera od spodu auta .do tego potrzebne ci będzie latarka i małe lusterko .u mnie też wszędzie było sucho jak wiór

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 12 mar 2014, 20:26

mrporpoise pisze:Bez sensu i wręcz szkodliwie. Pamiętaj że V6 audi aż do śmierci motoru mają jeździć na pełnym syntetyku. Specyfikacja VW 500 00 albo 502 00 'sezonowy olej lekkobieżny' lub VW 501 01. Ogólnie idzie raczej o lepkość i gęstość. Nie lej półsyntetyka bo to raczej szkodliwe i nie zalecane. Syntetyk ale gęstszy - tutaj już musisz poczytać trochę o specyfikacjach API itd.
Ja mam od tego mechanika który się na tym zna i w razie czego sam będzie naprawiał co popsuł <lol>

Aha oczywiście występują też i pełne syntetyki 10Wxx ;)
Możesz czymś potwierdzić informację, że musi jeździć na syntetyku?
Przed zimą zalazłem Valvoline MaxLife 10W-40 i muszę dolewać olej (jakieś 2 l na 2500-3000 km. Ostatnie 2000 km zrobiłem na LPG (ciągle trasa).

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 12 mar 2014, 21:06

może też jeździć na oleju po frytkach. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga