silnik 2.4 i ogromne zużycie oleju
silnik 2.4 i ogromne zużycie oleju
Witam wszystkich forumowiczów.
Noszę się z następującym problemem. W !6 pracuje silnik 2.4 i w chwili obecnej przebieg to 101000km ( bezdyskusyjnie oryginalny ) Niestety pojawił się duży problem ponieważ dolewam około 2 litrów oleju na 1000-1500km. Auto nie ma żadnego wycieku a co więcej - nie kopci z rury, spaliny wydają się być ok. Auto obecnie ma założoną instalację LPG lecz to chyba nie ma nic wspólnego. Straszna lipa bo 5w/40 troszkę kosztuje Czy zużyte gumki zaworowe potrafią takie rzeczy robić, czy powinienem szukać problemu gdzie indziej.
Pozdrawiam
Noszę się z następującym problemem. W !6 pracuje silnik 2.4 i w chwili obecnej przebieg to 101000km ( bezdyskusyjnie oryginalny ) Niestety pojawił się duży problem ponieważ dolewam około 2 litrów oleju na 1000-1500km. Auto nie ma żadnego wycieku a co więcej - nie kopci z rury, spaliny wydają się być ok. Auto obecnie ma założoną instalację LPG lecz to chyba nie ma nic wspólnego. Straszna lipa bo 5w/40 troszkę kosztuje Czy zużyte gumki zaworowe potrafią takie rzeczy robić, czy powinienem szukać problemu gdzie indziej.
Pozdrawiam
auto oglądałem z każdej strony i wycieku nie ma. Jeżdżę nim bez butowania, czasem jakaś mała trasa ale większość w mieście. Nie widziałem nigdzie specyfikacji producenta, w której jest napisane, ze samochód może zużyć 10 litrów na 10000km. Samochód nie jest zajechany, jak już pisałem ma 101000km. Olej Valvoline kupowany w hurtowni motoryzacyjnej. Do świec nie zaglądałem
Cóż, ogólnie kolega w swoim 2.8Q w ori instrukcji przeczytał że może brać w warunkach ciężkiej eksploatacji do 1 litra na 1000 km. Ja sobie tutaj czytam w innej instrukcji po PL że może wynieść 0,5 litra na 1000 km... wszystko z ori instrukcji do A6C5 AVant - z tym że to jest do V6. Teoretycznie rzędówka nie powinna tyle ciągać, ale z drugiej strony ty masz turbo, więc może tu należy szukać przyczyny?
- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
2.4 z Turbo ? mrporpoise czytaj ze zrozumieniem.
Potwierdzam, że w instrukcji 1l na 1000 jest w normie.
1977 - ja w 2.8 miałem zużycie ponad 1 litr na 1000km, jeździłem wtedy na mobli1 5w50. Zalałem Agipa 5w50 spalanie oleju spadło do 300-400ml na 1000km. Teraz wymieniłem odmy i simering wału i po 600km silnik póki co nic nie wziął (dalej jeżdżę na 5w50 agip).
Potwierdzam, że w instrukcji 1l na 1000 jest w normie.
1977 - ja w 2.8 miałem zużycie ponad 1 litr na 1000km, jeździłem wtedy na mobli1 5w50. Zalałem Agipa 5w50 spalanie oleju spadło do 300-400ml na 1000km. Teraz wymieniłem odmy i simering wału i po 600km silnik póki co nic nie wziął (dalej jeżdżę na 5w50 agip).
Dzięki za podpowiedzi
Owszem na co dzień popycham 1.8t a 2.4 należy do teścia sam go namówiłem na zakup więc ponosząc tego konsekwencje podpytuję na forum co i jak. Tym bardziej, zże moje autko pobiera 1,5l/10000km więc znośnie. Cóż..pozostaje zmienić olej i obserwować. Warto zejść z 5w/40 na 10?> czy to bez sensu zabieg?
Owszem na co dzień popycham 1.8t a 2.4 należy do teścia sam go namówiłem na zakup więc ponosząc tego konsekwencje podpytuję na forum co i jak. Tym bardziej, zże moje autko pobiera 1,5l/10000km więc znośnie. Cóż..pozostaje zmienić olej i obserwować. Warto zejść z 5w/40 na 10?> czy to bez sensu zabieg?
Bez sensu i wręcz szkodliwie. Pamiętaj że V6 audi aż do śmierci motoru mają jeździć na pełnym syntetyku. Specyfikacja VW 500 00 albo 502 00 'sezonowy olej lekkobieżny' lub VW 501 01. Ogólnie idzie raczej o lepkość i gęstość. Nie lej półsyntetyka bo to raczej szkodliwe i nie zalecane. Syntetyk ale gęstszy - tutaj już musisz poczytać trochę o specyfikacjach API itd.
Ja mam od tego mechanika który się na tym zna i w razie czego sam będzie naprawiał co popsuł
Aha oczywiście występują też i pełne syntetyki 10Wxx
Ja mam od tego mechanika który się na tym zna i w razie czego sam będzie naprawiał co popsuł
Aha oczywiście występują też i pełne syntetyki 10Wxx
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
viewtopic.php?t=65585
sprawdz czy w tym miejscu nie masz wycieku -do tego sprawdz odmy
jak z analizą spalim na obecność węglowodorów ?
sprawdz czy w tym miejscu nie masz wycieku -do tego sprawdz odmy
jak z analizą spalim na obecność węglowodorów ?
Ja bym proponował zajrzeć ci do świec, czy przypadkiem nie stoi w nich olej. Jeżeli wszystko ok. to tak jak ktoś pisał sprawdz odpowietrzenie silnika, ezektor. W mojej poprzedniej A6 (2.8) też schodzilo0 sporo oleju ale swiece stały w oleju, zaślepki wałko rozrzadu z tyłu silnika się pociły do tego uszczelniacze na wałku rozrządu z przodu, no i OLEJ gosć od ktorego ja kupiłem zalał ją najgorszym gów... jakie może być Mobil 5w30. Po zrobieniu wszystkiego co wymieniłem i zastosowaniu oleju Motul 8100 X- cleam+ zużycie spadło do góra dwóch litrów od wymiany do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Możesz czymś potwierdzić informację, że musi jeździć na syntetyku?mrporpoise pisze:Bez sensu i wręcz szkodliwie. Pamiętaj że V6 audi aż do śmierci motoru mają jeździć na pełnym syntetyku. Specyfikacja VW 500 00 albo 502 00 'sezonowy olej lekkobieżny' lub VW 501 01. Ogólnie idzie raczej o lepkość i gęstość. Nie lej półsyntetyka bo to raczej szkodliwe i nie zalecane. Syntetyk ale gęstszy - tutaj już musisz poczytać trochę o specyfikacjach API itd.
Ja mam od tego mechanika który się na tym zna i w razie czego sam będzie naprawiał co popsuł
Aha oczywiście występują też i pełne syntetyki 10Wxx
Przed zimą zalazłem Valvoline MaxLife 10W-40 i muszę dolewać olej (jakieś 2 l na 2500-3000 km. Ostatnie 2000 km zrobiłem na LPG (ciągle trasa).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga