[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Bawół1, tkamicki5 Super, że udało się rozwiązać problem Skoro udało wam się ustawić rozrządy na 1 KW to może zrobicie jakiś fajny poradnik (fotostory) co i jak po kolei ? Z dokładnym opisem pinów na łańcuchach i pokazaniem jak powinny się pokrywać znaki.
P.S Czyli ostatecznie podmieniliście cewkę i napinacz (zawór napinacza) ?
P.S Czyli ostatecznie podmieniliście cewkę i napinacz (zawór napinacza) ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
xoslox pisze:Bawół1, tkamicki5 Super, że udało się rozwiązać problem Skoro udało wam się ustawić rozrządy na 1 KW to może zrobicie jakiś fajny poradnik (fotostory) co i jak po kolei ? Z dokładnym opisem pinów na łańcuchach i pokazaniem jak powinny się pokrywać znaki.
P.S Czyli ostatecznie podmieniliście cewkę i napinacz (zawór napinacza) ?
Podmieniliśmy tylko cewkę.
U siebie miałem wypożyczoną listwę i blokadę wału i ustawiłem na 0 / 0 .
Ustawienie łańcuchów tak jak kilka stron wczesniej w załączniku który dałem.
U siebie kiedyś wymieniałem łańcuchy, napiancz i ustawiałem wg tych danych i wszystko jest ok.
Zanim zdobyłem informacje ze Bank 2 ma inaczej liczone rolki złożyłem obydwa banki jednakowo.
Efekt :Bank 2 robił korekty paliwowe ponad -20 % , zmienne Fazy stały na zero i pracowały w zakresach .
Aby to poprawić musiałem znowu rozwalić przód , bo nie dało się przełożyć 1 ogniwka...
Podepnę się pod temat. Dzisiaj odebrałem auto po zmianie rozrządu. Z ciekawości sprawdziłem grupy 90 i 93. W grupie 90 wszystko ok, natomiast ku mojemu zdziwieniu w grupie 93 z wcześniejszych -3 -3 zrobiło się -12 -10 Czyżby mechanik źle ustawił rozrząd? Jeśli tak to czy jazda z takim przestawieniem niesie za sobą jakieś konsekwencje? Dodam że napinacze pracują prawidłowo.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Czytałeś temat od początku ? Jest odpowiedź na to pytanieTeacher pisze:ku mojemu zdziwieniu w grupie 93 z wcześniejszych -3 -3 zrobiło się -12 -10 Czyżby mechanik źle ustawił rozrząd
I znowu powrót do początku tematuTeacher pisze:Jeśli tak to czy jazda z takim przestawieniem niesie za sobą jakieś konsekwencje?
Ja od pół roku mam -8 i -9 i tak jeżdżę, ponieważ nikt nie chce podjąć się poprawienia tego , a mechanik uważa, że to nastawniki póki co u mnie odpukać nic niepokojącego nie słychaćZagór pisze:Spokojnie jeździć z tym można - tam jest olbrzymia tolerancja przestawienia wałka (-15 do 10 *KW)
Temat czytałem ale wolałem się upewnić. Wydałem sporo kasy na najlepsze części i gdyby coś było ciężko nie tak, to żądałbym natychmiastowej poprawki. Tym bardziej że rozrząd składał mechanik który według wielu osób ma pojęcie o V8. Fazatory sprawdzałem i są ok Po prostu nie znam się za bardzo i wolę zapytać mądrzejszych ode mnie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Najprawdopodobniej tak właśnie się stało ponieważ, z tego co się dowiedziałem, były jakieś problemy z ustawieniem wału. Jestem już umówiony na poprawkę. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa: po wymianie silnik zaczął przenosić dużo większe drgania na budę. Czy ma to jakiś związek z w/w przestawieniem? Dodam że wymieniałem również poduszkę silnika (tą z przodu po prawej)Mazdomania pisze:Ja bym na Twoim miejscu wróciła z reklamacją. Zapewne zrobił tak samo jak u mnie - wszystko zablokował, a wał ustawił na znak na oko i stąd to przestawienie.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wracając do problemu, przez który został założony temat to w końcu znalazłam kogoś kto podjął się poprawienia ustawienia rozrządu i obecnie wygląda to tak:
http://vaglog.pl/log_195920.html
Zrobiłam co prawda tylko 100km, ale w moim odczuciu silnik o wiele ciszej i równiej pracuje
Chłopak, który mi to poprawiał to mówił, że faktycznie wał był ustawiony na znaki, a po włożeniu blokady wału te znaki ni jak się nie pokrywały. Mówił, że ile razy nie wymieniał w V8 rozrządu, to jeszcze nie zdarzyło mu się aby po ustawieniu wału na znakach był dobrze ustawiony rozrząd.
http://vaglog.pl/log_195920.html
Zrobiłam co prawda tylko 100km, ale w moim odczuciu silnik o wiele ciszej i równiej pracuje
Chłopak, który mi to poprawiał to mówił, że faktycznie wał był ustawiony na znaki, a po włożeniu blokady wału te znaki ni jak się nie pokrywały. Mówił, że ile razy nie wymieniał w V8 rozrządu, to jeszcze nie zdarzyło mu się aby po ustawieniu wału na znakach był dobrze ustawiony rozrząd.
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
No to ja też podłączę się do tematu. gr 93 to 6,8,6,8 przed wstawieniem na warsztat było 0,0,0,0 do tego teraz wypada zapłon na drugim cyl co jakiś czas. Cewkę narazie wykluczam, bo raz działa raz nie działa a jak cewka mi padała to jak już padła to na amen. Logów nie mogę wykonać bo bat od lapka nie mam więc jedynie na postoju operuję. Aha i pompa wspomagania padła po wyjeździe od mechaniora, ale on mówi,że to nie ma nic wspólnego z jego działaniami. Bedę wdzięczny za szybką odp .
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
Mechanik jest oporny, a nie chcę działać impulsywnie bo to zazwyczaj źle się u mnie kończy, dlatego pytam o radę znawców a6 zanim podejmę jakieś kroki. Ps. Dla mnie wyraźnie w temacie jest napisane, że chodzi o grupę 93, a użytkownik który zaczął temat ma poprostu AQJ 4.2.
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga