Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 gru 2013, 20:22

Bawół1, tkamicki5 Super, że udało się rozwiązać problem ;) Skoro udało wam się ustawić rozrządy na 1 KW to może zrobicie jakiś fajny poradnik (fotostory) co i jak po kolei ? Z dokładnym opisem pinów na łańcuchach i pokazaniem jak powinny się pokrywać znaki.

P.S Czyli ostatecznie podmieniliście cewkę i napinacz (zawór napinacza) ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 23 gru 2013, 20:40

xoslox pisze:Bawół1, tkamicki5 Super, że udało się rozwiązać problem ;) Skoro udało wam się ustawić rozrządy na 1 KW to może zrobicie jakiś fajny poradnik (fotostory) co i jak po kolei ? Z dokładnym opisem pinów na łańcuchach i pokazaniem jak powinny się pokrywać znaki.

P.S Czyli ostatecznie podmieniliście cewkę i napinacz (zawór napinacza) ?

Podmieniliśmy tylko cewkę.


U siebie miałem wypożyczoną listwę i blokadę wału i ustawiłem na 0 / 0 .
Ustawienie łańcuchów tak jak kilka stron wczesniej w załączniku który dałem.
U siebie kiedyś wymieniałem łańcuchy, napiancz i ustawiałem wg tych danych i wszystko jest ok.

Zanim zdobyłem informacje ze Bank 2 ma inaczej liczone rolki złożyłem obydwa banki jednakowo.
Efekt :Bank 2 robił korekty paliwowe ponad -20 % , zmienne Fazy stały na zero i pracowały w zakresach .
Aby to poprawić musiałem znowu rozwalić przód , bo nie dało się przełożyć 1 ogniwka...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 07 mar 2014, 18:40

Podepnę się pod temat. Dzisiaj odebrałem auto po zmianie rozrządu. Z ciekawości sprawdziłem grupy 90 i 93. W grupie 90 wszystko ok, natomiast ku mojemu zdziwieniu w grupie 93 z wcześniejszych -3 -3 zrobiło się -12 -10 <uoee> Czyżby mechanik źle ustawił rozrząd? Jeśli tak to czy jazda z takim przestawieniem niesie za sobą jakieś konsekwencje? Dodam że napinacze pracują prawidłowo.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 mar 2014, 00:00

Teacher pisze:ku mojemu zdziwieniu w grupie 93 z wcześniejszych -3 -3 zrobiło się -12 -10 Czyżby mechanik źle ustawił rozrząd
Czytałeś temat od początku ? Jest odpowiedź na to pytanie ;)

Teacher pisze:Jeśli tak to czy jazda z takim przestawieniem niesie za sobą jakieś konsekwencje?
I znowu powrót do początku tematu
Zagór pisze:Spokojnie jeździć z tym można :) - tam jest olbrzymia tolerancja przestawienia wałka (-15 do 10 *KW)
Ja od pół roku mam -8 i -9 i tak jeżdżę, ponieważ nikt nie chce podjąć się poprawienia tego ;/, a mechanik uważa, że to nastawniki ;/ póki co u mnie odpukać nic niepokojącego nie słychać <okok>

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 08 mar 2014, 11:18

Temat czytałem ale wolałem się upewnić. Wydałem sporo kasy na najlepsze części i gdyby coś było ciężko nie tak, to żądałbym natychmiastowej poprawki. Tym bardziej że rozrząd składał mechanik który według wielu osób ma pojęcie o V8. Fazatory sprawdzałem i są ok :) Po prostu nie znam się za bardzo i wolę zapytać mądrzejszych ode mnie <okok>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 mar 2014, 11:21

Ja bym na Twoim miejscu wróciła z reklamacją. Zapewne zrobił tak samo jak u mnie - wszystko zablokował, a wał ustawił na znak na oko i stąd to przestawienie.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 18 mar 2014, 12:08

Mazdomania pisze:Ja bym na Twoim miejscu wróciła z reklamacją. Zapewne zrobił tak samo jak u mnie - wszystko zablokował, a wał ustawił na znak na oko i stąd to przestawienie.
Najprawdopodobniej tak właśnie się stało ponieważ, z tego co się dowiedziałem, były jakieś problemy z ustawieniem wału. Jestem już umówiony na poprawkę. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa: po wymianie silnik zaczął przenosić dużo większe drgania na budę. Czy ma to jakiś związek z w/w przestawieniem? Dodam że wymieniałem również poduszkę silnika (tą z przodu po prawej) <bezradny>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 gru 2014, 13:35

Wracając do problemu, przez który został założony temat to w końcu znalazłam kogoś kto podjął się poprawienia ustawienia rozrządu i obecnie wygląda to tak:
http://vaglog.pl/log_195920.html
Zrobiłam co prawda tylko 100km, ale w moim odczuciu silnik o wiele ciszej i równiej pracuje <radocha>
Chłopak, który mi to poprawiał to mówił, że faktycznie wał był ustawiony na znaki, a po włożeniu blokady wału te znaki ni jak się nie pokrywały. Mówił, że ile razy nie wymieniał w V8 rozrządu, to jeszcze nie zdarzyło mu się aby po ustawieniu wału na znakach był dobrze ustawiony rozrząd.

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 09 gru 2014, 13:21

i jak tam nic sie nie przestawilo?? bede u siebie na wiosne robil rozrzad mozecie kogos polecic kto dobrze to ogarnie?? najlepiej okolice stalicy ale jak trzeba to dojade :D

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 09 gru 2014, 21:46

W Ostrolece mamy fachowca,mi ustawil 0 i 0

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 09 gru 2014, 22:48

ja mozesz daj kontakt nawet na pw

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 gru 2014, 08:11

wisniaplc pisze:i jak tam nic sie nie przestawilo??
Jak by się przestawiło, to wina nastawników, łańcuszków itd, a nie samego rozrządu <mysli> Dzisiaj jak wrócę do domu to posprawdzam :)

EDIT 15.12.2014r. : Nic się nie zmieniło, stoi -3, -3 :)

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 23 cze 2016, 20:57

No to ja też podłączę się do tematu. gr 93 to 6,8,6,8 przed wstawieniem na warsztat było 0,0,0,0 do tego teraz wypada zapłon na drugim cyl co jakiś czas. Cewkę narazie wykluczam, bo raz działa raz nie działa a jak cewka mi padała to jak już padła to na amen. Logów nie mogę wykonać bo bat od lapka nie mam więc jedynie na postoju operuję. Aha i pompa wspomagania padła po wyjeździe od mechaniora, ale on mówi,że to nie ma nic wspólnego z jego działaniami. Bedę wdzięczny za szybką odp :-) .
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 cze 2016, 22:52

Oddaj na poprawę do mechanika. To ASN, a on jest uczulony na poprawność ustawienia rozrządu.

No i najważniejsze temat tyczy się 4.2, a nie 3.0

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 23 cze 2016, 23:39

Mechanik jest oporny, a nie chcę działać impulsywnie bo to zazwyczaj źle się u mnie kończy, dlatego pytam o radę znawców a6 zanim podejmę jakieś kroki. Ps. Dla mnie wyraźnie w temacie jest napisane, że chodzi o grupę 93, a użytkownik który zaczął temat ma poprostu AQJ 4.2.
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga