Renowacja Felg
Renowacja Felg
Witam tak jak w temacie po głebszym zastanowieniu się pomyslałem ze sam sobie zregeneruje felgi dołaczam kilka zdj i proszę o pomoc czego bym musiał użyć żeby pozbyć sie tych wżerów i tych "pajączków" na ramieniach felg. Wczoraj z ciekawosci kupiłem papier wodny 800 , 1500 i 2000 przejechałem tylko jedno żeberko tym 800 tak żeby sprawdzić no i dość ładnie to schodziło i moje pytanie jest takie czy mogę dalej tak sie bawić i wszystkie ranty tym zrobić , a potem dać do chromowania i oni z tymi pajączkami daja sobiee rady ? bo to wyglada jakby pod chromem to było Pozdrawiam i zamieszczam foty
proszę o rady co zrobić i jakie czynności wykonać :
tutaj widać to gdzie szlifowałem zostały minimalne ryski ale myśle ze gdybym to dał do chromowania to by to pokryło ? czzy nie bardzo
proszę o rady co zrobić i jakie czynności wykonać :
tutaj widać to gdzie szlifowałem zostały minimalne ryski ale myśle ze gdybym to dał do chromowania to by to pokryło ? czzy nie bardzo
Witam. Robiłem podobne felgi.
Najpierw zmyłem stary lakier środkiem Paintex w aerozolu.
Następnie papier ścierny od 400 (grube wżery), 800, 1200 i wodny 2000.
Po wszystkim krążek filcowy na wiertarce i pasta polerska w sztabce (Castorama - niebieska pasta).
Po wszystkim tempo do aluminium na ściereczce i lustro.
1 felga - 1 dzień.
Oczywiście nie dawałem na wszystko lakieru bo szkoda efektu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Najpierw zmyłem stary lakier środkiem Paintex w aerozolu.
Następnie papier ścierny od 400 (grube wżery), 800, 1200 i wodny 2000.
Po wszystkim krążek filcowy na wiertarce i pasta polerska w sztabce (Castorama - niebieska pasta).
Po wszystkim tempo do aluminium na ściereczce i lustro.
1 felga - 1 dzień.
Oczywiście nie dawałem na wszystko lakieru bo szkoda efektu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
- Lokalizacja: Pomorze
niekoniecznie jest cos takiego jak szpachla aluminiowa,często stosowana do ukrywania wszelkich przecierek i rys od strony zewnętrznej,potem baza i klar duze ubytki są spawane,jak najbardziej tylko felga to nie tylko aluminium,równiez masa domieszek które czasami powodują ze po obróbce pozostają drobne dziurki i są one potem szpachlowane poza tym każde wieksze spawanie wprowadza w materiał ogromne ilosci ciepła i powoduje małe deformacje w materiałach miękkichMazdomania pisze:Szpachel na felgi ubytki się napawa i później przetacza felgę, a nie szpachluje.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
na dobrą sprawę i to poxiliną da radę uzupełnić małe ubytki - serio, raz przyjechały do mnie felgi wypełnione tym czymś i ponoć rok to wytrzymało, a duże ubytki, pęknięcia to już najlepiej pospawaćTadzioNorek pisze:niekoniecznie jest cos takiego jak szpachla aluminiowa,często stosowana do ukrywania wszelkich przecierek i rys od strony zewnętrznej,potem baza i klar duze ubytki są spawane,jak najbardziej
ja wiem, że felga to nie jest czyste aluminium, dlatego jako spoiwa używa się drutów/elektrod z materiału rodzimegoTadzioNorek pisze:tylko felga to nie tylko aluminium,równiez masa domieszek które czasami powodują ze po obróbce pozostają drobne dziurki i są one potem szpachlowane
oczywiście, że spawanie nie jest obojętne dla materiału i występuje strefa wpływu ciepła, ale czasami nie da się inaczej, aby dobrze połączyć ze sobą dwa elementy lub wypełnić jeden - np. wydechy, głowice, rurki od klimatyzacji i wiele innych w jednej z moich zimowych felg brakowało tak 5x2 cm felgi, pospawane i trzyma do dzisiaj i dalej jest prostaTadzioNorek pisze:poza tym każde wieksze spawanie wprowadza w materiał ogromne ilosci ciepła i powoduje małe deformacje w materiałach miękkich
Witam po małej przerwie tak jak obiecałem powolutku zabieram się za moje felgi ale z braku czasu bedzię to troszkę trwało , ale nic mnie nie goni tak wiec krótka relacja moich prac z dnia dzisiejszego no to jedziemy ...
tak więc uzywałem takiego oto prepratu do zebrania starego lakieru pędzelek i szczotka miedziana
po około 20 minutach zaczeło sie robić coś takiego;D
- potem zacząłem zdzierać to drewniana szpachelka tu kilka fotek jak to wyglądało.
tu jest małe porównanie między felga która zostalo troszke oszlifowana a taka króta nie była ruszana jeszcze
tutaj widać "wżery" których chcę sie pozbyć to jest jeszcze niedokończone jeszcze nad tymi rantami muszę troche spedzić czasu
a Tu tak mniej więcej zdj pogladowe narazie skupiałem się nad rantami . Żebra dopiero bedę szlifował
Póki co w planach mam zrobić felgę papierem sciernym wodny 400,800,1200 i na koniec 2000 tylko póki co szlifuje ranty bo felgi jeszcze daje do prostowania w miare możliwości będę wrzucał zdj z dalszych prac i efektów
[ Dodano: 2014-05-23, 12:22 ]
Siemanko felgi już sa na samochodzie można je zobaczyć w temacie viewtopic.php?p=698955#698955 a tutaj wam pokaże jak wyglądały po prostowaniu i dokończone ranty
Pozdrawiam i służe pomocą Gdyby coś ktoś chciał wiedzieć
tak więc uzywałem takiego oto prepratu do zebrania starego lakieru pędzelek i szczotka miedziana
po około 20 minutach zaczeło sie robić coś takiego;D
- potem zacząłem zdzierać to drewniana szpachelka tu kilka fotek jak to wyglądało.
tu jest małe porównanie między felga która zostalo troszke oszlifowana a taka króta nie była ruszana jeszcze
tutaj widać "wżery" których chcę sie pozbyć to jest jeszcze niedokończone jeszcze nad tymi rantami muszę troche spedzić czasu
a Tu tak mniej więcej zdj pogladowe narazie skupiałem się nad rantami . Żebra dopiero bedę szlifował
Póki co w planach mam zrobić felgę papierem sciernym wodny 400,800,1200 i na koniec 2000 tylko póki co szlifuje ranty bo felgi jeszcze daje do prostowania w miare możliwości będę wrzucał zdj z dalszych prac i efektów
[ Dodano: 2014-05-23, 12:22 ]
Siemanko felgi już sa na samochodzie można je zobaczyć w temacie viewtopic.php?p=698955#698955 a tutaj wam pokaże jak wyglądały po prostowaniu i dokończone ranty
Pozdrawiam i służe pomocą Gdyby coś ktoś chciał wiedzieć
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga