Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AGA 2.4 165 KM] nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Silniki benzynowe
Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

[AGA 2.4 165 KM] nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Post autor: Dexter » 24 lut 2014, 15:33

Witam serdecznie

Panowie w aucie mojego Taty Audi a6 C5 2.4 AGA 165KM pojawił się problem z nierówna praca silnika na wolnych obrotach i podczas jazdy. Wygląda to trochę jak by miała za bogatą mieszankę w spalinach da się wyczuć benzynę. wykręcałem świece były czarne okopcone, zrobiłem logi prosił bym kogoś z wiedzą by rzucił na nie okiem na razie statyczne bo już na wolnych obrotach jest problem. tu link do tych logów podpowiedzcie mi jakich jeszcze grup zrobić logi żeby się więcej dowiedzieć http://vaglog.rtnet.pl/marcingrzybowski145_161906.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lut 2014, 17:07

Lpg jest ??
Ważne aby nie było nieszczelności w dolocie i podciśnieniach.
A do sprawdzenia jeszcze praca sond, to chyba powinna być grupa 033.

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 24 lut 2014, 20:22

Nie Audiczka pracuje tylko na benzynie. jutro wrzucę logi z grupy 33 dzisiaj jeszcze wyjąłem ezektor bo jest do wymiany nie przepuszczał w żadną stronę wyjściem od odmy

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 24 lut 2014, 20:42

Witam
Ja bym przeczyścił przepustnicę i oczyscił filtr powietrza.
Korekty sond są na przyzwoitym poziomie, dawka paliwa takze i MAF też.
Swiece- moze autko jeździ na krótkich odcinkach i wypadało by je trochę przewietrzyć.
Pozdrawiam Stanisław

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 24 lut 2014, 23:30

Audica robi maks 5 tyś. rocznie jeździ nią 60 latek :) tak więc to by tłumaczyło te świece tak jak mówisz. Wyczyściłem ale to nic nie dało. Może coś z układem zapłonowym wygląda trochę jak by nie pracowała na jednym cylindrze podmienię jeszcze przewody WN mam gdzieś w piwnicy stare. te niby mają dopiero dwa lata wymieniałem komplet świece NGK i przewody BERU.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 25 lut 2014, 00:34

Witam
na VAG-u nie ma błędów?
Wymiana świec by jej nie zaszkodziła .Swiece powinny mieć odpowiedni kolor nawet jak co jakiś czas autko robi kilkadziesiąt kilometrów.

Ps patrząc na logi ja nie widzę żeby Ci za bardzo bujało obrotami.Taka oscylacja wskazań obrotów jest w moich logach takze. Z tym że ja mam odwrotnie 680 i co jakiś czas 720.
Tak jest na VAG-u
W realu nie widać nawet drobnego wachnięcia silnikiem
Na poogramie od LPG mam stałe obroty 700.
Pozdrawiam Stanisław

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 25 lut 2014, 10:45

Ciężko to opisać ale czuć w samochodzie że jest coś nie tak czuć drgania w kabinie i nie są to poduszki ani nic podobnego, jak by co jakiś czas na którymś cylindrze wypadał mu zapłon. po wydechu też słychać po co raz sobie plunie. jeszcze tydzień temu ten silnik chodził jak szwajcarski zegarek równiutko teraz jest coś nie tak :|. Niestety od samego początku na Vag-u brak błędu.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 25 lut 2014, 17:42

raczej się do tego nie dojdzie, większość posiadaczy 2.4 boryka się z tym problemem jak również ja, na forum są tematy i nikt tego nie rozwiązał a wymieniali mase rzeczy... :(
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 25 lut 2014, 19:55

Jutro jadę do serwisu odebrać ezektor może pomoże. Spróbuje zdjąć jeszcze pasek osprzętu może zatarło się łożysko na klimie bo jak prze gazuje do ok 4tyś i wyżej zaczyna się obracać się całe kółko razem z bieżnią.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 25 lut 2014, 20:16

Dexter pisze:Jutro jadę do serwisu odebrać ezektor może pomoże.
to akurat ja wymieniłem razem z całą odmą z serwisu audi ale tylko dlatego że odma była popękana, różnicy brak w zachowaniu silnika
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 25 lut 2014, 20:27

Ekhm sorry, tak się wtrącę...
Kupowałeś Ori odmę?

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 25 lut 2014, 20:34

u Mnie odma jest jak nowa tzn. cała nie popękana zdemontowałem całą i wypłukałem(wyczyściłem). ezektor był drożny tylko do serwa, a tu gdzie jest ten taki kołek w środku ta strona od odmy było zaszlamione.

Awatar użytkownika
wowilku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2012, 18:20
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: wowilku » 26 lut 2014, 12:09

Powiem tak : Mam ten sam model silnika Aga i wszystko co mozliwe wymienilem :) i zostala uzdrowiona moja audi a6. Jezeli podlaczyles pod kompa i zrobiles logi i nie ma zadnych bledow logi sa piekne , to na 99 % to nie jest zadna elektronika zepsuta .Wsiadz do samochodu niech pochodzi z 5 minut .wypisze ci pod punkty na co zwracaj uwage ok.

1.Czy nie rowno pracuje na biegu jalowym po tych 5 minutach
2.Sprawdz lewy slupek nad kierownica od szyby czy ma wyczowalne drgania .
3.Delikatnie wcisnij pedal gazu tak by stopniowo zwiekszal sie do 3000 tys i zobacz czy i w ktorej granicy zaczyna bardzo trzesc buda przy ilu tysiacach .
Po zrobieniu testu tego odezwij sie i napisz jaka reakcja byla

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 26 lut 2014, 17:59

[quwowilku, ote="mrporpoise"]Ekhm sorry, tak się wtrącę...
Kupowałeś Ori odmę?[/quote]

tak kupowałem ori odmę bo też myślałem że może tym uzdrowię samochód, odma 320 zł i ezektor chyba 75 , ostatnio też świeczki ngk ale też bez różnicy, miałem też zmienić kable WN ale na darmo nie chce mi się kasy wyrzucać

WOWILKU samochód ma być rozgrzany czy zimny? Możesz napisać co sądzisz że było przyczyną u ciebie?
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

Awatar użytkownika
wowilku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2012, 18:20
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: wowilku » 26 lut 2014, 18:59

Temperatura granice 50-90 stopi . A i jeszcze jedno zadnych czesci nie kupuje sie w serwisie :) chyba ze nie mozna znalesc nigdzie ,ale mamy internet przeciez jest ebay.de allegro itd .Ja jak kupilem auto swoje u niemca. Jak pojechalem po nie to rurke od odmy mial popekana i NIEMIEC zamiast tego wsadzil wąż od podlewania trawnika :))hehehe ale dojechalem do polski i na ebay.de kupilem za 10 euro z kosztem wysylki 17 wynioslo :) .A pozniej kupilem silnik taki sam AGA model od passata 4x4 motion na 500 zł i teraz jak padnie do mam na wymianke jak by co a ezektor tez na ebay kupilem .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga