Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 Avant

Prezentacja w/w aut.
Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

A6 C5 Avant

Post autor: szoperx » 16 lut 2014, 12:46

Witam!
Miało być C6, ale jednak C5 za gotówke a nie raty, czy leasing i...muszę powiedzieć, że mam auto 2 dni i nie żałuje, że wybrałem ten model.
Szukałem, oglądałem itd... problem był w tym, że 2.5 TDi są awaryjne, a w opowieści typu co było zrobione nie wierzę.
Kupiłem jednak ... padło na 2.5 TDI 180km w quatro.
Dlaczego się zdecydowałem na ten silnik?
Dlatego, że auto kupiłem od prawdziwego dziadka ( może nie taki po 80 tce, ale dziadek)
Głownie to jego podejście i on sam zadecydowały o zakupie.
Całą dokumentację od naprawa dostałem od tego pana. Ba! Nawet zdjęcia , bo były zrobione podczas naprawy. Pokazał stare części itd.
No jednym słowem naprawdę to zrobiło wrażenie.
Naprawy (tylko te najważniejsze):
Wymiana wałków rozrządu.
Naprawa tiptronica/
Regeneracja pompy, oraz wtrysków
Wymienione zostało zawieszenie z tyłyu z pneumatycznego na zwykłe.
O innych pierdołach napisze jak przeryje dokładniej rachunki.


Do tego Pan wyjął akumulator, włożyliśmy stary , a ja dodatkowy upust dostałem na nowy, który już oczywiście zakupiłem.
Oczywiście stacja diagnostyczna zaliczona, wyniki wszystkie prawidłowe.
Niestety zdarzył się też problem po wymianie akumulatora i auto szarpie czasami, co opisałem w innym temacie. ( raczej to nie będzie usterka)
Do zrobienia:

Klocki i tarcze przód i tył od razu zrobie.
Pakiet startowy ( choć rozrząd też był robiony, więc tego nie robię)
Naprawa Fisa, rzecz jasna.
Poza tym narazie nie doszukałem się niczego do zrobienia.
Jeszcze może polerka ksenonów.
W aucie nie ma skóry, ale generalnie mi to nie przeszkadza, poza tym czujników parkowania też nie ma , poza tym elektryczne fotele ( są ) , tempomat itd.
Narazie jedna fotka, później będzie więcej.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 mar 2014, 21:13 przez szoperx, łącznie zmieniany 5 razy.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 16 lut 2014, 13:27

Wrzuć więcej zdjęć i opis wyposażenia, przebieg ;)

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 25 lut 2014, 10:12

No więc...
Przebieg ma 247 tys.
Nie wiem czy oryginalny, lub ile był kręcony.
Wydaje mi się, że powinien być blisko prawidłowego, po plastikach i ogólnym zmęczeniu, które nie jest duże)
Wyposażenie:
Abs
Esp
Dupka i plecy grzane:)
Klimatronic dwie strefy
Elektryczne fotele
El Lusterka podgrzewane
Lusterka boczne - fotochromy
Audio- concert
Kierownica- s line
No nie wiem co tam jeszcze, generalnie chyba tylko brak skóry i navi, choć jest ta podstawowa w zegarach

Jeszcze do zrobienia- teleskopy klapy tylnej bo spada na czajnik jak zimno.
Jak będzie pogoda i ogarnę więcej środek, to porobię więcej fotek.



Mój szkrabik :)


Obrazek


I dalsze fotki:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2014-02-18, 10:25 ]
Fis oczywiście zwalony, ale na szczęście mieszkam blisko zielonej góry:)

Zdjęcie robione na zimnym.



Obrazek

[ Dodano: 2014-02-18, 17:46 ]
Mały update fotek, troszkę posprzątałem w aucie, ale jeszcze sporo pracy jeśli chodzi o pucowanie.


To wrzucamy:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2014-02-24, 11:25 ]
No i pierwsza awaria... chyba aleternator, auto u elektryka

[ Dodano: 2014-02-25, 10:12 ]
Więc naprawa- 350- 400 zł robocizna, regeneracja alternatora 210 zł ... na początku taki ból... no cóż zdarza się.
Jest jednak jeden plus, a może nawet 2.
Alternator nie powinien się zepsuć przy dalszej wycieczce, a wiadomo, że kiedyś to musiało się stać, bo uważam tą naprawę za eksploatacyjną, po drugie, mechanik posprawdza wszystkie węże, sprawdzi stan rozrządu i wymieni termostat co i tak mnie czekało, wiec nie ma co płakać nad kosztami.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 lut 2014, 10:41

Noo ale wiesz, że wymiana termostatu w 2,5 wiąże się z niezłą rozróbą i trochę czasu to mechanikowi zajmie..

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 25 lut 2014, 12:18

No wiem, dlatego nie płacze i tak czy tak musiałbym to zrobić, więc w sumie jest 2 w 1 ... to miało być jako pierwsze.W przyszłym tyg klocki i tarcze i później oczywiście Fis plus ramki, a dziś wreszcie podepnę sobie Vaga

[ Dodano: 2014-02-25, 12:18 ]
Cóż właśnie dowiedziałem się, że termostatu mi nie wymieni, bo podobno nie ma przyrządu jakiegoś do zdjęcia rozrządu... coś mi tu bajką śmierdzi, albo niewiedzą.
Miażdżąc wszelkie granice...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 lut 2014, 12:25

Nie ma co śmierdzieć, dokładnie o tym pisałem.

Do wymiany termostatu niezbędne są blokady rozrządu - trzeba zdjąć cały pas przedni i pasek rozrządu. I raczej nie chcesz żeby mechanik robił to bez blokad.

W większości małych silników termostat wymienia się pół godziny, w V6 tdi - dwa dni <figielek>

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 26 lut 2014, 16:43

No tak, masz rację w sumie, ale z regeneracją alternatora( 220zł ) 620 zł, to moim zdaniem cena raczej wygórowana mocno, ale musiałem zrobić, bo do swojego mechanika bym nie dojechał.
W tygodniu albo początek następnego) lecą klocki, tarcze, olej, termostat i olej w skrzyni, bo ten gość który mi robił alternator stwierdził że przyczyną szarpania jest właśnie zużyty olej w skrzyni.Następny od razu poleci Fis jak mówiłem wcześniej i mam nadzieję, że na jakiś czas będzie spokój , choć wiadomo, że każde auto to skarbonka, odwdzięcza się za to przyjemnym prowadzeniem.
Miażdżąc wszelkie granice...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 lut 2014, 08:35

Najlepiej zacznij od diagnostyki i wyceny naprawy skrzyni - to może zadecydować o zasadności/opłacalności pozostałych działań.

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 04 mar 2014, 12:47

nie no będzie wszystko robione, co do skrzyni, jeśli padła w co wątpię, bo była robiona 2 lata temu, to i tak będę ją robił, tak, że luz. Auto i tak czy tak ma być na Tip Top:)

[ Dodano: 2014-03-02, 16:57 ]
Dziś udało mi się podłączyć Vaga, choć niestety nie mogę się połączyć ze skrzynią, ale wyskoczyły mi błedy
1441 Nie znany kod błędu
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
nie osiągnięta wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
1442 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Zastanawiam się czy szarpanie nie występuje przez błąd 575... , jednak muszę się jeszcze połączyć ze skrzynią:)

[ Dodano: 2014-03-04, 12:47 ]
Jutro wreszcie auto na warsztat...
Klocki, tarcze, termostat, olej i może mechanik zobaczy co z tą skrzynią jest, bo ręce opadywowują heh:)
Przy okazji jak będzie robił termostat, to pożyczę od Niego moje lampy i zrobię ładną polerkę...
W planach nowy felunek, choć nie mam pojęcia jaki, bo się kompletnie na tym nie znam (może ktoś coś doradzi- jakie fele )
Następnie na pewno skóra z pełną elektryką.
Oczywiście ramki i naprawa Fis też będzie zrobiona jak mówiłem wcześniej.
Miażdżąc wszelkie granice...

karpiugka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2014, 13:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karpiugka » 05 mar 2014, 21:03

Ładne audi ładnie ze skórami by sie prezentował

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 27 mar 2014, 20:58

karpiugka pisze:Ładne audi ładnie ze skórami by sie prezentował
Taki jest plan jeszcze prze wakacjami:)

Dziś wreszcie parę rzeczy zrobione:
Hamulce- tarcze i klocki- przód i tył.
Wymiana oleju na Castrol Edge 5W30
Dolewka do skrzyni
Do tego wężyki, 2 zaciski naprawione itd...
I co ważne termostat......:)
Widok wskazań wspaniały wreszcie:D


Obrazek


Do tego troszkę lewy reflektor odpicowałem, choć jeszcze do poprawki, bo to pierwszy raz robiłem i nauka trwała w trakcie.. jutro podziałam z drugim, a ten dokończę, jednak efekty super..

Obrazek

Obrazek

Do tego zabrałem się za czyszczenie silnika.
W poniedziałek chyba na diagnostykę, żeby silnik sprawdzić do końca/

[ Dodano: 2014-03-08, 18:48 ]
Mały Update
Dziś szlifowanko drugiego szkła ( jeszcze też nie jest idealnie) i trochę popucowałem silnik:)

Obrazek

I jedna foteczka jeszcze:D

Obrazek

[ Dodano: 2014-03-08, 22:12 ]
Ale... zawsze musi być jedno ale.. jak mnie nie przestanie wkurzać i nie zdiagnozuję usterki to się pożegnam z autem i zostaną tylko fotki i wspomnienia, że miałem miesiąc A6 C5 :)

Wszystko ładnie i pięknie, tylko, że masakra z tym samochodem, szarpie, przerywa, nie chodzi dobrze....
W piątek zawożę do kolejnego mechanika... po tym się poddaje i sprzedaję, bo nie mam sił już

[ Dodano: 2014-03-17, 20:23 ]
Auto żyje, pomogła wymiana ecu:)
Zrobione w aucie prawie wszystko, więc powinno trochę pośmigać:)

[ Dodano: 2014-03-20, 18:52 ]
Se pyknąłem znowu fotke, a co mi tam. Lubię:)
Przy okazji trochę ogarnąłem, czytam coraz bardziej forumkosmetyka i niebawem trzeba będzie się wziąć na poważnie za to:)

Obrazek

[ Dodano: 2014-03-27, 20:58 ]
Uff...
Mam nadzieję, że to koniec problemów i będę mógł się wreszcie zająć bardziej kosmetyką i wyglądam auta.
3 dni temu chciałem się wybrać autem do Niemiec...
Po przekroczeniu bramki na autostradzie zapaliły się świece żarowe i auto padło.
Wiedziałem, że zawiesiła się pompka przelewowa w baku, ale z braku czasu na kombinowanie z odpaleniem i na latanie po paliwo ( w baku było ale za mało a pompka stała) skończyło się na lawecie.
Na drugi dzień 2 kanistry paliwa, do tego dolałem do filtra i w węże, plak i pompa zaciągnęła i auto pojechało, tankowanie do pełna i wszystko ok.
dzisiaj wstawiłem auto do mechaniora, pompka wcześniej zakupiona i bez większych ceregieli wymienili, przy okazji naprawili spryskiwacze i ksenonki myją się, aż miło wreszcie.
Sumując, to to już chyba wszystkie drobne usterki zrobione.. może jeszcze tylko tylnia szyba, a dokładniej przełącznik w drzwiach i jest git!
Podsumowując jeszcze raz, to wyszło ponad 3 klocki po zakupie, ale nie żałuję bo się z tym liczyłem, a jazda do przyjemność.
Jeszcze może w przyszłym tygodniu do zielonej góry fis naprawić:)
Dodam tylko jeszcze, że po zaślepieniu egr nieźle spalanie spadło::)
Miażdżąc wszelkie granice...

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 28 mar 2014, 00:38

No faktycznie życzę Ci by to był w końcu kres usterek jakie spotykają twoje auto.

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 30 mar 2014, 14:07

No teraz jestem na etapie polerki halogenów, ale ciężko idzie, nie tak jak z lampami.
Na razie efekt do mocnego wykończenia, ale coś zaczyna być widać:)

Parę fotek z prac

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Miażdżąc wszelkie granice...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 mar 2014, 18:30

Papier 600 na szlifierce oscylacyjnej polecam do tego.
Pasta polerska co najwyzej umyje szkło kwarcowe.
Na wykonczenie mosze byc tlenek ceru, ale moje byly idealnie przejrzyste po 600tce bez zadnefo polerowania

Awatar użytkownika
szoperx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:07
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: szoperx » 30 mar 2014, 20:30

O dzięki za info, bo twarde to jak diabli i sporo się już z tym namęczyłem.Jutro w takim razie dokończę dzieło:)

[ Dodano: 2014-03-30, 20:30 ]
przy okazji trochę nawoskowałem bestię:D

Obrazek
Miażdżąc wszelkie granice...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja