audi a6 c5 2.7 biturbo czujnik halla
audi a6 c5 2.7 biturbo czujnik halla
Witam mam małe pytanko.
Czy czujnik halla ma wpływ na osiągi auta. I jeszcze jedno pytanko, czy moje autko ma zmienne fazy rozrządu?
Czy czujnik halla ma wpływ na osiągi auta. I jeszcze jedno pytanko, czy moje autko ma zmienne fazy rozrządu?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Chodzi o czujnik znajdujący się bliżej ściany grodziowej. 
Przepraszam ale na chwilę obecna bardziej nie jestem w stanie określić, który to czujnik. Wiem, że wyświetlał się stały błąd. Dzisiaj elektryk ustalił, iż był uszkodzony przewód biegnacy do tego czujnika. I jestem ciekawy czy naprawa coś zmieni w dynamice jazdy. Przed naprawą silnik chodził rowno. Takie przynajmniej miałem wrażenie

Przepraszam ale na chwilę obecna bardziej nie jestem w stanie określić, który to czujnik. Wiem, że wyświetlał się stały błąd. Dzisiaj elektryk ustalił, iż był uszkodzony przewód biegnacy do tego czujnika. I jestem ciekawy czy naprawa coś zmieni w dynamice jazdy. Przed naprawą silnik chodził rowno. Takie przynajmniej miałem wrażenie

Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Zapewne chodzi Ci o czujnik położenia wałka, który jest odpowiedzialny za moment rozpoczęcia podawania pierwszej dawki paliwa. Przy jego uszkodzeniu paliwo zostaje zbyt późno podane (zawory ssące częściowo przymknięte). Silnik kuleje do około 3 tys obr i ciężej pali na gorącym.
Gdy jest uszkodzony czujnik halla, to masz po prostu "mułowate" auto. Wtedy strasznie leniwie wkręca się na obroty - nie odczułeś tego objawu ?
Gdy jest uszkodzony czujnik halla, to masz po prostu "mułowate" auto. Wtedy strasznie leniwie wkręca się na obroty - nie odczułeś tego objawu ?
Dokładnie tak jak mowisz xoslox. Z niskich obrotów straszny wolno się wkrecał na obroty, dopiero pow 3 tyś startował. Ocenie jak odbiorę autko za jakieś 2 godzinki 
E167256725it:
Auto odebrane, dekikatnie lepiej się zbiera ale szału nie ma. Czeka mnie jazda z elektrykiem i podłączenie komputera. Może coś się ujawni.
Edit:
W międzyczasie wymieniłem DV-ki były uwalone i potestowalem auto i jak się okazało po podłączeniu kompa wywalilo błąd wypadajacych zapłonów i nieszczęsny czujnik halla błąd 16725. Po skasowaniu błędów pozostał błąd czujnika
[ Dodano: 2015-04-22, 23:55 ]
Odgrzewam kotleta
Sprawa się wyjaśniła, przestawiony wałek ssący o ząbek znikł błąd halla i wypadanie zaplonów.
Nie edytuje postu bo może ktoś obserwował temat i mu coś pomoże

E167256725it:
Auto odebrane, dekikatnie lepiej się zbiera ale szału nie ma. Czeka mnie jazda z elektrykiem i podłączenie komputera. Może coś się ujawni.
Edit:
W międzyczasie wymieniłem DV-ki były uwalone i potestowalem auto i jak się okazało po podłączeniu kompa wywalilo błąd wypadajacych zapłonów i nieszczęsny czujnik halla błąd 16725. Po skasowaniu błędów pozostał błąd czujnika

[ Dodano: 2015-04-22, 23:55 ]
Odgrzewam kotleta

Sprawa się wyjaśniła, przestawiony wałek ssący o ząbek znikł błąd halla i wypadanie zaplonów.
Nie edytuje postu bo może ktoś obserwował temat i mu coś pomoże

Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Witam,
chciałbym odświeżyć temat. Z powodu błędu 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus - P1338 - 35-10 - - - Intermittent chciałbym wykonać (samodzielnie) wymiany czujnika G40. Wymontowałem zbiornik płynu chłodniczego i stwierdziłem, że nie jestem się w stanie do niego dobrać. Wczoraj popryskałem (z braku kontakt sprayu) to WD40 wtyczkę czujnika i jego okolice. Błąd na cały dzień zniknął, ale po przejechaniu ok 200 km powrócił.
Proszę o radę jak dokonać wymontowania czujnika, obok niego znajduje się coś (co nie wiem czym jest, ale wygląda jak anemostat (metalowa puszka w kształcie grzybka) do niej podłączony jest plastikowy wąż i gumowa rurka średnicy ok 1 cm zaciśnięta na stałe opaską - to przeszkadza najbardziej. Czy to jest pompa powietrza wtórnego? Jak odłączyć plastikowy wąż? Ponadto inne węże i kable (w tym część od LPG).
Spotkałem taką wypowiedź:
No head removal needed. For G40, you may need to remove the Y pipe to get better access. G163 required removal of adjacent coolant line & sensor to get it off. Both are located just below the valve cover edge (in line with the camshafts). Did they tell you which CPS was bad, so you know which one to mess with? There are some resistance &/or voltage tests IIRC to check CPS. Removal of CPS is 2 bolts & 1 connector. Pretty easy, once you can get to them.
Z powyższej "instrukcji" wynika, że G40 jest przy drugiej (lewej patrząc od przodu) głowicy. Nic z tego nie rozumiem ponieważ z rysunku znalezionego tu
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=2153
czujnik G40 (oznaczony numerem 14) jest właśnie pod zbiornikiem płynu chłodniczego.
Proszę o wzkazówki demontażowo/montażowe.
chciałbym odświeżyć temat. Z powodu błędu 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus - P1338 - 35-10 - - - Intermittent chciałbym wykonać (samodzielnie) wymiany czujnika G40. Wymontowałem zbiornik płynu chłodniczego i stwierdziłem, że nie jestem się w stanie do niego dobrać. Wczoraj popryskałem (z braku kontakt sprayu) to WD40 wtyczkę czujnika i jego okolice. Błąd na cały dzień zniknął, ale po przejechaniu ok 200 km powrócił.
Proszę o radę jak dokonać wymontowania czujnika, obok niego znajduje się coś (co nie wiem czym jest, ale wygląda jak anemostat (metalowa puszka w kształcie grzybka) do niej podłączony jest plastikowy wąż i gumowa rurka średnicy ok 1 cm zaciśnięta na stałe opaską - to przeszkadza najbardziej. Czy to jest pompa powietrza wtórnego? Jak odłączyć plastikowy wąż? Ponadto inne węże i kable (w tym część od LPG).
Spotkałem taką wypowiedź:
No head removal needed. For G40, you may need to remove the Y pipe to get better access. G163 required removal of adjacent coolant line & sensor to get it off. Both are located just below the valve cover edge (in line with the camshafts). Did they tell you which CPS was bad, so you know which one to mess with? There are some resistance &/or voltage tests IIRC to check CPS. Removal of CPS is 2 bolts & 1 connector. Pretty easy, once you can get to them.
Z powyższej "instrukcji" wynika, że G40 jest przy drugiej (lewej patrząc od przodu) głowicy. Nic z tego nie rozumiem ponieważ z rysunku znalezionego tu
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=2153
czujnik G40 (oznaczony numerem 14) jest właśnie pod zbiornikiem płynu chłodniczego.
Proszę o wzkazówki demontażowo/montażowe.
Witam, grzybek to jak kolega powiedział zawór sai i nie trzeba go demontować. Dojście jest faktycznke fatalne. Nie rizumiem tylko czy masz problem z odktęcenjem tych dwóch śrubek czy ze zdjęciem wtyczki? Jak sam widzisz problem to nie sam czujnik tylko przewód dokładnie pewnie wtyczka. Błąd jaki ci wyświetla to zwarcie do plusa czyli przerwa w obwodzie. Tak sądzę. A ja spryskałeś wtyczke wd40 to problem znikł do czasu jak draństwo nie wyschło 
Jak chcesz dopiąć wtyczkę to na ciskasz na karbowanych czesciach i powinna wyjść. Jak nie to podważ dwoma małymi śrubokrętami lub pensetą.

Jak chcesz dopiąć wtyczkę to na ciskasz na karbowanych czesciach i powinna wyjść. Jak nie to podważ dwoma małymi śrubokrętami lub pensetą.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Dzięki za odpowiedzi. Zawór SAI (doczytam).
Obie śruby widzę, i może jak mocno się skupię to powoli sobie z nimi poradzę (tej w środku się nie spodziewałem. Wtyczka - właśnie. Nie bardzo wiem jak wogóle do niej się dostać. Widzę ją, ale palcami jest wogóle nieosiągalna. Zamknięta jest takim metalowym drucianym pałąkiem, nie mam pojęcia jak ją odpiąć i przeczyścić, a może nawet sprawdzić tak aby nie uszkodzić.
Może powinienem odkręcić sensor a przy wyciąganiu kabel jest na tyle długi, że wtyczkę wyciągnę? Przy odpinaniu zbiornika z płynem okazało się, że przewody (wtyczka na dnie) są tak krótkie, ze jeden pękł) przedłużyłem o ok 30 cm i teraz jest już wygodnie)
Obie śruby widzę, i może jak mocno się skupię to powoli sobie z nimi poradzę (tej w środku się nie spodziewałem. Wtyczka - właśnie. Nie bardzo wiem jak wogóle do niej się dostać. Widzę ją, ale palcami jest wogóle nieosiągalna. Zamknięta jest takim metalowym drucianym pałąkiem, nie mam pojęcia jak ją odpiąć i przeczyścić, a może nawet sprawdzić tak aby nie uszkodzić.
Może powinienem odkręcić sensor a przy wyciąganiu kabel jest na tyle długi, że wtyczkę wyciągnę? Przy odpinaniu zbiornika z płynem okazało się, że przewody (wtyczka na dnie) są tak krótkie, ze jeden pękł) przedłużyłem o ok 30 cm i teraz jest już wygodnie)
Doczytałem
Tą wtyczkę bardzo łatwo powinno się wypiąć. Wciskasz ten drucik i powinna wyjść. Ciężko tak z pamięci laikowi rozpoznać rodzaj wtyczki
zwłaszcza jak ci się śnią po nocach.
Odkrecenie i wypiecie wtyczki to pikuś. Problem może być z przewodem który biegnie obok czujnika i wchodzi metalowym kruccem do bloku, bodajże jest to przewód wodny. Ha z kolegą doszliśmy di dego momentu i się poddałem, powód brak czasu i płynu na wymianę a zająć warsztatu nie mogłem
[ Dodano: 2015-04-27, 22:26 ]
a ja się produkuje

Tą wtyczkę bardzo łatwo powinno się wypiąć. Wciskasz ten drucik i powinna wyjść. Ciężko tak z pamięci laikowi rozpoznać rodzaj wtyczki

Odkrecenie i wypiecie wtyczki to pikuś. Problem może być z przewodem który biegnie obok czujnika i wchodzi metalowym kruccem do bloku, bodajże jest to przewód wodny. Ha z kolegą doszliśmy di dego momentu i się poddałem, powód brak czasu i płynu na wymianę a zająć warsztatu nie mogłem

[ Dodano: 2015-04-27, 22:26 ]
a ja się produkuje

Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Dzięki. Wtyczka tak właśnie wygląda (właśnie taki druciany metalowy zatrzask na niej jest). Spróbuję. Tak przy okazji, zakładając, że tylko w niej jest coś nie tak. Daje się ją naprawić, poprawić, wyciągnąć konektory (jak?) O wiązkę nie pytam, bo to przerasta mnie jak na razie. Auto mam od miesiąca i mam cicha nadzieję, że może nie od razu spadnie na mnie to co "najlepsze". Tymczasem poza tym i hamulcami z przodu do wymiany (bicie tarcz) nic innego na razie się nie objawiło.