Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Czujnik hamulca "pada" / światła tylne przerywają

Elektryka
ODPOWIEDZ
Blade-Karol

Czujnik hamulca "pada" / światła tylne przerywają

Post autor: Blade-Karol » 10 lut 2014, 09:41

Panowie,

Gdzieś od roku mam dziwną przypadłość związaną z czujnikiem pedału hamulca.

W losowych momentach, a zazwyczaj po prostu to paru dniach postoju w garażu po wciśnięciu hamulca wywala mi kontrolki ESP i ABS. Sprawdzane to było kompem - problem z czujnikiem. Czujnik wymieniłem. Problem zniknął na jakieś 2-3 miesiące i znowu! Wymiana na czujnik innej firmy i znowu od 2-3 mies spokoju. Ostatnio po prostu go z Shark'iem przelecieliśmy sprayem kostkę i pomogło to moze na miesiąc-półtora i teraz zaczęły się schody....

Naciskam hamulec i potrafi poza wywaleniem kontrolek pojawiać się na sekunde kontrolka przepalonych świateł hamowania! Po czym po sek znika. Wczoraj dopiero udało mi się to zaobserwować jak stałem w garażu po 4-5h od umycia samochodu. Hamulec wciśnięty a światła z tyłu się nie paliły po czym po chwili zaczęly w sposób losowy zapalać się i gasnąć po czym po ok 20-30 sek juz było OK i normalnie się paliły.

2 tyg temu jak wyskoczył mi problem z tym czujnikiem to dużo jeździłem z nawiewem gorącego powietrza na nogi i problem zniknął ale później znowu samochód stał z półtora tyg w garażu nieruszany :(

Jakieś sugestie gdzie szukać awarii?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 10 lut 2014, 11:24

Jeżeli dysponujesz miernikiem i podstawową znajomością elektryki możesz sprawdzić czy winny rzeczywiście jest czujnik. Po pierwsze powinieneś sprawdzić czy styki bezpiecznika nr 7 (10A) są czyste i przewodzą (powinno być na nich +12V po przekręceniu kluczyka).
Możliwe jest że również nr 13 (10A) - to samo co wyżej, ale napięcie +12V na stałe.

Następnie musisz zlokalizować czujnik stopu, i sprawdzić czy prawidłowo sygnalizuje włączenie stopu (pomiędzy jego stykami 1 i 2 jest 0Ohm po wciśnięciu hamulca). Jeżeli to będzie OK, to następnie powinieneś sprawdzić okablowanie - próbując ruszać nim (wiem, że to kłopotliwe, bo idzie w splotach ale może coś da się wywnioskować).

Można jeszcze próbować rozpinać poszczególne złącza, ale najpierw sprawdź to co napisałem wyżej.

PS. Z tego co pamiętam, było na forum kilka tematów z czujnikami stopu - i w kilku z nich był poruszany wątek szybko uszkadzających się zamienników. Stosowałeś ori czujniki?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lut 2014, 12:26

W Audi póki co nie mam tego problemu, ale w Leonie było identycznie - 3 czujniki na rok szlak trafiał ;/ Po wymianie na ORI przez ponad 2 lata spokój.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 lut 2014, 10:08

OK ale czy ten padający czujnik może powodować problemy ze światłami stop? Wcześniej to się nie zdarzało... tylko ostatnio :(

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 lut 2014, 10:39

Oczywiście, że może :-) ... Winny również może być moduł, który sprawdza czy któraś z żarówek nie jest przepalona. Spróbuj wyeliminować czujnik - najprościej zastąp go zwykłym przełącznikiem i przełączaj go ręcznie - jeżeli światła za każdym razem będą prawidłowo reagować (tzn zaświecać się kiedy trzeba) to winny jest czujnik. Jeżeli w dalszym ciągu będą 'wariować' to winny jest jakiś inny element.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 lut 2014, 11:02

Tylko widzisz... ten problem wystepuje kurde tak rzadko, że to nie jest takie proste "zastąp go zwykłym przełącznikiem i przełączaj go ręcznie" :(

Do tej pory miałem zamienniki 2 różnych firm. W wolnej chwili sprawdzę te bezpieczniki a jak to nic nie da to kupię ori czujnik w ASO i zobaczymy na ile to pomoże....

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 lut 2014, 12:00

Blade05 pisze:Tylko widzisz... ten problem wystepuje kurde tak rzadko, że to nie jest takie proste "zastąp go zwykłym przełącznikiem i przełączaj go ręcznie" :(
Spróbuj zatem zrobić inaczej - podłącz go równolegle, i gdy zaobserwujesz problem z działaniem świateł stop, spróbuj przełączać przełącznikiem zamiast naciskania pedału hamulca. W ten sposób sprawdzisz czy to faktycznie w nim tkwi problem.

Zdaję sobie sprawę, że usterki typu 'raz działa a raz nie' są ciężkie w diagnozie, ale przecież nie chodzi o to aby od razu wszystko wymieniać <okok>

yamahayzfr13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: yamahayzfr13 » 26 lut 2014, 00:12

Witam. I Jak tam? Problem rozwiązany ze światłami stop?

U mnie urodził się problem że wyświetla mi na fisie po naciśnieciu hamulca że mam przepaloną żarówkę od stopu a nie mam ;)
Jednak wymieniłem na wszelki wypadek obydwie żarówki. Problem pozostał jednak zauważyłem pewną sprawę..
Więc, naciskam pedał hamulca, wywala błąd na fisie o przepalonej żarówce stop, pedał trzymam wciśnięty cały czas, poczym po ok. 1 miniucie świecenia świateł gaśnie komuniakt o przepalonej żarówce. Pszczam pedał hamulca. Naciskam na chwilkę po chwili i znów wywala komunikat o przep. żarówce jednak gaśnie po 2-3 sek. i tak w kółko..
Miał ktoś coś takiego?
Co zrobiłem w temacie..
Wyczyściłem styki w jednej i drugiej lampie z tyłu
Wymieniłem obydwie żarówki dwa razy
wyczyćiłem styki czujnika pedału hamulca

Jakieś sugestie panowie?

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 03 mar 2014, 11:17

No ja mam aktualnie niemal to samo. Odpalam samochód po paru dniach. Hamulec... D i wywala błąd. Trzymam wciśnięty pedał i po kilku-kilkunastu sek błąd zaczyna znikać i pojawiać się. Po czym znika na stałe. U mnie to trwa max 30-40sec.

Może jutro w końcu zamówię ten czujnik...

EDIT:

OK. Wymieniłem ten czujnik na nowy z ASO i problemy ustały!

Zaobserwowałem nawet, że bez odpalonego silnika jak wciskałem hamulec to światło stop się lekko paliło i co jakieś parę sek zapalało mocniej. Po odpaleniu albo się nie paliło albo paliło mocno. Do tego czasem wywalało błąd ESP/ABS czyli właśnie ten czujnik.

No nic zobaczymy czy znowu problemy nie wrócą za parę mies.

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 16 maja 2014, 13:44

Witam. Odświeżę trochę temacik. Orientuje się ktoś może który czujnik odpowiada za światła a który za wyłączenie tempomatu. Po podłączeniu pod kompa mam błąd czujnika hamulca a tempomat działa jak chce, raz się włączy raz nie i obstawiam że to przez ten czujnik. Rozebrałem obydwa i obydwa wydawały się ok ale błąd jest dalej.... :| ( została sprawdzona manetka tempomatu, przelutowany moduł tempomatu za schowkiem pasażera)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 maja 2014, 19:07

Kolego alexkret, Jeżeli masz tempomat z pedałem ma linkę, to wykorzystuje on oba czujniki ... Pierwszy z nich (przychodzą do niego przewody czerwono/żółty oraz czerwono-czarny) jest podłączony bezpośrednio do manetki, a drugi przychodzą do niego przewody (czerwono-żółty i czerwono zielony) jest podłączony do sterownika tempomatu

Z tego co widzę na schemacie ten pierwszy jest na stałe rozwarty i zwiera po wciśnięciu hamulca, natomiast ten drugi jest na stałe zwarty i rozwiera się po wciśnięciu hamulca. Jak to powinno się zachowywać w rzeczywistości to nie wiem bo nigdy nie spotkałem takiego typu tempomatu w samochodzie :(

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 16 maja 2014, 20:47

kot919, Jest dokładnie tak jak napisałeś i nie wiem co może się zepsuć w takich czujnikach, styki całe, wyczyszczone... Jeden z czujników, ten drugi czarny ma jakiś wężyk, coś jest sterowane podciśnieniem tylko co? Przepustnica?

Przewód od czujnika hamulca trafia do trójnika przy pompie hamulcowej gdzie jeden wężyk idzie pod nią a drugi wędruję dalej gdzieś za silnik.

Czy da radę jakoś miernikiem sprawdzić te czujniki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl