Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Chip Tuning.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Selezi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 24 lip 2013, 15:29
Lokalizacja: Kraków :)

Chip Tuning.

Post autor: Selezi21 » 27 lip 2013, 22:22

Witam , dziś chciałbym zapytać czy warto zrobić chip tuning do mojego audi a6 c6 ponieważ : Chciałbym mniejsze spalanie / Większej ilości mocy nie potrzebuje , ale nie pogardze :33 , tylko nie wiem czy tuning ten może zniszczyć/uszkodzić silnik? :) Zna sie ktoś na tym? ;) Cena i opis? :33

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 28 lip 2013, 11:52

Selezi21 pisze:czy warto zrobić chip tuning do mojego audi a6 c6 ponieważ : Chciałbym mniejsze spalanie
Wg mojego doświadcznienia to nie możliwe: dostarczasz przecież większej dawki paliwa i powietrza do cylindra. I na nic tu teorie o krótszych czasach rozpędzania. Co najwyżej zachowasz dotychczasowe wyniki. U mnie wzrosło spalanie o 0,5l. Są jednak magicy którzy nie opierają programów tylko na dawkach paliwa: to są "Kolesie" zajmujący się rajdami samochodowymi i wiedzą jak to zrobić: goście jednak pracują dla takich jak Hołek czy Małysz i przede wszystkim poprawiają lub głównie korygują krzywe silnika pod rajd. Ci wiedzą co robić. Wstawienie Chipa w znanych ogólnie miejscach na śląsku czy małopolsce to głównie dawka. I nikt mi nie powie że jest inaczej.
Selezi21 pisze:tylko nie wiem czy tuning ten może zniszczyć/uszkodzić silnik?
może nie musi: zależy od Ciebie. Musisz ściślej przestrzegać zasad eksploatacji i nic złego się nie stanie: silnik musisz utrzymywać w nienagannym stanie (chłodzenie, paliwa, zasady nagrzania przed butowaniem) techniczym bo nie masz już rezerw na błędy. Przestrzegam tych zasad u siebie auto jest użytkowane normalnie a po moc sięgam tylko w sytuacjach tego wymagających: od 70tyś i trzech lat mam spokój również z dwumasem, sprzęgłem, półosiami mimo szerokiego kapcia. Po prostu normalna eksploatacja.
Selezi21 pisze:Zna sie ktoś na tym? Cena i opis?
Znają się nie liczni. Ja się nie znam przedstawiam subiektywne odczucia i instrukcje ogólnie dostępne jako informacje na tym forum choćby... :) Cena za program od 600zł. Cena za fachowca piszącego a nie opierającego się na gotowych programach: nie do określenia bo najpierw musi się dowiedzieć czy chcesz "krzywą" na asfalt czy na szuter, a może na dakar... ;P
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 06 sie 2013, 00:00

Wiekszej glupoty nie slyszalem i nie czytalem. Polecam firme dynosoft i pana Aligatora. baardzo wiele osob u niego robilo i zawsze robi remap indywidualnie pod kondycje silnika. chip jest dobry , i nie meczy w zaden sposob silnika , a jezeli pan kowalski nie zna sie na eksploatacji silnika i butuje na 60C , albo gasi auto jeszcze w locie to niestety nie dla nich chip. Aczkolwiek uwazam ze chip do twojego ASB jest nie potrzebny w zupelnosci , masz 233PS to auto w trybie sport idzie naprawde zacnie i napewno nie wykorzystasz potencjalu tych 40km wiecej. jasne fajnie jest miec wiecej , podjechac na swiatla i stoi druga taka a6 w 3.0tdi i ty banan na twarzy bo ona zostaje w tyle . Ale... podjedzie a6 4.2 i zrobi ci sie przykro. stanie 4.2 a podjedzie S6 5.2 i jemu zrobi sie przykro , z koleji podjedzie RS6 580KM , nastepnie RS6 720KM evotech a na sam koniec podjedzie Bugatti Veryon. to jest bledne kolo . w dzisiejszej zakorkowanej polsce , i zwezkach na drogach ekspresowych absolutnie nie potrzebny chip , a do codziennej eksploatacji 233km to az nad to .

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 06 sie 2013, 08:39

Deniro pisze:Wiekszej glupoty nie slyszalem i nie czytalem. Polecam firme dynosoft i pana Aligatora. baardzo wiele osob u niego robilo i zawsze robi remap indywidualnie pod kondycje silnika. chip jest dobry , i nie meczy w zaden sposob silnika , a jezeli pan kowalski nie zna sie na eksploatacji silnika i butuje na 60C , albo gasi auto jeszcze w locie to niestety nie dla nich chip. Aczkolwiek uwazam ze chip do twojego ASB jest nie potrzebny w zupelnosci , masz 233PS to auto w trybie sport idzie naprawde zacnie i napewno nie wykorzystasz potencjalu tych 40km wiecej. jasne fajnie jest miec wiecej , podjechac na swiatla i stoi druga taka a6 w 3.0tdi i ty banan na twarzy bo ona zostaje w tyle . Ale... podjedzie a6 4.2 i zrobi ci sie przykro. stanie 4.2 a podjedzie S6 5.2 i jemu zrobi sie przykro , z koleji podjedzie RS6 580KM , nastepnie RS6 720KM evotech a na sam koniec podjedzie Bugatti Veryon. to jest bledne kolo . w dzisiejszej zakorkowanej polsce , i zwezkach na drogach ekspresowych absolutnie nie potrzebny chip , a do codziennej eksploatacji 233km to az nad to .
Muszę przyznać mądre słowa :> chodziło to od jakiegoś czasu za mną (trochę podrasować) ale dzięki za trzeÂźwe spojrzenie na całe zagadnienie.
Pozdrawiam <brawo>

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 08 sie 2013, 17:45

Deniro pisze:Wiekszej glupoty nie slyszalem i nie czytalem. Polecam firme dynosoft
A myślisz że gdzie robiłem? Akcyjka była na forum to się załapałem taniej... ;) Znawca pewnie jesteś... Posłuchaj gości którzy się tym zajmują profi a nie tunerów głośno naganiających do swojego interesu...
A to Twoje "dopasowanie" polegało na wgraniu do sterownika kilku gotowych programów i sprawdzeniu ile da się wycisnąć z jednostki... Trwało to ok. 1h. Nie sądzę aby pisanie programu pod silnik zajęło tylko tyle czasu, a zdążył przelecieć 4 próby na hamowni. Warsztatu "Aligatora" nie znam, więc możliwe że jest jednym z niewielu którzy piszą a nie wgrywają... Przeczytaj proszę dokładnie tekst posta bo najpierw nazywasz go głupotą a potem powielasz ogólny jego sens...

[ Dodano: 2013-08-08, 18:13 ]
Deniro pisze:napewno nie wykorzystasz potencjalu tych 40km wiecej
Jak się okażą przydatne to ich brak może być ostatnim wyrzutem do samego siebie. Bezpieczeństwo czynne stawiam ponad każde inne: najpierw spora dawka myślenia, doświadczenia, przewidywania, potem jak to zawiedzie to potrzebna moc - nigdy jej za wiele (i nie mam na myśli błędnego koła o którym piszesz bo piszesz tylko o EGO w tym momencie... A nie to jest prawidłowym powodem do chipowania, nie jest trzeźwym myśleniem). Jak zabraknie mocy to cała reszta nie zależy już od nas a tego uczucia nie lubię. Chipuj z głową, korzystaj z głową a nic złego się nie stanie!! <okok>
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

Selezi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 24 lip 2013, 15:29
Lokalizacja: Kraków :)

Post autor: Selezi21 » 06 wrz 2013, 15:50

Dzieki za odp. ;)

spawn_mateo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2010, 10:22
Lokalizacja: london

Post autor: spawn_mateo » 09 lut 2014, 08:21

chip tuning to jedno a mapowanie to drugie- popieram scaraab ze prawdziwy magik przed kazdym rajdem mapuje inaczej pod inne warunki itd - mam znajomych pracujacych w zespolach rajdowych i jeden zajmuje sie silnikiem i pracowal w roznych stajniach
tom

DominikA6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
Imię: Dominik
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Program audi a6 c6 2.0 TDI

Post autor: DominikA6C6 » 03 kwie 2014, 14:15

Zdecydowałem się na program ....wrażenia ok ale myślałem że będzie lepiej......wykres w moim poście.....Facet który to robił powiedział że zdało by się dołożyć intercooler od 2.7 TDI to by było ciut lepiej.... wyszło 151 KM i 341 Nm, seria to 122 KM i 298 Nm, co o tym sadzicie???

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Re: Program audi a6 c6 2.0 TDI

Post autor: spanky » 21 kwie 2014, 22:31

DominikA6C6 pisze:Zdecydowałem się na program ....wrażenia ok ale myślałem że będzie lepiej......wykres w moim poście.....Facet który to robił powiedział że zdało by się dołożyć intercooler od 2.7 TDI to by było ciut lepiej.... wyszło 151 KM i 341 Nm, seria to 122 KM i 298 Nm, co o tym sadzicie???
seria mizerna, wyglada ze auto jest niesprawne stad i wynik po programie kiepski

seryjny cooler daje rade przy wartosciach rzedu 170 PS i 380 Nm takze szukaj usterki w aucie a nie coolera od 2.7 TDI :)
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

DominikA6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
Imię: Dominik
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: DominikA6C6 » 22 kwie 2014, 13:40

to co moze być przyczyną samochód normalnie jeździ.... od czego można zacząć ( turbina wtryski, przepływomierz )???????

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 22 kwie 2014, 22:15

DominikA6C6 pisze:to co moze być przyczyną samochód normalnie jeździ.... od czego można zacząć ( turbina wtryski, przepływomierz )???????
pokaz ten wykres
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
krejzy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 lip 2013, 21:56
Lokalizacja: Płock

Re: Chip Tuning.

Post autor: krejzy » 23 kwie 2014, 08:43

Selezi21 pisze:Witam , dziś chciałbym zapytać czy warto zrobić chip tuning do mojego audi a6 c6 ponieważ : Chciałbym mniejsze spalanie / Większej ilości mocy nie potrzebuje , ale nie pogardze :33 , tylko nie wiem czy tuning ten może zniszczyć/uszkodzić silnik? :) Zna sie ktoś na tym? ;) Cena i opis? :33
U mnie po remapie spalanie spadło przy takim samym sposobie poruszania się i przy wzroście mocy. Remap polega na optymalizacji dawek paliwa pod wymagania klienta. Jeśli będziesz chciał agresywną mapę z mocnym dołem i jeszcze mocniejszą górą to niestety przy ciężkiej nodze spalanie wzrośnie. Uszkodzenie silnika/skrzyni może nastąpić jeśli tuner podciągnie moc na maksa i będziesz ciągle katował auto a na pewno jeśli ktoś nie wie jak użytkować samochód z turbiną. W tym drugim przypadku nie trzeba podciągać mocy, brak wiedzy załatwi silnik na dobre. Generalnie pieniądze wydane na remap uważam za trafną inwestycję i polecam każdemu ale w dobrym warsztacie. Mocy w mieście nie wykorzystasz, ale na trasie to już zupełnie co innego. Przy wyprzedaniu przyda się każdy koń pod maską i nie słuchaj bzdur typu" a po co ci to". Jeśli moc nie jest komuś potrzebna to niech kupi samochód z jednostką 2,0 i też mu te 140 km wystarczy. W tym wypadku każdy powinien postąpić wedle własnego uznania. Jest pewnie tylu samo zwolenników co przeciwników remapu. To tyle w temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja