Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Cerwony kolektor i turbina

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Patryk1808

[AEB 1.8 150 KM] Cerwony kolektor i turbina

Post autor: Patryk1808 » 22 gru 2013, 00:10

Witam
długa historia
ukręcony wałek rozrządu (dwie krzywki od ssących)taki kupiłem i jeździłem nim 10tyś km troszkę słaby był po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd czujnika halla (stał w miejscu)
Więc wymieniona głowica i problem się zaczoł
po przejechaniu 5km 2-3tyś obr turbina i kolektor czerwone, po przejechaniu parunastu km obruciło panewkę na wale i turbina złom puściła olej od temperatury

Zmieniłem silnik i turbinę i nadal się turbo i kolektor robi się czerwone :[
- tłumik odkręcony(nie zapchany)
- brak katalizatora
- DV nowy
- turbo ładuje 0,6bar po zdjęciu węża z WG 1,5bar
- po zdjęciu wtyczki z N75 ładuje normalnie 0,6bar i dziwi mnie to bo u znajomego po odpięciu nie ładuje
- WG rozkręcone na max. turbo nie ładuje prawie wcale do 0,1bar.
- podmienione cewki, przepływomierz, moduł zapłonowy
- pod komputerem zero błędów
- po odkręceniu świec są obkopcone (świece nowe)
- ciśnienie paliwa 3,5-4bar
dwóch mechaników nie może sobie poradzić :[
gdzie jeszcze szukać?

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 22 gru 2013, 00:42

1. Sprawdź rozrząd czy się nie przestawił
2. Mieszanka do wypalenia nie jest za bogata? może ją dopala w wylotowym?
ale zacznij on pozycji nr 1 <okok>
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Patryk1808

Post autor: Patryk1808 » 22 gru 2013, 00:47

rozrząd był sprawdzany i jest ok nawet był przestawiany dla próby o jeden ząb i to samo
moim zdaniem coś z paliwem albo ubogo albo bogata mieszanka tylko jak do tego dojść

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 22 gru 2013, 08:39

Na jakim oleju jeździsz ,czy sprawdzałeś wtryskiwacze ,po jakiej jeździe robi się kolektor i turbo czerwone .W AEB nie trzeba dużo by kolektor i turbo było czerwone a po pałowaniu można nawet zobaczyć w turbo obracający się wirnik .Jeszcze jedno rozumiem że temperatura wody jest w normie nie przekracza 90 stopni.Musisz sprawdzić czy motor nie jeździ na ubogiej mieszance wtedy temperatura może być wysoka.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 22 gru 2013, 09:23

Logi by sie przydaly wiadomo by bylo jak jest z paliwem i reszta, po za tym to sztanga dobrze ustawiona? P zdjeciu wtyczki z n75 doladowanie nie powinno przekraczac 0,3 bar.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Patryk1808

Post autor: Patryk1808 » 22 gru 2013, 10:35

mario1278 pisze:Na jakim oleju jeździsz
5w40 ciśnienie oleju dobre
mario1278 pisze:po jakiej jeździe robi się kolektor i turbo czerwone .
ok. 5km spokojnej jazdy do 3tyś obr i jest czerwono bardzo mocno

temperatura 90stopni nieraz trzyma 70

jak sprawdzić czy nie jeździ na ubogiej lub bogatej mieszance?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 gru 2013, 12:13

Patryk1808, musisz dokładniej przyjrzeć się czujnikowi temperatury G62, sprawdzić jego wskazania czy czasem nie przekłamuje, lub problem masz z termostatem.
Sprawdź dolot i podciśnienia pod kątem szczelności.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 22 gru 2013, 18:57

Masz dodatkowy zegar do mierzenia ciśnienia doładowania?
Jeżeli w 1,8t K03 jest podobnie ustawiona jak w 2.7BiT, to jak wyżej napisane - powinna ładować ok. 0.3 bar i to przy przyśpieszaniu. Generalnie podczas toczenia się z 3000rpm nie powinno być żadnego doładowania, bo turbina po prostu nie ma z czego się napędzić.

Jeżeli po odpięciu N75 masz 0.6bar, to albo źle ustawiona grucha WG, albo masz nieszczelność, albo zatarty N75.

Najlepiej to zepnij bezpośrednio węże do i od N75 i wtedy ustaw WG tak, żeby ładowało max 0.3bar . Jeżeli po ponownym podpięciu N75 tak pozostanie, to N75 do wymiany.

Bogato/ubogo to chyba sonda powinna widzieć? Vaginę podpiąć i sprawdzić, czy sonda faluje podczas jazdy z tymi 3000rpm? Najlepiej podjedź do kogoś, kto ma szerokopasmówkę i wszystko się wyjaśni. Ja obstawiam ubogo. Czujnik ciśnienia paliwa włączałeś w listwę? Jeżeli masz 3-bar regulator, to ciśnienie powinno zmieniać się w granicach 3.3-4bar, jeżeli regulator 4-bar to 4.3-5bar.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Patryk1808

Post autor: Patryk1808 » 22 gru 2013, 21:34

mam zegar
mam ominięte n75 taj jak piszesz i ładowanie 0,1bar było więc żeby wykluczyć drugie turbo rozkręciłem wg na max klapka jest odchylona i tłumik odkręciłem listwa wtryskowa sprawdzona kompresorem ciśnienie paliwa 3,5-4 bar(mam lpg i to samo się dzieje odłączyłem gaz wy wykluczyć że razem leci gaz i PB)
wynik z analizatora spalin
...............800obr ...............3000obr
%CO........-0,52.................. -0,64
%CO2.......-14,95.............. -16,14
ppmHC......-177................. -58
%O2.........-0,97................... -0,40
lambda.....- 1,020............. -0,997

termostat dobry tylko nieraz temperatura wcale nie ruszy nieraz jest na 70 lub 90 czy ten sam czujnik idzie do sterownika?
czy on by mógł tak zmienić dawkę ?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2013, 23:12 przez Patryk1808, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 22 gru 2013, 22:02

Powstawiaj trochę przecinków i kropek do tego, co piszesz. Nie wiem, czy komuś będzie się chciało analizować Twój przypadek, kiedy najpierw trzeba analizować co napisałeś <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 gru 2013, 22:17

Patryk1808 pisze: czy ten sam czujnik idzie do sterownika?
Tak, tylko jego wskazania mogą się różnic, bo jest to czujnik podwójny. Dwa piny do ecu, dwa na zegary.

[ Dodano: 2013-12-22, 22:18 ]
Patryk1808 pisze:czy on by mógł tak zmienić dawkę ?
Oczywiście że tak.

[ Dodano: 2013-12-22, 22:20 ]
Patryk1808 pisze:jak sprawdzić czy nie jeździ na ubogiej lub bogatej mieszance?
W vagu masz podgląd korekt. W Twoim ecu będzie to któraś z grup od 005 do 009.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 30 gru 2013, 12:41

W AEB zgadza sie - aby Turbo było czerwone nie trzeba duzo ;). po zdjeciu wtyczki z N75 powinien być błąd (na własnej skórze sprawdzałem). A że tak powiem podczas przyspieszania powinno byc 0,3Bara ze zdjetym N75 a to Paciemu u mnie na wolnych ładuje 0,2 XD ? wąż od przepustnicy jest wyraxnie twardszy na wolnych obrotach niz na zgaszonym silniku ;) i podpinajac zegar boost jest własnie wokolicach 0,2 - 0,25 (nie licze podczas jazdy bo jest duuuuuuuuzo wyżej) Mogli mi go tak ustawic przy Remapie ECU? Mi tam pasi.
ale wracajac - chyba jest ubogo.... Dolot, sonda, przepływka "na warsztat"
A auto nie jest po CHipie ??
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27


Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 lut 2014, 21:36

Jesli termostat jest na pewno dobry to czujnik trza podmienić bo widze że temp. 60 st, po za tym sztanga może być źle ustawiona patrząc po wysterowaniu n75, ma łądowac ok. 0,3 po odpięciu wtyczki, wskazania przepływki chyba w normie bo nie zrobiłeś loga do końca , sondy raczej też,także czujnik, ustaw tą sztangę jak powinno być i zrób ponownie loga z 002+007 i 013+025 do konca obrotów.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Patryk1808

Post autor: Patryk1808 » 08 lut 2014, 15:05

sztanga od WG była ustawiona do robienia logów czujnik g62 tez zmieniony raczej będzie termostat uszkodzony.
turbina ładuje 0,5bar na jałowym podciśnienie -0,8
zapłon jest +12 na jałowym

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja