Witam, niejako że mam problemy z hamulcami (są dziwnie napompowane, działają z opóźnieniem a jak na postoju docisne do końca to praktycznie dotykają podłogi) chce kupić takie urządzenie, wymienić i odpowietrzyć układ, oraz układ sprzęgła bo coś cieżko wchodzi szczególnie jedynka i wsteczny
1. czy ktoś tego używał, jak się spisuję
2. jaki płyn zalać, czy valvoline 5.1 będzię lepszy od zwykłego np K2 dot-4? 2 litry starczą na taki zabieg?
3. od którego koła zaczynam wymianę płynu, podłączając ten agregat?
4. Czy zapłon bądź silnik ma być włączony?
5. Co z pompą ABS/ESP, czy po jej uruchomieniu na vag trzeba jakiś odpowietrznik na niej luzować?
6. W którym momencie całej pracy trzeba ją odpowietrzyć
7. Czy sprzęgło odpowietrzam tak samo jak hamulce podłączając pod odpowietrznik agregat, na początku czy po hamulcach?
8. czy wogóle ruszam pedał hamulca podczas całego zabiegu?
z dzięki za info, pozdrawiam
Urządzenie/zestaw do odpowietrzania hamulców
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
matt4, Widziałem jak mi odpowietrzają w zakładzie podobnym urządzeniem i mogę ci odpowiedzieć na kilka pytań.
3.tylne prawe,tylne lewe,prawy przód i na końcu lewy przód
4.NIE
5,6.Ja nic nie odpowietrzałem i działa bez problemu(przed wymianą nie działał ABS a po niej zaczął działać )
8.NIE
Tyle z tego co widziałem.
Gdzie kupujesz te urządzenie?Też się nad takim zastanawiam.
3.tylne prawe,tylne lewe,prawy przód i na końcu lewy przód
4.NIE
5,6.Ja nic nie odpowietrzałem i działa bez problemu(przed wymianą nie działał ABS a po niej zaczął działać )
8.NIE
Tyle z tego co widziałem.
Gdzie kupujesz te urządzenie?Też się nad takim zastanawiam.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
chyba allegro bo u mnie w mieście nie widziałem, płyn zamówiłem ATE SL6 do autek z ESP o niskiej lepkości
jest sporo postów o odpowietrzaniu i w każdym piszą co innego o kolejności odpowietrzania, z tego co mi się udało ustalić są dwa obwody
1. prawy przód - lewy tył
2. lewy przód - prawy tył
i tak na chłopski rozum się zastanawiam, powiedzmy że jest zapowietrzone koło przednie, zaczynając od tylnego odpowietrzanie a potem wracając do przedniego, nie zapowietrzy się znowu tylnie, lub pęcherzyk powietrza nie utknie gdzieś miedzy tyłem a przodem? sam nie wiem
jest sporo postów o odpowietrzaniu i w każdym piszą co innego o kolejności odpowietrzania, z tego co mi się udało ustalić są dwa obwody
1. prawy przód - lewy tył
2. lewy przód - prawy tył
i tak na chłopski rozum się zastanawiam, powiedzmy że jest zapowietrzone koło przednie, zaczynając od tylnego odpowietrzanie a potem wracając do przedniego, nie zapowietrzy się znowu tylnie, lub pęcherzyk powietrza nie utknie gdzieś miedzy tyłem a przodem? sam nie wiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
matt4, Zaczynasz odpowietrzanie od koła które jest najdalej od pompy hamulcowej i tak aż do tego które jest najbliżej(chodzi o długość przewodów)właśnie dla tego żeby nic nie zapowietrzyć po drodze.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
matt4, Co do odpowietrzania układu hamulcowego lub wymiany płynu hamulcowego to trochę zle to opisujesz :
1. Układ dzieli się na dwie sekcje przód i tył
2.Każde koło ma oddzielny przewód i zawór w ABS więc :
3.Takim urządzeniem możesz wyssać płyn najpierw ze zbiorniczka i zalać świeży a następnie odpowietrzasz prawy tył - lewy tył -prawy przód - lewy przód kontrolując ilość płynu w zbiorniczku.
4.Co do płynu zastosuj taki jak Audi zaleca Dot-4 (płyn należy wymieniać co 2 lata!)
1. Układ dzieli się na dwie sekcje przód i tył
2.Każde koło ma oddzielny przewód i zawór w ABS więc :
- nie ma takiej możliwościmatt4 pisze:zaczynając od tylnego odpowietrzanie a potem wracając do przedniego, nie zapowietrzy się znowu tylnie, lub pęcherzyk powietrza nie utknie gdzieś miedzy tyłem a przodem?
3.Takim urządzeniem możesz wyssać płyn najpierw ze zbiorniczka i zalać świeży a następnie odpowietrzasz prawy tył - lewy tył -prawy przód - lewy przód kontrolując ilość płynu w zbiorniczku.
4.Co do płynu zastosuj taki jak Audi zaleca Dot-4 (płyn należy wymieniać co 2 lata!)
AUDI - Przewaga dzięki technice
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga