Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJL 1.8 180 KM] jak sprawdzic wydajnosc turbiny??

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

[AJL 1.8 180 KM] jak sprawdzic wydajnosc turbiny??

Post autor: wandzik83 » 30 sty 2014, 13:26

witam. jak w temacie : jak sprawdzic wydajnosc turbiny?? najlepiej bez demontazu. autem bylo jechane bez oleju.silnik na cale szczęcie nie uległ. nie wiem jak turbina bo było słychac dzwiek tartego metalu.po zalaniu olejem jest niby ok.ale chcialbym sie upewnic.

TiUbIk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 lis 2009, 19:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: TiUbIk » 30 sty 2014, 17:33

Witam Kolego. Sprecyzuj pytanie, jeżeli chodzi Ci o ciśnienie doładowania to VAGiem, silnik- blok115- 3okienko ciśnienie zadane przez ECU- 4okienko ciśnienie rzeczywiste. Temat wielokrotnie omawiany tutaj. A jeżeli chodzi o stan sprężarki to bez demontażu co najwyżej możesz sprawdzić luzy na wirniku. W sumie po takiej przejażdżce mogło ją trochę nadgryźć.. <uoee>

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 sty 2014, 18:21

Tak na pewno w ajl-u sprawdzi cisnienie w 115 :shock: jesli silnik jeżdzi możesz jedynie spróbowac zrobic loga z 002+025, a najlepiej sprawdzic dołądowanie ze wskaźnikiem dołądowania.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

TiUbIk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 lis 2009, 19:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: TiUbIk » 30 sty 2014, 20:21

W sumie racja Kolego wyżej, u mnie można po bloku 115, sorry za błąd.

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 30 sty 2014, 20:27

jak latał na sucho to istnieje ryzyko iż wałek mógł się zatrzeć ja w dalszą podróż bym się nie wybierał takim autem

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 30 sty 2014, 21:38

Witam
Nie piszesz jaki okres czasu turbinka pracowała bez oleju.
Jeżeli turbinka nie była nowa i miała mały luz na łożysku ślizgowym to jest szansa że przetrwała niekożystne warunki.
Metaliczny hałas natomiast powstaje gdy wirnik ociera się o korpus zewnętrzny turbiny. Wówczas gdy nie ma ciśnienia oleju którt tworzy tzw. poduszkę olejową wokół lożyska slizgowego o którym wspominałem wyżej.(poduszka olejowa sprawia że tłumi drgania łozyska ślizgowego).
Brak ciśnienia oleju sprawia że wirnik nie jest utrzymywany w osi turbinki i ociera się o korpus.Ale moze dość tych szczegułów.
Brak oleju jest grożniejszy dla turbinki nowej lub po regeneracji,ale dla starszej jest szansa ze jeszcze trochę pochodzi.
Oczywiście ocieranie wirnika o korpus powoduje spadek sprawności ,a w skrajnych przypadkach połamanie łopatek wirnika.Co w tym przypadky nie nastąpiło.
Tak że pozostaje Ci kolego sprawdzić ciśnienie VAG-iem lub fizycznie manometrem.
Pozdrawiam Stanisław

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 30 sty 2014, 23:22

dzieki kolego.cale szczescie moja turbinka jest stara:)

gardmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 lip 2013, 22:56
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: gardmar » 01 lut 2014, 21:22

Specjalnie dziś sprawdzałem i 2.7 biturbo też mam wrtości doładowania w 115 bloku
jest A6 C5 AVANT 2003 SERIA 250KM 350NM kilka lat wstecz było
AUDI 200 2.2T 1983 185KM lpg - to była przygoda:-)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 01 lut 2014, 21:33

Chodzi o to że w ajl nie ma czujnika doładowania :|
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

gardmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 lip 2013, 22:56
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: gardmar » 02 lut 2014, 10:40

Rozumiem, nie wiedziałem, czyli pozostaje koledze zamontować dodatkowy zegar
jest A6 C5 AVANT 2003 SERIA 250KM 350NM kilka lat wstecz było
AUDI 200 2.2T 1983 185KM lpg - to była przygoda:-)

grexong60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: łódz

Post autor: grexong60 » 02 lut 2014, 17:45

tylko zegar zewnetrzny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga