[AJL 1.8 180 KM] jak sprawdzic wydajnosc turbiny??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
[AJL 1.8 180 KM] jak sprawdzic wydajnosc turbiny??
witam. jak w temacie : jak sprawdzic wydajnosc turbiny?? najlepiej bez demontazu. autem bylo jechane bez oleju.silnik na cale szczęcie nie uległ. nie wiem jak turbina bo było słychac dzwiek tartego metalu.po zalaniu olejem jest niby ok.ale chcialbym sie upewnic.
Witam Kolego. Sprecyzuj pytanie, jeżeli chodzi Ci o ciśnienie doładowania to VAGiem, silnik- blok115- 3okienko ciśnienie zadane przez ECU- 4okienko ciśnienie rzeczywiste. Temat wielokrotnie omawiany tutaj. A jeżeli chodzi o stan sprężarki to bez demontażu co najwyżej możesz sprawdzić luzy na wirniku. W sumie po takiej przejażdżce mogło ją trochę nadgryźć.. 

Witam
Nie piszesz jaki okres czasu turbinka pracowała bez oleju.
Jeżeli turbinka nie była nowa i miała mały luz na łożysku ślizgowym to jest szansa że przetrwała niekożystne warunki.
Metaliczny hałas natomiast powstaje gdy wirnik ociera się o korpus zewnętrzny turbiny. Wówczas gdy nie ma ciśnienia oleju którt tworzy tzw. poduszkę olejową wokół lożyska slizgowego o którym wspominałem wyżej.(poduszka olejowa sprawia że tłumi drgania łozyska ślizgowego).
Brak ciśnienia oleju sprawia że wirnik nie jest utrzymywany w osi turbinki i ociera się o korpus.Ale moze dość tych szczegułów.
Brak oleju jest grożniejszy dla turbinki nowej lub po regeneracji,ale dla starszej jest szansa ze jeszcze trochę pochodzi.
Oczywiście ocieranie wirnika o korpus powoduje spadek sprawności ,a w skrajnych przypadkach połamanie łopatek wirnika.Co w tym przypadky nie nastąpiło.
Tak że pozostaje Ci kolego sprawdzić ciśnienie VAG-iem lub fizycznie manometrem.
Nie piszesz jaki okres czasu turbinka pracowała bez oleju.
Jeżeli turbinka nie była nowa i miała mały luz na łożysku ślizgowym to jest szansa że przetrwała niekożystne warunki.
Metaliczny hałas natomiast powstaje gdy wirnik ociera się o korpus zewnętrzny turbiny. Wówczas gdy nie ma ciśnienia oleju którt tworzy tzw. poduszkę olejową wokół lożyska slizgowego o którym wspominałem wyżej.(poduszka olejowa sprawia że tłumi drgania łozyska ślizgowego).
Brak ciśnienia oleju sprawia że wirnik nie jest utrzymywany w osi turbinki i ociera się o korpus.Ale moze dość tych szczegułów.
Brak oleju jest grożniejszy dla turbinki nowej lub po regeneracji,ale dla starszej jest szansa ze jeszcze trochę pochodzi.
Oczywiście ocieranie wirnika o korpus powoduje spadek sprawności ,a w skrajnych przypadkach połamanie łopatek wirnika.Co w tym przypadky nie nastąpiło.
Tak że pozostaje Ci kolego sprawdzić ciśnienie VAG-iem lub fizycznie manometrem.
Pozdrawiam Stanisław