Przycisk ECON. Jak on działa, za co jest odpowiedzialny??
Przycisk ECON. Jak on działa, za co jest odpowiedzialny??
Witam, mam pytanie dotyczące działania przycisku ECON.
Mianowicie mam audi a6, c5, 1.9 TDI 115 Km, 2001 rok i tutaj sprawa wygląda tak że na dworze jest -7 stopni.
Jak mam wyłączone ECON (lampka się świeci) to silnik grzeje się do 60 - 65 stopni, czasem spada podczas jazdy albo na postoju i strasznie powoli sie grzeje,
a jak włącze ECON (lampka się nie pali) to zaczyna grzać normalnie do 90 stopni i w miare szybko. Jest nagrzany juz po 11 kilometrach.
Czy ktoś potrafi mi to wyjaśnić
I powiedzcie mi czy temperatura OLEJU między 60 a 70 stopni jest ok
Pozdrawiam
Mianowicie mam audi a6, c5, 1.9 TDI 115 Km, 2001 rok i tutaj sprawa wygląda tak że na dworze jest -7 stopni.
Jak mam wyłączone ECON (lampka się świeci) to silnik grzeje się do 60 - 65 stopni, czasem spada podczas jazdy albo na postoju i strasznie powoli sie grzeje,
a jak włącze ECON (lampka się nie pali) to zaczyna grzać normalnie do 90 stopni i w miare szybko. Jest nagrzany juz po 11 kilometrach.
Czy ktoś potrafi mi to wyjaśnić
I powiedzcie mi czy temperatura OLEJU między 60 a 70 stopni jest ok
Pozdrawiam
właśnie przeczytałem w instrukcji że ECON to dogrzewanie silnika, czyli pewnie dlatego jak go klikam to wszystko jest w normie.
[ Dodano: 2014-01-30, 21:30 ]
[ Dodano: 2014-01-30, 21:30 ]
Właśnie 2 tyg temu wymieniałem juz termostat ... może trafiłem na wadliwy jakis naszczęście to tylko niecałe 30 zł :Ddawid018 pisze:możesz.na 99% termostat.też tam mam u siebie.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
moze i masz racje, nie chce sie kłócić , ale w moim przypadku przy naciśnięciu tego przycisku temperatura silnika rosnie, a przy ponownym nacisnieciu temperatura spada do 65 i nie rosnie. I to co powiedział mi mechanik to gdzies tam w silniku są 3 świece, czy grzałki które przyspieszają dogrzewanie plynu chłodniczego po włączeniu tego trybu, a nie samego wnętrza. Ale może masz racje
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga