Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Alternator i jego ładowanie

Elektryka
Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 28 sty 2014, 12:19

Ja wymieniałem regulator napięcia ale w 4.2

Spokojnie mi to mechanik ogarnął z kanału. Ledwo zdążyłem kawę wypić :)

Kupowałem Beru. Dałem coś ponad stówę z tego co pamiętam. Zamiennik się różnił pomimo dobrania go z katalogu.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 sty 2014, 12:22

aha,dzięki.a jaką miałeś przyczyne,że wymieniałeś regulator jeśli można wiedzieć?

[ Dodano: 2014-01-28, 12:24 ]
różnił sie,ale nie było problemów z zamontowaniem go?

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 28 sty 2014, 12:39

Robiłem regenerację alternatora i okazało się że "spece" mi nie wymienili regulatora przy okazji pomimo tego że wyraźnie o to prosiłem. Co do zamiennika to różnił się budową. Brakowało na nim jakiegoś elementu z oryginału (jakiegoś metalowego styku) więc nawet nie próbowałem zakładać. Możliwe że jakieś inne zamienniki będą lepsze.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 sty 2014, 12:49

aha czyli BERU który kupiłeś pasował idealnie tak? a zamiennik tanszy nie.dobrze rozumiem? i ładuje ci ładnie alternator teraz?

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 28 sty 2014, 12:55

Tak, BERU pasuje idealnie. Z tego co pamiętam jest 14,5V. Zamiennik się różni. ÂŁadowanie mam dobre. Miałem problem z tym że w gorące dni napięcie ładowania mi spadało po rozgrzaniu silnika. Zregenerowałem altek, poczyściłem masy, wymieniłem akumulator i na razie jest ok :) Zobaczymy co będzie jak upały wrócą <lol>

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 sty 2014, 13:14

no tak,a u mnie znowu słabo ładuje coś przy włączonych odbiornikach.. i aku coraz to słabiej kręci mi a nowy jest.no i stawiam na regultor napięcia...oby to było to

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 28 sty 2014, 13:20

Nie jestem ogarnięty w elektryce ale z tego co wiem to jeśli na obrotach rośnie ładowanie to 99% regulator napięcia. Na wolnych jeśli masz włączone sporo odbiorników to może delikatnie spadać. Podczas jazdy powinno wrócić do normy. Na Twoim miejscu Kolego wyjąłbym altek i go zregenerował od razu. Koszty nie są wielkie a święty spokój bezcenny <okok> Od razu masy poczyścić i śmigać :) To że akumulator jest nowy to jeszcze nie oznacza że dobry. Mi nowa Centra Futura padła po 2,5 miesiąca <uoee>

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 sty 2014, 13:20

A niczym regulator wstawil ci mechanik to dobrze juz,miales z ladowaniem po regeneracji altka przez speców?

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 28 sty 2014, 13:21

Teraz ładowanie jest idealne.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 sty 2014, 13:29

Narazie chcialbym go podleczyc regulatorem,a zregenerowac jak przod bede mial odsuniety,bo teraz,nie mam zbytnio jak i gdzie w ta pogode walczyc z zwalaniem przodu zeby alternator wyciagac bo zapewne inaczej go nie zdemontuje.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 28 sty 2014, 13:32

Nie wiem jak u Ciebie ale w 4.2 altek elegancko da się wyjąć bez ruszania przodu. :)

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 30 sty 2014, 10:39

zaglądałęm tam wczoraj i powiem ze w 4.2 musi chyba być więcejmiejsca bo u mnie to słabo widze chociażby wymiane samego regulatora <uoee>

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 30 sty 2014, 12:12

W 4.2 raczej mniej miejsca ale mogę się mylić :) Szkoda że nie widzę jak to wygląda na żywo bo pewnie można by coś wykombinować. Powiem tak: mi 2 mechaników mówiło że trzeba przód zwalać po czym przyszedł mój były uczeń z technikum samochodowego. Wyjął i włożył altek na miejsce w 30 minut nie spiesząc się zbytnio. U mnie silnik jak krówsko a jakoś się dało więc u Ciebie kolego też powinno pójść. Jeśli chcesz to zadzwonię do chłopaka żeby mi powiedział jak to zrobił. Może Tobie to coś pomoże :)

A więc w 4.2 tak to wygląda:

1 odłączyć akumulator
2 zdemontować płytę podsilnikową
3 zdemontować pasek klinowy (wystarczy go ściągnąć z kółka alternatora bo całego nie trzeba)
4 zdemontować rurkę od pompy SAI, ewentualnie pompę (3 śrubki i wtyczkę)
5 odkręcić śrubki z przewodami z tyłu alternatora
6 odkręcić dwie śrubki trzymające alternator do silnika na klucz imbus i wyjąć alternator.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 30 sty 2014, 22:54

o fajnie :) dzięki Ci bardzo kolego za ten opis :) tylko ten pasek klinowy to za pomocą napinacza sciągnąc zapewne tak?bo tak z kółka alternatora to sobie napewno nie zejdzie :) a tą rurke od pompy to całkowiecie zdemontować,nic sie nie stanie?.ogólnie to wygląda naprawde prosto ,jeszcze raz dzięki ;)

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 31 sty 2014, 09:02

tkamicki5 pisze:klinowy to za pomocą napinacza sciągnąc zapewne tak?
Poluzować i zejdzie :)
tkamicki5 pisze:tą rurke od pompy to całkowiecie zdemontować,nic sie nie stanie?.
Możesz nawet całą pompę wyjąć i nic się nie stanie. Tylko trzeba z powrotem dokładnie podłączyć żeby nieszczelności nie było :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga