[AJP 1.8 125 KM] Po mroźnej nocy wypluła cały olej
[AJP 1.8 125 KM] Po mroźnej nocy wypluła cały olej
Witam.Po nocnym, dużym mrozie (-20) spróbowałem odpalić Audi A6 C5 1.8 AJP i odziwo się udało:)niestety moja radość nie trwała długo, bo po chwili pod samochodem zrobiła się duża plama oleju.i tego właśnie dotyczy moje pytanie.Czy ten model ma jakieś słabe punkty pod tym względem?Co mogło nie wytrzymać?i orientacyjnie czy duże są koszty naprawy.Wyciek pojawił się po prawej, dolnej stronie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przypuszczam ze nie robisz zbyt dlugich tras? Wyglada na to ze zamarzla ci odma i zrobilo sie za duzesicnienie w komorze i w koncu gdzies wycisnelo olej. Dzieje sie tak ja zimowa pora jezdzi sie czesto z niedogrzanym silnikiem. Robi sie w silniku bialy szlam (mozna go zaobserwowac tez na korku wlewu oleju) ktory wlasnie jak jest wystarczajaco zimno zamarza. Auto w gore i szukaj wycieku. Mam nadzieje ze odstawiles natychmiast samochod?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Kolego to na 99% wyciek z pod chłodnicy oleju, do wymiany oring pod nią.
[ Dodano: 2014-01-23, 16:17 ]
files/thumbs/t_schowek_1_112.jpg
Nr 13
[ Dodano: 2014-01-23, 16:17 ]
files/thumbs/t_schowek_1_112.jpg
Nr 13
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
rad2606, tutaj masz parę ciekawych postów viewtopic.php?t=34774
Co do Twojego problemu, najpierw postaw auto w jakimś ciepłym garażu, i umyj silnik szczególnie w miejscu gdzie jest wyciek, żebyś mógł go dokładnie zlokalizować. Musisz wymienić odmę i proponowałbym jeszcze poczyścić eżektor. Możliwe że po wykonaniu tych czynności wyciek się nie pojawi, piszesz że cieknie z prawej strony, tylko nie wiem z której prawej Być może wywaliło olej tylko przez bagnet.
Widziałem też identyczny przypadek w silniku 1.4 MPI gdzie był mokry filtr powietrza, i zamarznięcie tegoż filtra było powodem wywalenia oleju przez właśnie bagnet. Fakt że wyglądało to groźnie bo cały silnik był uchlapany.
Co do Twojego problemu, najpierw postaw auto w jakimś ciepłym garażu, i umyj silnik szczególnie w miejscu gdzie jest wyciek, żebyś mógł go dokładnie zlokalizować. Musisz wymienić odmę i proponowałbym jeszcze poczyścić eżektor. Możliwe że po wykonaniu tych czynności wyciek się nie pojawi, piszesz że cieknie z prawej strony, tylko nie wiem z której prawej Być może wywaliło olej tylko przez bagnet.
Widziałem też identyczny przypadek w silniku 1.4 MPI gdzie był mokry filtr powietrza, i zamarznięcie tegoż filtra było powodem wywalenia oleju przez właśnie bagnet. Fakt że wyglądało to groźnie bo cały silnik był uchlapany.
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
ÂŁukasz13 pisze:Kolego to na 99% wyciek z pod chłodnicy oleju, do wymiany oring pod nią.
[ Dodano: 2014-01-23, 16:17 ]
files/thumbs/t_schowek_1_112.jpg
Nr 13
Potwierdzam , przechodzilem to w zeszlm roku - koszt 12 zeta + olej na dolewke
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
[1.8T + Gaz 150 km] Po mroźnej nocy wypluła cały olej
Witam
mam identyczny problem
Auto stało 2 dni nie ruszane, było bardzo zimno, - 10 stopni we Wrocławiu,
Także robie nim przeważnie krótkie dystanse, do pracy i spowrotem - ok 1-1,5 km w jedną stronę
Wstałem o 8 rano odpaliłem auto i odrazu ruszyłem, nie czekajać aż się rozgrzeje,
po około 200-300 metrach jazdy zapalił mi się wskaźnik ostrzegawczy oleju....
Przejechałem 1,5 km zaparkowałem i zobaczyłem iż mocno cieknie spod auta, w te pędy wróciłem pod dom (kolejne 1,5 km) i odstawiłem auto,
Po godzinie zauważyłem że jest bardzo spora plama pod autem..... - wyciek oleju.... (ok 1L plama jak na moje oko)
1. Czy to ta sama przyczyna ?
2. Sprawdze jutro stan oleju na bagnecie, ale podejrzewam że nie zostało go za wiele, czy mogę podjechać tym autem 2km do mechanika, czy muszę koniecznie brac lawete ? Jestem we Wrocławiu, w obcym miescie gdzie nie mam żadnych znajomych aby mnie podciągneli do mechanika, poza tym nie mam liny holowniczej ani wkręcanego haka, aby zaczepic tą linę z przodu...., może warto dolać litr jakiegoś taniego oleju aby tylko dojechać do mechanika, i tak zdaję sobię sprawę iż bardzo dużo go wyciekło i czeka mnie zakup nowego oleju
3. po konsultacji z Tatą powiedział mi iż już wczesniej [kilka tygodni temu] widział niewielkie ślady po oleju pod domem w miejscu gdzie stałem, możliwe aby dziura się powiększyła pod tym oringiem o którym mowa w postach powyżej i wkoncu całkiem pękł ten oring??
4. a może przyczyna leży gdzie indziej ? najbardziej obawiam się tego iż mogła pęknąć uszczelka pod głowicą, a to jak słyszałem bardzo duże koszty...
5. pracuje od 8-16 od pn do pt, i nie wiem do jakiego mechanika podjechać aby mnie nie skasował ekstra jak to mają w zwyczaju.....
koledzy proszę pomóżcie dobrą radą co powinienem uczynic
mam identyczny problem
Auto stało 2 dni nie ruszane, było bardzo zimno, - 10 stopni we Wrocławiu,
Także robie nim przeważnie krótkie dystanse, do pracy i spowrotem - ok 1-1,5 km w jedną stronę
Wstałem o 8 rano odpaliłem auto i odrazu ruszyłem, nie czekajać aż się rozgrzeje,
po około 200-300 metrach jazdy zapalił mi się wskaźnik ostrzegawczy oleju....
Przejechałem 1,5 km zaparkowałem i zobaczyłem iż mocno cieknie spod auta, w te pędy wróciłem pod dom (kolejne 1,5 km) i odstawiłem auto,
Po godzinie zauważyłem że jest bardzo spora plama pod autem..... - wyciek oleju.... (ok 1L plama jak na moje oko)
1. Czy to ta sama przyczyna ?
2. Sprawdze jutro stan oleju na bagnecie, ale podejrzewam że nie zostało go za wiele, czy mogę podjechać tym autem 2km do mechanika, czy muszę koniecznie brac lawete ? Jestem we Wrocławiu, w obcym miescie gdzie nie mam żadnych znajomych aby mnie podciągneli do mechanika, poza tym nie mam liny holowniczej ani wkręcanego haka, aby zaczepic tą linę z przodu...., może warto dolać litr jakiegoś taniego oleju aby tylko dojechać do mechanika, i tak zdaję sobię sprawę iż bardzo dużo go wyciekło i czeka mnie zakup nowego oleju
3. po konsultacji z Tatą powiedział mi iż już wczesniej [kilka tygodni temu] widział niewielkie ślady po oleju pod domem w miejscu gdzie stałem, możliwe aby dziura się powiększyła pod tym oringiem o którym mowa w postach powyżej i wkoncu całkiem pękł ten oring??
4. a może przyczyna leży gdzie indziej ? najbardziej obawiam się tego iż mogła pęknąć uszczelka pod głowicą, a to jak słyszałem bardzo duże koszty...
5. pracuje od 8-16 od pn do pt, i nie wiem do jakiego mechanika podjechać aby mnie nie skasował ekstra jak to mają w zwyczaju.....
koledzy proszę pomóżcie dobrą radą co powinienem uczynic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
Po mroźnej nocy wypluła cały olej
Witam, dziękuje za porade, niestety nieogar ze mnie i nie potrafie tego zlokalizować, podejrzewam iż do naprawy niezbędny jest kanał,
nowa odma jak widziałem na alledrogo to ok 45 zł, ktoś pisał wyżej iż oring to koszt ok, 15 zł,
a robocizna dla mechanika ? ceny tak jak na większe miasto wrocław, proszę powiedziec orientacyjnie....
kiedyś mnie gość skasował w starym golfie 3 za wymianę krućca wody 350 zł z nowym krućcem, gdzie cena tego ustrojstwa puźniej sprawdziłem to koszt ok 65 zł..... i wcale ten kruciec nie był taki niedostępny, wystarczyło płyn z chłodnicy spuścić....
i kolejna sprawa to czyy rzyzykować dojazd ok 2km do mechanika, może dolać jakiś tani olej tak żeby dojechać do mechanika tylko ?
czy nie szczędzić i wziąść go na lawete ?
ile koszt takiej lawety 2km może wynosic ?
nowa odma jak widziałem na alledrogo to ok 45 zł, ktoś pisał wyżej iż oring to koszt ok, 15 zł,
a robocizna dla mechanika ? ceny tak jak na większe miasto wrocław, proszę powiedziec orientacyjnie....
kiedyś mnie gość skasował w starym golfie 3 za wymianę krućca wody 350 zł z nowym krućcem, gdzie cena tego ustrojstwa puźniej sprawdziłem to koszt ok 65 zł..... i wcale ten kruciec nie był taki niedostępny, wystarczyło płyn z chłodnicy spuścić....
i kolejna sprawa to czyy rzyzykować dojazd ok 2km do mechanika, może dolać jakiś tani olej tak żeby dojechać do mechanika tylko ?
czy nie szczędzić i wziąść go na lawete ?
ile koszt takiej lawety 2km może wynosic ?
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
[AJP 1.8 125 KM] Po mroÂźnej nocy wypluła cały olej
znalazłem fachowca 4 km od siebie i mówi mi że pewnie taka przyczyna jak napisane wyżej, że olej się zabardzo gęsty zrobił od zimna i wywaliło, koszt oringu ok 20 zł, nowy filtr do oleju ok 15 zł i robocizna 50 zł jak to okaże się przyczyną,
mam nadzieję, że nic więcej nie wyjdzie
koszt lawety ok 100-150zł
ide się dzisiaj taryfiarzy zapytać czy by mnie nie podciągneli, może wezmą taniej
bagnet całkowicie suchutki, auto stoi ponad dobę pod chmurką, możliwe aby z tej przyczyny olej spadł do zera ? żeby bagnet był suchutki ?
ile litrów oleju potrzebuje takie auto ?, 4 jak kupie to będzie ok ?
skoro mam wymieniac to poleccie jaki lepiej olej do mojego auta kupic
silnik 1.8T benzyna + Gaz 150km
olej na którym jezdziłem po wymianie rozrządu
Castrol Magnatec
10W-40 A3/B4
Part Syntetic - miałem drobne, niewielkie wycieki oleju wczesniej, polecono mi abym urzywał rzadszego (tego poniżej) to nie będzie wycieków i będzie lepiej auto jezdziło
czy
Castrol Magnatec
5W-40 A3/B4
Part syntetic w który lepiej zainwestowac ?
mam nadzieję, że nic więcej nie wyjdzie
koszt lawety ok 100-150zł
ide się dzisiaj taryfiarzy zapytać czy by mnie nie podciągneli, może wezmą taniej
bagnet całkowicie suchutki, auto stoi ponad dobę pod chmurką, możliwe aby z tej przyczyny olej spadł do zera ? żeby bagnet był suchutki ?
ile litrów oleju potrzebuje takie auto ?, 4 jak kupie to będzie ok ?
skoro mam wymieniac to poleccie jaki lepiej olej do mojego auta kupic
silnik 1.8T benzyna + Gaz 150km
olej na którym jezdziłem po wymianie rozrządu
Castrol Magnatec
10W-40 A3/B4
Part Syntetic - miałem drobne, niewielkie wycieki oleju wczesniej, polecono mi abym urzywał rzadszego (tego poniżej) to nie będzie wycieków i będzie lepiej auto jezdziło
czy
Castrol Magnatec
5W-40 A3/B4
Part syntetic w który lepiej zainwestowac ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: