Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Powiedziałem ,,TAK" takie auto chce mieć!

Prezentacja w/w aut.
posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 20 sty 2014, 22:43

raftor pisze:to predzej czujnik temp jest uwalony niz termostat , termostat moze zaciac sie w 2 obiegach zamikniety otwarty otwarty czyli duzy obieg przy tych temp nie zagrzał by Ci sie nigdy do 90 st , zamikniety spokojnie by nagrzewal sie do 90 st , łatwo to sprawdzic

po jeżdzie jak juz masz zagrzany silnik wjedz do garazu gdzie jest cieplej niz na dworzu i poczekaj chwile PB grzeje sie postoju a ON podczas jazdy taka specyfika silników , no i jak juz postoi dotknij chłodnicy jesli jest ciepła tzn ze termostat jest otwarty , mozesz tez sprawdzic czy sie zamyka w ten sposób ze jak silnik jest zimny odpalasz czekasz sobie chwile i dotykasz chłodnicy jesli jest zimna i nie nagrzewa sie tzn ze termostat jest zamikniety .

czujnik sprawdza sie vagiem w 2 blokach pomiarowych , daje on info na ECU jak i na blat licznika , jeśli oba pomiary różnia sie wiecej niz 5st to czujnik do wymiany , jakies 70-150zł ori z ASO ew ORI z allegro , wymiana dosc prosta jak poczytasz ogarniesz sam jak nie to mechanik skasuje 50zł ale najpierw trzeba sprawdzic czy to na 100% czujnik

napewno cos jest nie tak u mnie nie ma skoków temp wskazówka musi stac na 90 jak wryta czy zapierd*** czy jedziesz powoli

a co do termostatu lepiej zeby to nie był on sama robocizna rozpiecie rozrzadu min 200zł plus nowy płyn do chlodnicy + termostat , jakos 300zł calosc by wyszła , dlatego w v-kach bezwzglednie wymienia sie termostaty z rozrzadem koszyt samego termostatu to jakies 50-60 zł lepszego , gówna nie polecam bo wiadomo do czego moze to prowadzic

reasumujac obserwuj wskaźnik na blacie jak zaczną sie wahania wskazan to znaczy ze czujnik kleka i bedzie trzeba vagiem sprawdzac zeby sie upewnic , przy uwalonym czujniku spalanie tez jest wieksze , co do przełaczania sie z PB na LPG to akurat kwestia ustawien przy słabych wtryskach zaleca sie wyższa temp bo z zimnym gazem moga sobie nie porodzic , lepsze instalacje i sterowniki maja mozliwość ustawiania korekt od temp gazu wówczas mozna tak zestroic instalacje ze nie bedzie wiekszejróznicy czy reduktor jest dogrzany czy nie

:)
Bardzo dużo informacji. Dziękuje bardzo. Napewno się tym zajmę.
AUDI A6 c5

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 21 sty 2014, 07:58

raftor pisze:Stag 300 + Hana zielone + KME silver->gold + miedź 8mm butla jak wolisz jak smigasz glównie po miescie ładuj w kolo jak robisz duże przebiegi lepiej cylinder mi w 80 wchodzi okolo 67-70l wiec troche w trasie mozna juz ujechac

Widze ze kolega tez z centrum polski :)

Kolego kto teraz miedzią robi ?? Jest do tego specjalny przewód plastikowy bardzo wytrzymały na zginanie :)

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 21 sty 2014, 18:48

Patryś pisze:raftor napisał/a:
Stag 300 + Hana zielone + KME silver->gold + miedź 8mm butla jak wolisz jak smigasz glównie po miescie ładuj w kolo jak robisz duże przebiegi lepiej cylinder mi w 80 wchodzi okolo 67-70l wiec troche w trasie mozna juz ujechac

Widze ze kolega tez z centrum polski :)



Kolego kto teraz miedzią robi ?? Jest do tego specjalny przewód plastikowy bardzo wytrzymały na zginanie :)
tak wiem wiem jakoś z przyzwyczajenia napisałem głównie chodzi o średnice zasilania a nie o wykorzystany materiał

pozdr :)

posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 22 sty 2014, 08:15

Witam! Panowie sprawa ma się tak. Wczoraj u mnie było -9. Temperature 70-75stopni uzyskałem po przejechaniu 3 km. Potem jakby wskaźnik lekko opadł do 70 i potem ostro do 90 stopni. Następnie wskazówka nie falowała. Stała zacytuje ,,Jak wryta". Dopiero po przejechaniu 10 km wskazówka poszła na 90stopni. Dobrze?
AUDI A6 c5

jjosh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 lip 2012, 20:01
Lokalizacja: kielce

Post autor: jjosh » 22 sty 2014, 15:44

posiadaudi
ja mam to samo
zimna temp to powoduje
nawet po zrobienie 100km temp stoi 90" a wystarczy ze zrobie postój kilkuminutowy, mam wlaczone ogrzewanie i temp na blacie po paru minutach spada do 80 czy70, wystarczy rusze i wskakuje 90"
Nie ma sie czym przejmować, tak mi mechanik mówił, zimą to norma

posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 22 sty 2014, 16:01

Rozmawiałem dziś z osobą która zajmuję się audikami. Powiedział mi czym to jest spowodowane. Nie ma się czym przejmować. Minusowa temperatura to raz a dwa jak się nagrzeje do 78 stopni to otwiera się termostat (powinien przy 85-86) i wtedy jest obieg podczas którego woda się wychładza na moment.
AUDI A6 c5

Adik025
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2013, 19:03
Lokalizacja: Staszów

Post autor: Adik025 » 22 sty 2014, 22:51

Wczoraj - 5 przejechałem trochę ponad 1km i autko już cykało na gazie.. Nie wiem przy jakiej temperaturze się przełącza muszę podjechać do gazownika, wymienić filtry, i sprawdzić pod kompem czy wszystko gra bo chyba od założenia nikt tego nie robił..gaz zakładał poprzednik na śląsku i płacił 3600 wiem bo dał mi fakturkę ;)

posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 23 sty 2014, 19:44

Adik025 pisze:Wczoraj - 5 przejechałem trochę ponad 1km i autko już cykało na gazie.. Nie wiem przy jakiej temperaturze się przełącza muszę podjechać do gazownika, wymienić filtry, i sprawdzić pod kompem czy wszystko gra bo chyba od założenia nikt tego nie robił..gaz zakładał poprzednik na śląsku i płacił 3600 wiem bo dał mi fakturkę ;)
Wiec coś takiego mnie interesuje!
AUDI A6 c5

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 24 sty 2014, 19:19

zależy co nazywasz ostro z 70-90 tak własnie zachowuje sie wskazówka przy niesprawnym czujniku temp cieczy , łatwo to sprawdzic pisałem juz wyzej , sa tez manuale w necie

co do temp dzis było chyba -19 st w u mnie po rozgrzaniu wskazówka stoi jak wryta , mam w miare nowy plyn , nowy czujnik temp

wydaje mi sie ze moze byc problem z termika , ja jak juz wspomniałem nie mam wahań temp silnika

a macie plastikowa oslone pod silnikiem
Adik025 pisze:Wczoraj - 5 przejechałem trochę ponad 1km i autko już cykało na gazie.. Nie wiem przy jakiej temperaturze się przełącza muszę podjechać do gazownika
zazwyczaj sie ustawia około 30-40 st , wiec wskazówka na blacie nawet nie wstanie , wszystki tez ustawia sie pod łuk instalacji sterownika wtrysków itp ,

posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 25 sty 2014, 09:23

Raftor. Teraz to się z Tobą nie zgodzę. No jak może być zabrudzony lub też uszkodzony czujnik? Po czym wnioskujesz to? Po tym że temperatura rośnie z 70 do 90 stopni? Teraz to chyba gafę walnąłeś. Rozmawiałem z osobą kompetentną w dziedzinie mechaniki i wyrysował mi to nawet dlaczego sie tak dzieje że nagrzewa mi do 78 potem spadam do 70 i leci do 90 stopni. Powiedział mi że jest jak najbardziej spoko. Za oknem ostro zacina mrozem i po 10 km-12 km mam 90 stopni. Nic sie nie dzieje ze wskazówką. Nie faluje.

Pomaleńku będę poszukiwał fele 18 s-line . Czuje to auto na tych felach. Ponadto ile zapłace za In-pro lampy? Dobrze w ogóle to wymawiam? Ma ktoś fajny sklep z tym. Nie ukrywam że chciałbym nówki. Co byście polecili do przodu?
AUDI A6 c5

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 sty 2014, 10:43

Cześć kolego. Wracając do gazu. Ja mam Staga 300+ i wtryski Hana do tego reduktor na 200 KM (coś koło tego), na gazie zrobiłem już 60 tyś km ( w półtora roku), i jak do tej pory większych problemów nie było, serwis do tej pory polegał na wymianie filtrów, podłączenie pod kompa i sprawdzeniu mapy oraz wymiana czujnika w butli bo nie pokazywał na panelu poziomu (ilości) gazu. Spalanie to już zależy od jazdy i od warunków, mi na trasie do 120 Km/h minimum 9 l/100 km a jazda do 140km/h to około 10-12 l/100 km max. W mieście około 13-14 a max 16 l/100 km.

posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 25 sty 2014, 10:56

Fajne wyniki. Ciekawe jak to będzie u mnie:) Myśle że w miesiącu Luty założę instalacje.
AUDI A6 c5

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 sty 2014, 12:51

ogólnie nie jest źle, te 9 to było minimum co udało mi się uzyskać ale 10 do 11 na trasie to u mnie norma, z tym że ta "trasa" to głównie autostrada. w PL to już bardziej 12-13... gaz przełącza sie podobnie jak u kolegów, po około kilometrze a to zimą, latem wiadomo, jest inaczej. z autem jako tako największe bolączki to uszczelnienie silnika i odma + ezektor. nie wiadomo jak bys nie uszczelnił to i tak prędzej czy później coś zacznie ciec, może to być tak znikomy wyciek że na bagnecie tego nie zauważysz ale silnik i tak potrafi obsmarować jakby z litr oleju ktoś wylał <uoee> . z auta jestem zadowolony, też jak będę zmieniał to raczej na audi ale z większym motorem, najlepjej to byłoby 4.2 ale.... właśnie, zawsze są jakieś "ale"

posiadaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: posiadaudi » 25 sty 2014, 13:18

W te 9 L nie chce mi się wierzyć. To mniej jak benzyny? Trochę ściema kolego:)
AUDI A6 c5

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 sty 2014, 13:46

nie ściema, poczytaj ile palą te auta benzyny (przynajmniej ile powinny palić). a te obliczenia w spalaniu gazu to nie jest 100% dokładność ponieważ u mnie nie pokazuje na kompie spalanie (mały fis) czyli obliczam tak: tankuje gaz do pełna, robię ileś tam kilometrów i znowu do pełna, potem ilość paliwa dzielę przez kilometry i wychodzi wynik. ale to nie jest do końca wiarygodne bo nie każdy dystrybutor dobija gazu tak samo. te 9 miałem tylko raz, ale 9.8 parę razy. ogólnie to jada raczej emerycka przy normalnej jeździe powyżej 10 a nawet 11. to trasa bardziej się trzeba skupić na jeździe miejskiej
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 14:41 przez krzysiek-lex, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja