Bardzo dużo informacji. Dziękuje bardzo. Napewno się tym zajmę.raftor pisze:to predzej czujnik temp jest uwalony niz termostat , termostat moze zaciac sie w 2 obiegach zamikniety otwarty otwarty czyli duzy obieg przy tych temp nie zagrzał by Ci sie nigdy do 90 st , zamikniety spokojnie by nagrzewal sie do 90 st , łatwo to sprawdzic
po jeżdzie jak juz masz zagrzany silnik wjedz do garazu gdzie jest cieplej niz na dworzu i poczekaj chwile PB grzeje sie postoju a ON podczas jazdy taka specyfika silników , no i jak juz postoi dotknij chłodnicy jesli jest ciepła tzn ze termostat jest otwarty , mozesz tez sprawdzic czy sie zamyka w ten sposób ze jak silnik jest zimny odpalasz czekasz sobie chwile i dotykasz chłodnicy jesli jest zimna i nie nagrzewa sie tzn ze termostat jest zamikniety .
czujnik sprawdza sie vagiem w 2 blokach pomiarowych , daje on info na ECU jak i na blat licznika , jeśli oba pomiary różnia sie wiecej niz 5st to czujnik do wymiany , jakies 70-150zł ori z ASO ew ORI z allegro , wymiana dosc prosta jak poczytasz ogarniesz sam jak nie to mechanik skasuje 50zł ale najpierw trzeba sprawdzic czy to na 100% czujnik
napewno cos jest nie tak u mnie nie ma skoków temp wskazówka musi stac na 90 jak wryta czy zapierd*** czy jedziesz powoli
a co do termostatu lepiej zeby to nie był on sama robocizna rozpiecie rozrzadu min 200zł plus nowy płyn do chlodnicy + termostat , jakos 300zł calosc by wyszła , dlatego w v-kach bezwzglednie wymienia sie termostaty z rozrzadem koszyt samego termostatu to jakies 50-60 zł lepszego , gówna nie polecam bo wiadomo do czego moze to prowadzic
reasumujac obserwuj wskaźnik na blacie jak zaczną sie wahania wskazan to znaczy ze czujnik kleka i bedzie trzeba vagiem sprawdzac zeby sie upewnic , przy uwalonym czujniku spalanie tez jest wieksze , co do przełaczania sie z PB na LPG to akurat kwestia ustawien przy słabych wtryskach zaleca sie wyższa temp bo z zimnym gazem moga sobie nie porodzic , lepsze instalacje i sterowniki maja mozliwość ustawiania korekt od temp gazu wówczas mozna tak zestroic instalacje ze nie bedzie wiekszejróznicy czy reduktor jest dogrzany czy nie
Powiedziałem ,,TAK" takie auto chce mieć!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
AUDI A6 c5
raftor pisze:Stag 300 + Hana zielone + KME silver->gold + miedź 8mm butla jak wolisz jak smigasz glównie po miescie ładuj w kolo jak robisz duże przebiegi lepiej cylinder mi w 80 wchodzi okolo 67-70l wiec troche w trasie mozna juz ujechac
Widze ze kolega tez z centrum polski
Kolego kto teraz miedzią robi


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
tak wiem wiem jakoś z przyzwyczajenia napisałem głównie chodzi o średnice zasilania a nie o wykorzystany materiałPatryś pisze:raftor napisał/a:
Stag 300 + Hana zielone + KME silver->gold + miedź 8mm butla jak wolisz jak smigasz glównie po miescie ładuj w kolo jak robisz duże przebiegi lepiej cylinder mi w 80 wchodzi okolo 67-70l wiec troche w trasie mozna juz ujechac
Widze ze kolega tez z centrum polski
Kolego kto teraz miedzią robiJest do tego specjalny przewód plastikowy bardzo wytrzymały na zginanie
pozdr

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam! Panowie sprawa ma się tak. Wczoraj u mnie było -9. Temperature 70-75stopni uzyskałem po przejechaniu 3 km. Potem jakby wskaźnik lekko opadł do 70 i potem ostro do 90 stopni. Następnie wskazówka nie falowała. Stała zacytuje ,,Jak wryta". Dopiero po przejechaniu 10 km wskazówka poszła na 90stopni. Dobrze?
AUDI A6 c5
posiadaudi
ja mam to samo
zimna temp to powoduje
nawet po zrobienie 100km temp stoi 90" a wystarczy ze zrobie postój kilkuminutowy, mam wlaczone ogrzewanie i temp na blacie po paru minutach spada do 80 czy70, wystarczy rusze i wskakuje 90"
Nie ma sie czym przejmować, tak mi mechanik mówił, zimą to norma
ja mam to samo
zimna temp to powoduje
nawet po zrobienie 100km temp stoi 90" a wystarczy ze zrobie postój kilkuminutowy, mam wlaczone ogrzewanie i temp na blacie po paru minutach spada do 80 czy70, wystarczy rusze i wskakuje 90"
Nie ma sie czym przejmować, tak mi mechanik mówił, zimą to norma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Rozmawiałem dziś z osobą która zajmuję się audikami. Powiedział mi czym to jest spowodowane. Nie ma się czym przejmować. Minusowa temperatura to raz a dwa jak się nagrzeje do 78 stopni to otwiera się termostat (powinien przy 85-86) i wtedy jest obieg podczas którego woda się wychładza na moment.
AUDI A6 c5
Wczoraj - 5 przejechałem trochę ponad 1km i autko już cykało na gazie.. Nie wiem przy jakiej temperaturze się przełącza muszę podjechać do gazownika, wymienić filtry, i sprawdzić pod kompem czy wszystko gra bo chyba od założenia nikt tego nie robił..gaz zakładał poprzednik na śląsku i płacił 3600 wiem bo dał mi fakturkę 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiec coś takiego mnie interesuje!Adik025 pisze:Wczoraj - 5 przejechałem trochę ponad 1km i autko już cykało na gazie.. Nie wiem przy jakiej temperaturze się przełącza muszę podjechać do gazownika, wymienić filtry, i sprawdzić pod kompem czy wszystko gra bo chyba od założenia nikt tego nie robił..gaz zakładał poprzednik na śląsku i płacił 3600 wiem bo dał mi fakturkę
AUDI A6 c5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
zależy co nazywasz ostro z 70-90 tak własnie zachowuje sie wskazówka przy niesprawnym czujniku temp cieczy , łatwo to sprawdzic pisałem juz wyzej , sa tez manuale w necie
co do temp dzis było chyba -19 st w u mnie po rozgrzaniu wskazówka stoi jak wryta , mam w miare nowy plyn , nowy czujnik temp
wydaje mi sie ze moze byc problem z termika , ja jak juz wspomniałem nie mam wahań temp silnika
a macie plastikowa oslone pod silnikiem
co do temp dzis było chyba -19 st w u mnie po rozgrzaniu wskazówka stoi jak wryta , mam w miare nowy plyn , nowy czujnik temp
wydaje mi sie ze moze byc problem z termika , ja jak juz wspomniałem nie mam wahań temp silnika
a macie plastikowa oslone pod silnikiem
zazwyczaj sie ustawia około 30-40 st , wiec wskazówka na blacie nawet nie wstanie , wszystki tez ustawia sie pod łuk instalacji sterownika wtrysków itp ,Adik025 pisze:Wczoraj - 5 przejechałem trochę ponad 1km i autko już cykało na gazie.. Nie wiem przy jakiej temperaturze się przełącza muszę podjechać do gazownika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Raftor. Teraz to się z Tobą nie zgodzę. No jak może być zabrudzony lub też uszkodzony czujnik? Po czym wnioskujesz to? Po tym że temperatura rośnie z 70 do 90 stopni? Teraz to chyba gafę walnąłeś. Rozmawiałem z osobą kompetentną w dziedzinie mechaniki i wyrysował mi to nawet dlaczego sie tak dzieje że nagrzewa mi do 78 potem spadam do 70 i leci do 90 stopni. Powiedział mi że jest jak najbardziej spoko. Za oknem ostro zacina mrozem i po 10 km-12 km mam 90 stopni. Nic sie nie dzieje ze wskazówką. Nie faluje.
Pomaleńku będę poszukiwał fele 18 s-line . Czuje to auto na tych felach. Ponadto ile zapłace za In-pro lampy? Dobrze w ogóle to wymawiam? Ma ktoś fajny sklep z tym. Nie ukrywam że chciałbym nówki. Co byście polecili do przodu?
Pomaleńku będę poszukiwał fele 18 s-line . Czuje to auto na tych felach. Ponadto ile zapłace za In-pro lampy? Dobrze w ogóle to wymawiam? Ma ktoś fajny sklep z tym. Nie ukrywam że chciałbym nówki. Co byście polecili do przodu?
AUDI A6 c5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Cześć kolego. Wracając do gazu. Ja mam Staga 300+ i wtryski Hana do tego reduktor na 200 KM (coś koło tego), na gazie zrobiłem już 60 tyś km ( w półtora roku), i jak do tej pory większych problemów nie było, serwis do tej pory polegał na wymianie filtrów, podłączenie pod kompa i sprawdzeniu mapy oraz wymiana czujnika w butli bo nie pokazywał na panelu poziomu (ilości) gazu. Spalanie to już zależy od jazdy i od warunków, mi na trasie do 120 Km/h minimum 9 l/100 km a jazda do 140km/h to około 10-12 l/100 km max. W mieście około 13-14 a max 16 l/100 km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
ogólnie nie jest źle, te 9 to było minimum co udało mi się uzyskać ale 10 do 11 na trasie to u mnie norma, z tym że ta "trasa" to głównie autostrada. w PL to już bardziej 12-13... gaz przełącza sie podobnie jak u kolegów, po około kilometrze a to zimą, latem wiadomo, jest inaczej. z autem jako tako największe bolączki to uszczelnienie silnika i odma + ezektor. nie wiadomo jak bys nie uszczelnił to i tak prędzej czy później coś zacznie ciec, może to być tak znikomy wyciek że na bagnecie tego nie zauważysz ale silnik i tak potrafi obsmarować jakby z litr oleju ktoś wylał
. z auta jestem zadowolony, też jak będę zmieniał to raczej na audi ale z większym motorem, najlepjej to byłoby 4.2 ale.... właśnie, zawsze są jakieś "ale"

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
nie ściema, poczytaj ile palą te auta benzyny (przynajmniej ile powinny palić). a te obliczenia w spalaniu gazu to nie jest 100% dokładność ponieważ u mnie nie pokazuje na kompie spalanie (mały fis) czyli obliczam tak: tankuje gaz do pełna, robię ileś tam kilometrów i znowu do pełna, potem ilość paliwa dzielę przez kilometry i wychodzi wynik. ale to nie jest do końca wiarygodne bo nie każdy dystrybutor dobija gazu tak samo. te 9 miałem tylko raz, ale 9.8 parę razy. ogólnie to jada raczej emerycka przy normalnej jeździe powyżej 10 a nawet 11. to trasa bardziej się trzeba skupić na jeździe miejskiej
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 14:41 przez krzysiek-lex, łącznie zmieniany 1 raz.