Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 C7 3.0tdi 245 ps][Chłodzenie sie silnika]

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

[a6 C7 3.0tdi 245 ps][Chłodzenie sie silnika]

Post autor: arturn29 » 20 sty 2014, 07:56

Witam,

Panowie mam takie pytanie moze banalne ale chce sie upewnic czy tak ma byc.

Przykładowo przejechałem jakies 20km dystansu, powiedzmy jadac szybko i wyprzedzając dosyć ostro, kolejne 10 km jade juz spokojnie. W pewnym momencie zauważam ze silnik jakby głosniej chodzi, tak jakby buczy (bardziej basowy dzwiek) a skrzynia minimlanie pozniej zmienia biegi. Po zatrzymaniu sie i zgaszeniu auta oraz wyjsciu na zewnątrz, słysze jak mocno pracuje wentylator silnika (przez jkaies 3 minuty) Czasami jest tak ze nawet jeżdżąc agresywnie zjawisko powiedzmy tego chłodzenia nie występuje, po prostu nie ma zasady a wspomniane chłodzenie zdarza sie bardzo rzadko. Teraz pytanie, czy wy tez tak czasami macie i czy to jest normalne?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

rafz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 10 gru 2012, 16:58
Lokalizacja: MARKI

Post autor: rafz » 20 sty 2014, 09:50

Też tak mam wydaje mi się że się załącza wypalania dpf-u

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 20 sty 2014, 09:57

Chyba masz kolego racje bo podczas tego chłodzenia na postoju czuć taki smrodek jakby coś sie właśnie wypalało.
Na pewno ma znaczenie jeśli ktoś cały czas jezdzi po miescie, wtedy chyba jest co wypalac?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 sty 2014, 10:18

arturn29 pisze:Na pewno ma znaczenie jeśli ktoś cały czas jezdzi po miescie, wtedy chyba jest co wypalac?
Tak, i to jest męka dla silników. Powinieneś zabrać go na dłuższy "spacer" i to dość szybki najlepiej po autostradzie żeby wypalić DPF <okok>
Lektor.

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 20 sty 2014, 12:42

Spacer bedzie :)

Z drugiej strony chyba dobrze jest to pomyslane. W A6 C6 chłopaki pisza cos o odpowiednich predkosciach i obrotach silnika aby jakos wypalic dpfa, lub jada na serwis i z komputera to wymuszają. U naj jak widac producent chyba lepiej pomyslal, gdy jest co wypalic sam system sie uruchamia i po sprawie :)
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sty 2014, 13:20

arturn29 pisze:U naj jak widac producent chyba lepiej pomyslal, gdy jest co wypalic sam system sie uruchamia i po sprawie :)
W C6 też tak mają... ale nie zawsze działa to jak trzeba...

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 20 sty 2014, 13:44

W takim razie nie wiedziałęm. W C6 na takiej samej zasadzie to działa jak w C7?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sty 2014, 13:57

arturn29 pisze: W C6 na takiej samej zasadzie to działa jak w C7?
Dokładnych szczegółów technicznych nie znam, ale założenie jest takie, że przy optymalnych warunkach uruchamia się wypalanie DPF... słowo klucz 'optymalne warunki' i u Ciebie mogą, ale nie muszą, być lepiej dopracowane...

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 20 sty 2014, 19:07

Jeszcze takie pytanie. Wyszystkie a6 c6 3.0 tdi i wszystkie a6 C7 3.0tdi maja dpfa?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 20 sty 2014, 19:32

C6 nie(starsze), c7 tak.
A na czym wg Was miałby polegać system dopalania po zgaszeniu silnika?
Popiół zgromadzony w dpf dopala się tylko przy odpalonym silniku-trzeba dać mu ostro w gaz-tryb autostradowy.
ÂŻadnego systemu nie ma....
A to ze czujesz swad..... to z rozgrzanego wydechu.....spróboj dotknąć końcówkę wydechu po jeździe w korku. Nie dotkniesz bo oplywajace powietrze jej nie chodziło.....
Tomek

sworekA6C7Avant
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2014, 22:22
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: sworekA6C7Avant » 21 sty 2014, 09:19

Witam..
U mnie dzieję sie tak samo, praktycznie w tygodniu przebywam spacer 1000 km, i nie ma różnicy czy zrobiłem wczoraj trase 500 km czy 50 km po miescie. Też byłem w szoku, bo latem nie slyszalem tego efektu, a teraz gdy zrobilo się zimno, wracam po krotkim spacerze po miescie i slysze jak w garazu auto pracuje i przepala. Widac to tez po obrotach i silnika i reakcji na gaz oraz po dzwieku silnika.
W serwisie zglaszalem to, bo myslalem ze jest cos chlodzeniem. Ale wszystko wporzadku i tak wlasnie ma byc. Mialem model C6 z dpf i nigdy czegos takiego nie spotkalem, a w tym modelu jest to czeste zjawisko.

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 21 sty 2014, 10:52

No to gitara, ważne że tak ma byc i nie jest to żadna userka.
Kolego jak zrozumiałem w lecie to wypalanie nie załączało ci sie?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 21 sty 2014, 13:23

sworekA6C7Avant pisze:wracam po krotkim spacerze po miescie i slysze jak w garazu auto pracuje i przepala
Czyli co? ... w C7 procedura wypalania filtra DPF rozpoczyna się w garażu po przekręceniu kluczyka? Na wolnych obrotach? :shock:

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 21 sty 2014, 13:56

Kolego czytaj ze zrozumieniem. Napisalismy ze podczas jazdy da sie zauważyć ze coś sie dzieje, silnik inaczej pracuje i jes troche inna reakacja na pedał gazu - wtedy odbywa sie wypalanie. Jeśli chodzi o postój to moim zdaniem wtedy jest kończona procedura a wentylator wychładza silnik (silnik wtedy nie pracuje) po takim obciążeniu jakie odbywało sie podczas jazdy - wypalanie.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 21 sty 2014, 15:47

Pamiętaj ze jest jeszcze cos takiego jak Webasto i to niekoniecznie pełne- dogrzewanie silnika i działa automatycznie właśnie w zimie - załącza sie gdy temperatura spadnie poniżej +5 stopni.silnik nie moze sie włączyć sam lub niewylaczyc prowadząc procedurę dopalania. Mozna go wymusić softwarowo lub dać w ostro w palnik. Wentylator-zgoda.
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga