Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Brak ładowania aku, całkowite rozładowanie.

Elektryka
ODPOWIEDZ
wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Brak ładowania aku, całkowite rozładowanie.

Post autor: wedka » 20 sty 2014, 00:35

Witam.

Dzisiaj doświadczyłem niezbyt miłej jazdy na lawecie, ale od początku...
Podczas jazdy napięcie spadło najpierw do ok 12V, zaświeciła się kontrolka akumulatora, przy wkręceniu na wyższe obroty napięcie wzrastało z powrotem do ok. 14,4V, aby zaraz spaść do 12V, później 11,5, itd. Po przygazowaniu napięcie wzrastało, ale za chwilę spadało do coraz niższych wartości, aż osiągnęło poziom poniżej 8V, siadła cała elektryka i nici z dalszej jazdy. Akumulator ma około 1,5 roku, nie było z nim żadnych problemów.
Padł alternator? Po odczekaniu kilkunastu minut udało się włączyć zapłon, napięcie skoczyło do 11,5V, ale o odpaleniu auta nie było mowy - rozrusznik zakręcił 2-3 razy i całe podświetlenie zegarów itp gasło.

Dodam, że cały dzień padał marznący deszcz i auto było jedną wielką bryłą lodu, zamarzło dosłownie wszystko, może to był jeden z powodów awarii.

Pozdrawiam

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 20 sty 2014, 06:15

wedka pisze:Padł alternator?
Wszystko na to wskazuje ... czeka Cię regeneracja alternatora. Kończą się szczotki, a możliwe, że i komutator czeka odnowa. Odpowiedni warsztat będzie wiedział, jak zaradzić problemowi i co wymienić :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 sty 2014, 09:39

wedka, jakiś czas temu przerabiałem to samo - miałem te same objawy - diagnoza: u mnie skończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Przy okazji wymieniłem sobie komutator (nie był w najlepszym stanie) i łożyska (niestety trzeba jak się wyciąga komutator), aby na parę lat zapomnieć o problemie. Koszt całości (bez robocizny - wszystko robiłem we własnym zakresie) z tego co pamiętam oscylował w okolicy 50-60zł.

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wedka » 20 sty 2014, 09:46

Dziękuje koledzy za informacje, trochę mnie uspokoiliście, bo cenowo nie wyglądałoby to najgorzej jeżeli chodzi o części, tak właśnie podejrzewałem;) Gorzej jeżeli chodzi o warszawską robociznę, tu pewnie skasują ode mnie trochę więcej.

kot919, czy przy naładowaniu aku przez kable jest szansa, że dojadę 2-3km do warsztatu, czy czeka mnie kolejne holowanie/laweta?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 sty 2014, 10:03

wedka pisze:kot919, czy przy naładowaniu aku przez kable jest szansa, że dojadę 2-3km do warsztatu, czy czeka mnie kolejne holowanie/laweta?
Ja u siebie - wracając z trasy (akumulator doładowany) - zostałem zaskoczony lampką ostrzegawczą braku ładowania - od tego momentu przejechałem około 15km, bo tyle brakowało mi do garażu (oczywiście wyłączyłem wszystko co zbędne - dmuchawę, grzanie siedzeń, radio). Ja mam aku 100Ah, więc pewnie też trzeba wziąć na to poprawkę.

Jeżeli podładujesz akumulator w domu z prostownika, nie powinno być problemu aby przejechać te kilka kilometrów do warsztatu :-)

Z robocizną jest różnie - jeżeli miałbym wycenić taką operację (w oparciu o mój silnik - stosunkowo dobry dostęp do alternatora), to nie 'krzyknąłbym' więcej jak 80zł (maksymalnie 2-3h pracy)

Jak wyciągnąć alternator w 2.5tdi masz tu: http://turbobit.net/2q3lz5xhdojr.html

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wedka » 20 sty 2014, 10:58

Mi udało się przejechać jakieś 120km, mam tylko nadzieję, że nic przez to nie zostało uszkodzone - przez kilkadziesiąt km napięcie właściwie nie spadało.

Pewnie udałoby mi się to zrobić samemu, jakbym był w domu i miał odpowiednie narzędzia. Niestety w Warszawie pod blokiem nie mam za bardzo miejsca, a do tego "upalne" temperatury skutecznie mnie do tego zniechęcają <luzik>
Muszę być zdany na mechanika, kompletnie nie mam do nich zaufania, a nie w stolicy nie miałem jeszcze nieprzyjemności korzystania z jego usług. Ktoś zna coś ciekawego w okolicach ÂŻoliborza?

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 sty 2014, 10:59

SprawdÂź kolego przy okazji akumulator :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja