Powiedziałem ,,TAK" takie auto chce mieć!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
ja wsadzałem cała zawieche zamiennika z DE(podobno) , bo dla mnie nie ma sensu pakować lemfordera który i tak moze sie okazac shitem z chin , no chyba ze chcesz zostawic fortune w ASO bo tak naprawde tylko tam bedziesz miał pewnośc co do oryginalności
z zamiennikami nie jest tak źle bo w cenie lemfordera kupisz 3 zestawy zaminników , a przy własnej robocie ja np tak robiłem przekładka jakiegos wahacza nic mnie nie kosztuje , ew zbierzność
obecnie od 2 lat smigam na zamienniku qap jest na niego chyba 2 lata gwarancji lub 60 tys km , ja smigam lato/zima na 18 calowych felgach lato 245 zima 225 , wiec zawicha nie ma łatwo , jak narazie wszystko jest w zawieszeniu jest okej
jeśli cos Ci stuka i uważasz ze to koncówka to mozesz sie zdziwic :P , no chyba ze ktos Ci to profesjonalnie zdiagnozował tam masz 4 wahacze plus koncówka plus łacznik stabilizatora łacznie jest 5 swożni kazdy moze miec luz i pukac ciezko to zdiagnozować
z zamiennikami nie jest tak źle bo w cenie lemfordera kupisz 3 zestawy zaminników , a przy własnej robocie ja np tak robiłem przekładka jakiegos wahacza nic mnie nie kosztuje , ew zbierzność
obecnie od 2 lat smigam na zamienniku qap jest na niego chyba 2 lata gwarancji lub 60 tys km , ja smigam lato/zima na 18 calowych felgach lato 245 zima 225 , wiec zawicha nie ma łatwo , jak narazie wszystko jest w zawieszeniu jest okej
jeśli cos Ci stuka i uważasz ze to koncówka to mozesz sie zdziwic :P , no chyba ze ktos Ci to profesjonalnie zdiagnozował tam masz 4 wahacze plus koncówka plus łacznik stabilizatora łacznie jest 5 swożni kazdy moze miec luz i pukac ciezko to zdiagnozować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Więc co mi radzisz? A powiedz mi z ciekawości ile kosztuje cała zawiecha? Z drugiej strony dlaczego mam inwestować w całe zawieszenie skoro mi puka delikatnie prawa strona? Hmm... Chciałbym wymienić ten element uszkodzony. Dopiero jak się zacznie dziać źle z układem zawieszenia to zainwestuje porządnie. Fajnie , że osoba z kuj-pom. Będę z Tobą napewno w kontakcie:) Zaglądaj tutaj czasem:)
AUDI A6 c5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
nie absolutnie nie mówie zebys wymieniał całosci , ja wymieniłem całośc bo mi napierdzielały 4 wahacze z góry
, najpierw dobrze zdiagnozuj co puka a potem wymieniaj pamietaj ze powinno sie po wymianie choćby jednego wahacza zrobic zbierzność
z ciekawości obejrzyjcie wahacze czy masz jeszcze ori czy moze juz zamienniki wstawione jesli zamienniki to mozna prognozowac ze jak juz cos zaczyna pukac to zaraz pojawia sie nastepne stuki , a zawsze taniej kupic cały zestaw wahaczy niz pojedynczo
najczesciej siadaja górne wahacze z nimi tez jest najwiecej roboty
cały kpl zamienników to jakies 400-600zł , jednak majster moze wziac nawet 500zł za wymiane wahaczy , ja robiłem sam wiec sie nie przejmowałem kosztami wymiany
jaki masz , przebieg jest udokumentowany ?
ostatnio mało zaglądałem na forum ale jak mam czas to zawsze na chwile tu wpadam , czesto przez bdg smigam wiec moze kiedys uda sie jakiegoś spota ogarnać
, najpierw dobrze zdiagnozuj co puka a potem wymieniaj pamietaj ze powinno sie po wymianie choćby jednego wahacza zrobic zbierzność
z ciekawości obejrzyjcie wahacze czy masz jeszcze ori czy moze juz zamienniki wstawione jesli zamienniki to mozna prognozowac ze jak juz cos zaczyna pukac to zaraz pojawia sie nastepne stuki , a zawsze taniej kupic cały zestaw wahaczy niz pojedynczo
najczesciej siadaja górne wahacze z nimi tez jest najwiecej roboty
cały kpl zamienników to jakies 400-600zł , jednak majster moze wziac nawet 500zł za wymiane wahaczy , ja robiłem sam wiec sie nie przejmowałem kosztami wymiany
jaki masz , przebieg jest udokumentowany ?
ostatnio mało zaglądałem na forum ale jak mam czas to zawsze na chwile tu wpadam , czesto przez bdg smigam wiec moze kiedys uda sie jakiegoś spota ogarnać

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cieszy mnie to , że cena zawieszenia nie jest taka droga do jakości. Jeśli chodzi om przebieg to nie martwię się o to , że jest kręcony ponieważ mam książke serwisową do 2009 i tam miałem 190000tys a mam 240000tys. Skoro masz już pojęcie co do zawieszenia to może ty byś się podjął za jakąś kase;)
AUDI A6 c5
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
szczerze to nie mam czasu juz nawet grzebac przy swoim aucie 0.0 , studia , firma ,treningi, a czas na imprezy i zabawe tez musi byc :P
zawsze z checia podpowiem na co zwrócic uwage , bo przez 2 lata uzytkowania swojej a6 duzo sie nauczyłem o mechanice a a6 c5 od podszewki znam szczególnie v6 2.4 i 2.8 włacznie z obsługa LPG
z czasem jak bedziesz sie interesował i poswiecisz troche czasu na czytanie tez dużo info przyswoisz , ja spedziłem na forum i stronach www wiele długich godzin w poszukiwaniu interesujacych mnie informacji
pozdro i mam nadzieje kiedys do zobaczenia
zawsze z checia podpowiem na co zwrócic uwage , bo przez 2 lata uzytkowania swojej a6 duzo sie nauczyłem o mechanice a a6 c5 od podszewki znam szczególnie v6 2.4 i 2.8 włacznie z obsługa LPG
z czasem jak bedziesz sie interesował i poswiecisz troche czasu na czytanie tez dużo info przyswoisz , ja spedziłem na forum i stronach www wiele długich godzin w poszukiwaniu interesujacych mnie informacji

pozdro i mam nadzieje kiedys do zobaczenia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No i Audiczka jak moja;) Masz skórę w środku? Pisałeś kiedyś u mnie więc Ci odpowiadam, z benz na LPG przełącza mi się po 1km, także bardzo szybko, instalacja BRC założona 2 lata temu za 3600 na szczęście poprzedni właściciel zakładał...Jak dla mnie opłaci się założyć gaz bo mimo wszystko przez rok zrobisz już 12tyś i częściowo Ci się zwróci a może za trochę będziesz robił dłuższe trasy i będzie przyjemniej po kieszeni;-) u mnie spalanie gazu wynosi ok 14l...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 sty 2014, 16:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale jak tak mróz przypierdzieli to chyba 1 km to mało co? Powiedz mi przy jakiej temp Ci się załącza gaz?? 3600 za brc? Gdzie to tak tanio zakładają?
Kolego odnośnie tego termostatu to jest mały problem bo rozrząd mam cały wymieniony i nie będzie po drodze mi wymieniać.
Temperatura wody ma 90 stopni i spadła mi tylko raz. Mówię sobie jade do domu i odrazu piszę tutaj. Zobaczymy jak to będzie przez kolejne dni. Szybko mi nagrzewa autko.
Kolego odnośnie tego termostatu to jest mały problem bo rozrząd mam cały wymieniony i nie będzie po drodze mi wymieniać.

AUDI A6 c5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
to predzej czujnik temp jest uwalony niz termostat , termostat moze zaciac sie w 2 obiegach zamikniety otwarty otwarty czyli duzy obieg przy tych temp nie zagrzał by Ci sie nigdy do 90 st , zamikniety spokojnie by nagrzewal sie do 90 st , łatwo to sprawdzic
po jeżdzie jak juz masz zagrzany silnik wjedz do garazu gdzie jest cieplej niz na dworzu i poczekaj chwile PB grzeje sie postoju a ON podczas jazdy taka specyfika silników , no i jak juz postoi dotknij chłodnicy jesli jest ciepła tzn ze termostat jest otwarty , mozesz tez sprawdzic czy sie zamyka w ten sposób ze jak silnik jest zimny odpalasz czekasz sobie chwile i dotykasz chłodnicy jesli jest zimna i nie nagrzewa sie tzn ze termostat jest zamikniety .
czujnik sprawdza sie vagiem w 2 blokach pomiarowych , daje on info na ECU jak i na blat licznika , jeśli oba pomiary różnia sie wiecej niz 5st to czujnik do wymiany , jakies 70-150zł ori z ASO ew ORI z allegro , wymiana dosc prosta jak poczytasz ogarniesz sam jak nie to mechanik skasuje 50zł ale najpierw trzeba sprawdzic czy to na 100% czujnik
napewno cos jest nie tak u mnie nie ma skoków temp wskazówka musi stac na 90 jak wryta czy zapierd*** czy jedziesz powoli
a co do termostatu lepiej zeby to nie był on sama robocizna rozpiecie rozrzadu min 200zł plus nowy płyn do chlodnicy + termostat , jakos 300zł calosc by wyszła , dlatego w v-kach bezwzglednie wymienia sie termostaty z rozrzadem koszyt samego termostatu to jakies 50-60 zł lepszego , gówna nie polecam bo wiadomo do czego moze to prowadzic
reasumujac obserwuj wskaźnik na blacie jak zaczną sie wahania wskazan to znaczy ze czujnik kleka i bedzie trzeba vagiem sprawdzac zeby sie upewnic , przy uwalonym czujniku spalanie tez jest wieksze , co do przełaczania sie z PB na LPG to akurat kwestia ustawien przy słabych wtryskach zaleca sie wyższa temp bo z zimnym gazem moga sobie nie porodzic , lepsze instalacje i sterowniki maja mozliwość ustawiania korekt od temp gazu wówczas mozna tak zestroic instalacje ze nie bedzie wiekszejróznicy czy reduktor jest dogrzany czy nie

po jeżdzie jak juz masz zagrzany silnik wjedz do garazu gdzie jest cieplej niz na dworzu i poczekaj chwile PB grzeje sie postoju a ON podczas jazdy taka specyfika silników , no i jak juz postoi dotknij chłodnicy jesli jest ciepła tzn ze termostat jest otwarty , mozesz tez sprawdzic czy sie zamyka w ten sposób ze jak silnik jest zimny odpalasz czekasz sobie chwile i dotykasz chłodnicy jesli jest zimna i nie nagrzewa sie tzn ze termostat jest zamikniety .
czujnik sprawdza sie vagiem w 2 blokach pomiarowych , daje on info na ECU jak i na blat licznika , jeśli oba pomiary różnia sie wiecej niz 5st to czujnik do wymiany , jakies 70-150zł ori z ASO ew ORI z allegro , wymiana dosc prosta jak poczytasz ogarniesz sam jak nie to mechanik skasuje 50zł ale najpierw trzeba sprawdzic czy to na 100% czujnik
napewno cos jest nie tak u mnie nie ma skoków temp wskazówka musi stac na 90 jak wryta czy zapierd*** czy jedziesz powoli
a co do termostatu lepiej zeby to nie był on sama robocizna rozpiecie rozrzadu min 200zł plus nowy płyn do chlodnicy + termostat , jakos 300zł calosc by wyszła , dlatego w v-kach bezwzglednie wymienia sie termostaty z rozrzadem koszyt samego termostatu to jakies 50-60 zł lepszego , gówna nie polecam bo wiadomo do czego moze to prowadzic
reasumujac obserwuj wskaźnik na blacie jak zaczną sie wahania wskazan to znaczy ze czujnik kleka i bedzie trzeba vagiem sprawdzac zeby sie upewnic , przy uwalonym czujniku spalanie tez jest wieksze , co do przełaczania sie z PB na LPG to akurat kwestia ustawien przy słabych wtryskach zaleca sie wyższa temp bo z zimnym gazem moga sobie nie porodzic , lepsze instalacje i sterowniki maja mozliwość ustawiania korekt od temp gazu wówczas mozna tak zestroic instalacje ze nie bedzie wiekszejróznicy czy reduktor jest dogrzany czy nie
