Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Ciężki rozruch na zimnym silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grubyc

[AEB 1.8 150 KM] Ciężki rozruch na zimnym silniku

Post autor: grubyc » 16 sty 2014, 00:52

Witam wszystkich, problem tyczy się audi z gazem firmy BRC. Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na zimnym silniku, kręci zawsze minimum 3sek. wzwyż. Problem zaczął się po tym, jak był spawany tłumik i na czas tego zabiegu akumulator odłączyłem. Jeżeli chodzi o samą jazdę na benzynie/gazie wszystko jest w porządku. Myślałem, że to może być wina benzyny lecz zatankowałem do pełna na Lotosie i problem nie uległ. Ktoś borykał się z tym problemem i wie jak go rozwiązać?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 sty 2014, 07:02

grubyc, _profil

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 sty 2014, 06:28

Zrób adaptacje przepustnicy w pierwszej kolejności .

grubyc

Post autor: grubyc » 17 sty 2014, 07:08

Bez tego "vaga" można to zrobić?

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 sty 2014, 08:15

Nie ominie cię podłączenie VAGa chociaż by po to by sprawdzić błędy i parametry pracy motoru.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 sty 2014, 10:24

Mnie tam zawsze dłuzej kręci na zimnym. Nawet zauwazyłem prawidłowosć w wysterowaniu przekaźnika wtryskiwaczy i pompki paliwa - na zimnym załacza się po dłuższej chwili. Jednak nie po 3 sekundach. max to po 2 ale to max. Sprawdź cisnienie na listwie - może zbieg okolicznosci i pomalusiu schodzi do zbiornika?

Ewentualnie jak był spawany wydech i odłaczony aku to zresetowały sie korekty długoterminowe i auto teraz "zbiera dane" i po pewnym czasie wróci do poprzedniego stanu.
W AEB przepustnica sie sama zaadaptuje zaraz po podłaczeniu aku i przekręceniu zapłonu. wystarczy jakies 30 sekund odczekac na zapłonie. Ona sobie popśtyka i bedzie ok. Takze tego bym sie nie czepiał.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 17 sty 2014, 12:57

Witam
Miałem autko z silnikiem AEB i LPG BRC.
Kolega ma racje,choć nie do końca .
ECU silnika powróciło do ustawień fabrycznych po odłączeniu aku..
BRC ma tę zaletę że (potrafi się uczyć) tzn zapamiętuje i wprowadza korekty bez regulacji.
Ma także i wady. Jednę z nich jest to że po rozłączeniu z akumulatorem traci także swe ustawienia.
Problem jest dość skomplikowany gdyz silnik pracując na gazie (który nie jest własciwie dostrojony) podaje złe dane do ECU benzyny i koło sie zamyka.
Moja rada by nie męczyć silnika to pojeżdzić na benzynie tak około 100km. i podjechać na regulacje .
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 19:39 przez mstan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Stanisław

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 18 sty 2014, 11:11

R.K.O. pisze:W AEB przepustnica sie sama zaadaptuje zaraz po podłaczeniu aku i przekręceniu zapłonu. wystarczy jakies 30 sekund odczekac na zapłonie. Ona sobie popśtyka i bedzie ok. Takze tego bym sie nie czepiał.
No niezła bzdura.
Przepustnica uchyla się do zapłonu.
mstan pisze:BRC ma tę zaletę że (potrafi się uczyć) tzn zapamiętuje i wprowadza korekty bez regulacji.
No comment.
Kolego grubyc podepnij VAGa.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 18 sty 2014, 15:30

mario1278, żadna bzdura ;) odepnij przepustnice Mistrzu i po chwili podepnij. Przekręć zapłon i sam usłyszysz jak przez 30 sekund cyka świszcze i ustawia się (widac po cięgle) po tym czasie tylko chwilke piszczy tak jak prawidłowo zaadaptowana. I nie mów mi że to bzdura ;) Może z innymi Semi DbW jest inaczej. Ale u mnie dokładnie tak jest.

Z reszta nie bede się kłócił , bo przepustnic do AEB były chyba 3 rodzaje. Z zewnatrz identycznie a różniły sie jedynie silniczkiem wykonawczym w środku.

Zawsze jak przekręcasz zapłon ECU sprawdza sobie własnie "piszcząc" przepustnicą i zgadza sie - ustawia do rozruchu. Ale adaptacja swoją drogą takze odbywa sie własnie jw opisałem.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 18 sty 2014, 19:09

Zgadza sie przepustnice mozna w ten sposob zaadoptowac. Ale jest jedno ale silnik musi byc rozgrzany temperatura plynu min 80 stopni

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 19 sty 2014, 10:06

Kolego nadal twierdze że to nie adaptacja to tykanie jak twierdzisz .Wejdź sobie na adres 98 ostanie okno i nagraj mi filmik z rozruch silnika .

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 19 sty 2014, 19:21

Będe miał chwile to jak najbardziej nagram filmik i wejde w grupe 98 :) Specjalnie dla Ciebie.

Ale rozróżnijmy to "Tykanie" jeśli jest zaadaptowana to ona tyknie i "piszczy" a jeśli ja zaadaptujemy tak jak wyzej opisane to przez 30 sekund bedzie tykac a po tym po piszczy około 2 sekund i ucichnie ;)
Ok nie bede rozumu zjadał być moze jeden z Nas ma uwalona przepustnice i mu tyka haha XD to taki OT
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja